DotA 2 se poprvé ukáže na milionovém turnaji v Německu
Valve evidentně chápe, že DotA je jistá forma fanouškovského hnutí, které se zrodilo z modu a ne jako klasický komerční produkt, a přizpůsobuje tomu odhalení chystané DotA2. Žádné prezentace za zavřenými dveřmi nebo na čistě novinářských akcích, ale pěkně veřejně a za spolupráce hráčů samotných. První ukázka DotA 2 tak proběhne v rámci mezinárodního turnaje 16 nejlepších DotA týmů z celého světa, který se uskuteční mezi 17. a 21. srpnem u příležitosti herní výstavy Gamescom v německém Kolíně nad Rýnem.
Osm minut záběrů z bety Diablo III
V návaznosti na včerejší informace o hráčských aukcích za reálné peníze, nepodpoře...
Square Enix oživuje Activisionem zrušený True Crime: Hong Kong
Tak se nám zrodil krásný příběh pro poutavý postmortem, který pár měsíců po vydání zaujme spoustu hráčů i novinářů. Ovšem jen za předpokladu, že True Crime: Hong Kong bude nakonec skvělá hra, jinak by logicky nemělo cenu o zašmodrchaném vývoji vůbec psát. A pokud teď kroutíte hlavou a nejistě se vám z úst dere poznámka, že se o True Crime už nemůže psát, protože byla hra vedením Activision letos v únoru zrušena, tak jste ti praví, které bude zajímat, že Square Enix vývoj titulu od United Front Games zase oživuje.
Gears of War 3 trailer jako promo chystaného alba Body Count
Nový trailer z Gears of War 3 možná přináší spoust záběrů z hraní Horde 2.0 módu, ale stejně je to pouze "maskované promo" pro chystané album pseudo thrash metalové skupiny Body Count, které šéfuje raper Ice-T, jehož obliba série Gears of War je všeobecně známá. A vývojáři z Epic popularity hudebníka využívají, jak to jen jde – krom jiného jej nechali nadabovat jednu z postav.
Šílená reality show v chystané online střílečce Hedone
Němečtí vývojáři se studia Acony chystají zajímavý projekt pod názvem Hedone. Pokud jste o tomto studiu nikdy neslyšeli, tak vězte, že na sebe kdysi upozornilo vývojem střílečky (nejdříve single i multi, později výhradně multiplayerové) Parabellum, která nikdy nevyšla. Některé motivy z ní si však určitě našly cestu právě do Hedone. Tato novinka bude také zaměřena na online multiplayer, a jak je dnes moderní, bude distribuována prostřednictvím free-to-play modelu.
NHL 12 opakuje slib z jedenáctky o lepších gólmanech
Pro hokejového fanouška je období prázdnin velmi těžké. NHL, KHL a všechny ostatní národní ligy mají pauzu a jedinou možností je utéct k virtuálnímu hokeji. Jenže loňský ročník už je řádně okoukaný a nový díl vyjde až v září. Jediné, čím se lze utěšovat, je naděje, že nový ročník bude výrazně lepší, než ten předchozí. Kdybychom sledovali pouze proklamace vývojářů, došli bychom k závěru, že každý ročník je tak stokrát lepší a nabízí hromady zásadních novinek, jenže realita je často poněkud rozporuplnější. Vývojáři dávkují nové prvky po kapkách a často z drobného detailu, který by v roce 2011 měl být naprosto samozřejmý, udělají hlavní tahák a novinku.
Nintendo se podvolí době, pustí na 3DS a Wii U mikrotransakce
V Tokiu se uskutečnila schůzka, kde šéf Nintenda Satoru Iwata odpovídal na dotazy investorů. Zaznělo zde i několik informací, které určitě stojí za zmínku. Tou první je, že Nintendo chystá pro svůj handheld 3DS a zatím nevydanou konzoli Wii U systém peněžních transakcí, což by mělo umožnit vydávání a distribuci dodatečného stahovatelného obsahu (DLC). Iwata však podle serveru Andriasang.com zároveň upozorňuje, že co se Nintenda samotného týče, bude možnost poskytování dalšího obsahu používat selektivně. Firmě se sice líbí možnost prodloužit životnost her prostřednictvím nových úrovní a funkcí, chtějí se však vyvarovat drobných a méně kvalitních přídavků. Ty sice zvyšují krátkodobé výdělky, nedovolují ovšem navázat hlubší a dlouhodobý vztah se zákazníkem, což je cesta, na kterou se Nintendu nechce.
Recenze Games.cz jsou od července na Metacritic.com
V herním světě se jen o malém množství stránek či portálů diskutuje alespoň tak, jako o agregátoru hodnocení Metacritic.com. Čísla generovaná tímto, již deset let fungujícím, portálem zajímají nejenom hráče, kteří uvažují o tom, jaká hra si zaslouží její pozornost, ale i herní distributory a vývojáře. Ti se nezřídka v rozhovorech přiznávají, že právě čísla Metacritic považují za jeden z podstatných faktorů při hodnocení úspěšnosti jejich her. I proto jsme rádi, že se nám po dlouhém jednání a zvažování podařilo přesvědčit zástupce Metacritic, aby se prvním českým herním webem na jejich portálu stal Games.cz. Od července jsou tedy všechny recenze publikované na Games.cz zahrnovány do celkového Metascore u příslušných her – zde najdete profilovou stránku našeho webu na Metacritic.
Ukázka skupinové hry na videu ze Star Wars: The Old Republic
Bioware vydali třináctiminutové video s průchodem takzvaného „flashpointu“ (instance pro 4) z chystaného MMO Star Wars: The Old Republic. Tato pasáž by měla pocházet z úvodní části hry. Hlavním úkolem je ochránit vysoce postaveného diplomata. Video svým komentářem provází Dallas Dickinson, ředitele výroby v Bioware. Po adekvátním rozhovoru a uvedení do děje přichází potyčka s droidy, kde můžeme vidět bojové schopnosti jednotlivých postav. Dochází i k demonstraci fanoušky milovaných světelných mečů, kterými se ohání rytíři Jedi. Ke slovu se dostane i síla, pomocí níž lze na protivníka hodit těžký předmět.
Tak i Minecraft bude mít svůj vlastní film
Jeden dokument o nezávislých hrách je málo. Dva už jsou tak akorát, ale být jich víc, kdo by se mohl zlobit? Oproti minule zmíněnému Indie Game: The Movie se Minecraft: The Story of Mojang soustředí pouze na jednu jedinou hru. Název dokumentu jasně značí, že tady se budou záběry pořizovat výhradně ze studia Mojang, což je první tým Markuse „Notche“ Perssona – nezávislého „dělníka“, který si svůj Minecraft vyrobil sám. Minecraft je videoherním fenoménem, o kterém se neustále mluví a píše, a pokud jste se zrovna probudili, určitě si projeďte pár stránek (Minecraft, Minecraft Wiki, PC Gamer), abyste pochopili, proč se zrovna o takovéhle hře točí film.
Diablo III nepůjde hrát offline, mody budou zakázány
Vývojáři z Blizzardu vypustili do světa na novinářské akci v Irvinu hned tři velmi zajímavé zprávy o Diablo III: nepůjde hrát offline; budou zakázány fanouškovské mody; do hry bude integrován aukční systém, kde bude možné obchodovat s předměty za reálné peníze. Bezprostřední reakce fanoušků v diskuzích jsou pochopitelně bouřlivé a z větší části odmítavé. Podívejme se však na detaily jednotlivých rozhodnutí.
Hard Reset chce být poctivá PC střílečka pro staré páky
Na nedávném představení střílečky Hard Reset byly zajímavě tři věci: na hře pracují lidé se zkušenostmi ze skoro ze všech úspěšných polských titulů (Zaklínač 2, Painkiller, Bulletstorm, Sniper a další); je určená pouze pro PC; je to kyberpunk. Nic dalšího, krom generické zápletky o záchraně posledního lidského města před armádou robotů, tvůrci neprozradili. Vlastně ano, ještě přidali termín vydání: září.
Psí známky v Battlefield 3 jen tak lehce nezískáte
Přestože je multiplayer v Battlefield titulech především o týmových módech a tím pádem i týmové součinnosti, není důvod, proč jednotlivcům upírat prostředky osobního vychloubání. Tak nějak se dají chápat psí známky, které slaví návrat po premiéře v BF 2142 a dle posledního vývojářského blogu budou v BF3 fungovat jako osobní vizitky. Psí známka bude to poslední, co v mulťáku uvidí váš soupeř, když jej dostanete. Design známky si vyberete sami, a jak vidíte na obrázku, bude se její vzhled přizpůsobovat vašim úspěchům – vaše oběť uvidí, že ji dostal člověk, který to umí dobře s nožem, je skvělý medik, skaut, sniper nebo pilot stíhačky.
Nezávislý rozcestník – běhny v ASCII vesmíru
Když si tak rekapituluji tenhle díl Rozcestníku, tak mě napadá, že bych vás měl včas varovat před jeho násilnou, sprostou a nostalgickou podstatou. Berte proto na vědomí, že jsme přitvrdili, sestoupili do podzemí, nasadili růžové brýle a teď hledáme cestu ven. Punk’s Not Dead!
Škola hrou aneb fyzikální příklad z Angry Birds
Tom Chatfield nás nabádá, abychom se z videoher učili, a byli pak schopni nově nabyté znalosti a zkušenosti z virtuálu aplikovat v každodenním životě. Že je to dobrá úvaha, jste se mohli přesvědčit na vlastní oči z videozáznamu konference TED. Ale proč to nevyzkoušet obráceně? Propašovat herní tematiku do každodenního života, a tím nás samotné vyburcovat k učení?
Historie adventur #4: česká stopa
Pokračujeme v seriálu o historii adventur, který byl původně připraven jako přednáška pro komponovaný videoherní večer Press Start v Bio Oko. První díl pojednával o vzniku adventur a textovkách společnosti Infocom, druhý díl se zabýval prvními grafickými adventurami z produkce společnosti Sierra a díl třetí zdokumentoval legendární point and click adventury od LucasArts.
Sledujte 25. díl herního pořadu Re-Play
Premiéra 26. dílu herního pořadu Re-Play se na Prima Cool odehraje dnes (sobota) těsně po půl druhé (13:35) a přinese krom recenzí Auta 2 a Shadows of the Damned další rozhovory pořízené na letošní E3: přinejmenším se dozvíte, jak je na tom chystaný, a minimálně jednou předělaný, XCOM.
BasketBelle bude krásná basketbalová plošinovka
Někteří samotáři mají to štěstí, že umí nejen malovat, ale i skládat hudbu. Michael ‚OneMrBean‘ Molinari má ke všemu ještě dar, že umí dělat hry, které si sám vymyslí, stvoří a dokončí (!), což je mezi tvůrci obecně bráno za mocné slovo. Když jste někdo jako Molinari, tak vás to štěstí hladí ze všech stran – jednou zmínka v Jay is Games, podruhé ve francouzských Libération, potřetí pak v knize 250 Indie Games You Must Play, z čehož by si snad každý nezávislý vývojář cvrnknul do kostkovaných kalhot.
Mount & Blade: With Fire & Sword - recenze
Jan Skrzetuski, pan Podbipieta, Jurij Bohun, pan Wolodyjovski... pokud vám tato jména nic neříkají, pravděpodobně pro vás nebude mít Mount & Blade: With Fire & Sword to kouzlo, jaké tvůrci zamýšleli. Nic to však nemění na tom, že byste si měli onoho Sienkiewicze přečíst, chátro nehodná! Ale zpátky ke hře, která, ač by teoreticky měla být lepší než původní titul či Warband, to prostě nezvládá.