Nezávislý rozcestník: System Shock 2D a nová kamarádka Portalu
zdroj: Archiv

Nezávislý rozcestník: System Shock 2D a nová kamarádka Portalu

21. 5. 2013 0:15 | Téma | autor: Marek Král |

Pavel Dobrovský se vypravil do Paříže, aby si zastřílel, zahackoval, odposlouchal cizí rozhovory a následně splašeně pobíhal po ulicích a kradl auta. Nezávislý rozcestník ukazuje projekty, které se jeho naturelu minimálně vyrovnají; tedy až na ty krádeže aut, na ty se tentokrát nedostalo.

Žánrovka oživuje zašlou slávu série Myst

Tým nadšenců přezdívající si Digital Media Workshop se ohlédl za minulostí a zjistil, že na adventury z pohledu první osoby, jako je kultovní série Myst (1993 - 2007), se dnes docela dlabe. Takřka zapomenutý žánr se snaží oživit v adventuře Prominence.

Prominence se žánrových kořenů drží na první pohled zuby nehty: jedno místo (kolonizovaná planeta rasou Letarri), jeden hrdina (osamělý dobrodruh) a jedna záhada (co se tady stalo - snad můžu ještě pomoct).

Coby dobrodruzi budeme postupně nacházet zvukové záznamy. Budeme hackovat řídící terminály, odkud vydolujeme holografické datové archivy, které snad pomůžou odhalit, co se tady odehrálo. Louskání zapeklitých hádanek by v případě moderního přístupu bez kdysi nenáviděného lovu pixelů (pixel hunt) mohlo být docela osvěžující.

Zvětšit zdroj: Archiv

Chell má novou kámošku, jmenuje se Sam

Studio Propelled Bird se vzhlédlo v sérii Portal, aby na enginu Unreal Development Kit stvořilo pro Windows a Mac svůj vlastní sci-fi titul Tesseract. Studentka Sam se probere v divném zařízení, a první, co se jí dostane do rukou, je takzvaný Urychlovač. S ním objevuje netušené možnosti ohýbání časoprostoru a popírání fyzikálních zákonů. Tesseract remixuje Portal s vlastními nápady a odlišnou atmosférou. Zkuste demo, jestli vás tenhle hlavolam v první osobě chytne za mozek.

Zvětšit zdroj: Archiv

Sekejte latinu: schola ludus v Ludum Dare

V letošním roce první LD48 alias Ludum Dare (latinsky darovat hru) je tematicky zaměřená na minimalismus; kdo chtěl jít během těch 48 hodin tvůrčího běsnění ještě dál, zvolil si dodatečné téma „brambora“.

Z aktuálního 26. Ludum Dare jsem pro vás vybral autora, který si mě získal už svou přezdívkou True Valhalla. Jeho plošinková Seeing Blue by si vás mohla získat jednoduchým herním pojetím ve velmi líbivých barvách a zvucích.

Zvětšit zdroj: Archiv

2D System Shock 2 v hamburgeru

V lednu příštího roku by měla vyjít vyhopkaná plošinovka odkazující k System Shock 2 (1999). Nevím, jestli se její autoři Rob Maher, Tyler Bud a Nigel Shields nepřímo inspirovali u Eddieho Izzarda, ale oproti druhému System Shocku bude v Rex Rocket i kavárna s pravými vesmírnými burgery.

2D retro sci-fi ztvárnění s parádní chiptune muzikou na pozadí (Saskrotch) klame tělem – příběh s oslizlým šmejdem z vesmíru a šílenými roboty, kteří se zmocní lodi a posádky, bude chvílemi taky dost strašidelný. Rex Rocket vzdává čest herním klasikám konzole NES, tedy sériím Mario, Mega Man a Metroid. Těšme se na pixel art, přes stovku herních úrovní, hádanky, dotěrné nepřátele, takřka všudypřítomné nebezpečí a pořádné záporáky.

Tvůrci si na Kickstarteru řekli o 6 tisíc, vybrali už přes 9 tisíc dolarů, a do konce kampaně zbývá ještě celý týden. Co to pro nás znamená? Že hra by vyjít měla, a to navíc na PC, Macintosh, iOS, Xbox Live Indie Games, WiiU, PS Vita, Nintendo 3DS a OUYA. O konečném výsledku pochybovat můžeme - o tvůrčích ambicích nikoliv.

Zvětšit zdroj: Archiv

Být jenom ve škatulce indie nestačí, píše autor Frozen Synapse

Spoluzakladatel studia Mode 7 (Frozen Synapse, Frozen Endzone) Paul Taylor se pro GamesIndustry International rozepsal o náladě současného nezávislého prostředí, o portování her na mobilní zařízení a o budoucích plánech studia.

Být vidět a tedy cílit na co největší množství platforem je naprosto logický krok každého autora – Mode 7 je na tom nejinak. Studio nicméně dalo na zkušenosti slavnějších vývojářů (Introversion, port Darwinia+ na Xbox 360), aby se nepouštělo do portování na vlastní pěst.

Svou Frozen Synapse tak svěřilo do rukou studia Double Eleven, které zmáklo port LittleBigPlanet na PlayStation Vita, aby ji s podtitulem Tactics převedlo na PlayStation Network, tedy PS3 a PS Vita. „Frozen Synapse: Tactics bude graficky plně přepracovaný díl jak s původním obsahem, tak i spoustou dalšího; jsme zvědaví, kam to posunou,“ píše Paul Taylor, který si uvědomuje riskantnost půjčování duševního vlastnictví jinému studiu.

Mode 7 nicméně nehodlá zamrznout na mrtvém bodě, chce se posouvat dál – riskovat vlastní nezkušené portování by studiu akorát sežralo drahocenný čas. Mode 7 taky plánuje expandovat na mobilní platformy - v květnu spouští Frozen Synapse ve verzích pro iPad a Android. Taktickou Frozen Synapse vidí jako nedostatkové zboží obecně; situaci na tabletech ani nemusím zmiňovat. Pokud na mobilním trhu studio uspěje, rozhodne se na tablety tvořit i do budoucna.

Pohoda nezávislého vývoje před takovými deseti lety je podle Taylora ta tam – dnes je tu dost soutěživé prostředí, ještě víc soutěživé než v době vydání Frozen Synapse. Nezávisláků je prý tolik, že být jenom ve škatulce indie už nestačí. S obří konkurencí včetně projektů na Kickstarteru už prý nejsou v menšině, která se snaží navrátit slávu PC hraní. „Dokonce i tříáčkoví vývojáři a vydavatelé si užívají digitální distribuci, a s hrami jako Blood Dragon zaplňují díry na trhu,“ upřesňuje Taylor.

Proto se teď studio zabejčilo a šlape do vývoje Frozen Endzone, futuristické sportovní hry, která bude minimálně graficky mnohem dál než Frozen Synapse. Endzone dostala nedávno zelenou na Steamu – těšme se tedy. „Když se podívám na týmy Mojang, Supergiant a Introversion, na všechno to úžasný, co udělaly, a co a jak dokázaly zpeněžit, vidím tu metu, které chci, abychom dosáhli,“ zakončuje Paul Taylor.

Zvětšit zdroj: Archiv

The augmentation project?

Letos 6. května vyšlo devětatřicáté album hudebního serveru OverClocked ReMix, který bezmála už 14 let shromažďuje a vytváří herní remixy. Devětatřicítka je jedinečná v tom, že až si ji poslechnete, dostanete neodolatelnou chuť nově instalovat a hrát první Deus Ex... opět.

„Jak se pozná výjimečnost původního Deus Ex? I dneska lidi žertují, že když se jim Deus Ex připomene, musí si ho jít okamžitě nainstalovat. Tak moc je ta hra návyková,“ ví své Larry Oji, vedoucí hudebního projektu Deus Ex: Sonic Augmentation, který se s Andrewem Luersem podíval i na přebaly desky.

Že je Deus Ex: Sonic Augmentation nářez, vám potvrdí jak Steve Szczepkowski, vedoucí zvuku Deus Ex: Human Revolution, tak původní skladatelé Michiel van den Bos a Alexander Brandon, který se na Deus Ex: Sonic Augmentation vyřádil hned dvakrát (Siren Synapse, Ma Chérie Nicolette).

Desku si užijete i v případě, že jste Deus Ex nikdy nehráli – remixáci Andrew „zircon“ Aversa, Jillian Aversa, Drew „halc“ Wheeler, Jimmy Hinson, Alexander Brandon, Stevo „Level 99“ Bortz, Justin „Nutritious“ Medford, Dj Mokram, Dustin „DusK“ Branscum a Jesse „Vig“ Taub se totiž opřeli i do navazujících pokračování tohohle kyberpunkového kultu (Deus Ex: Invisible War, Deus Ex: Human Revolution). A opřeli se tak, že kdybych původní hru vůbec neznal, šel bych s tím okamžitě něco dělat. Poněvadž milujete zvuk a chápete přenosovou rychlost dat na internetu, stahujte 328MB album formátu FLAC/MP3 přes tenhle torrent.

Zvětšit zdroj: Archiv

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které chcete doporučit, nebo naopak tituly, které nedoporučujete. Objevili jste nově nějaké zapadlé nezávislé tvůrce nebo herně-hudební / filmový / divadelní / zkrátka umělecký under/over-ground? Napište to do diskuze. Prozraďte, co budete hrát a na co se těšíte.

Nejnovější články