Podporu klávesnice a myši na Xboxu vykopává Fortnite, následovat budou i DayZ a Vigor
zdroj: Archiv

Podporu klávesnice a myši na Xboxu vykopává Fortnite, následovat budou i DayZ a Vigor

15. 11. 2018 10:34 | Preview | autor: Adam Homola |

Microsoft se nenápadně připravuje na novou generaci konzolí, nakupuje, co se dá, ale na Xbox One nezapomíná. Nejenže na něj (a na PC) nedávno vyšla špičková Forza Horizon 4, konzole od Microsoftu teď dostává oficiální podporu klávesnice a myši. Stačí si stáhnout příslušný update a v kompatibilních hrách se můžete pustit do pořádných headshotů.

Hned na úvod je ale potřeba zdůraznit, že o automatickou a plošnou podporu klávesnice a myši pro všechny existující hry nejde. Implementace nového způsobu ovládání je jen a pouze na vývojářích, nikoliv na Microsoftu. Ten to nyní pouze umožnil a bude zajímavé sledovat, kdo všechno se toho chytí.

Jak už Microsoft oznámil na nedávné akci X018, jedním z prvních titulů s podporou klávesnice a myši je populární Fortnite od Epic Games. Vývojáři z Epicu tu navíc upraví matchmaking tak, aby k sobě pároval pouze hráče využívající stejný způsob ovládání. Nemělo by se tak stát, že byste se s gamepadem najednou ocitli v zápase proti hráčům, co mají klávesnici a myš.

Vedle Fortnite můžete podporu klávesnice a myši vyzkoušet od dnešního dne také ve Warframe. Ještě v průběhu tohoto měsíce pak podporu přidají Bomber Crew, Deep Rock Galactic, Strange Brigade, Verminitide 2, War Thunder a X-Morph Defense. Zatím bez konkrétního data vydání, ale s přislíbenou oficiální podporou, tu pak máme Children of Morta, DayZ, Minion Master, Moonlighter, Vigor, Warface a Wargroove.

Microsoft se navíc domluvil s výrobcem periferií Razer, který pro Xbox vytvoří speciální novou klávesnici a myš se štemplem „Designed for Xbox“. To v praxi znamená stoprocentní kompatibilitu s konzolí, speciální xboxí tlačítko a podporu pro Xbox Dynamic Lighting – tedy systém, kdy vám bude klávesnice i myš svítit a blikat podle toho, co se zrovna děje na obrazovce.

Další novinky o klávesnicích a myších se značkou „Designed for Xbox“ se prý dozvíme na lednovém veletrhu CES, jak na Xbox Wire oznámil Jason Ronald, šéf programového managementu pro Xbox.

zdroj: Archiv

Nejnovější články