Fanoušci nahlédli testovací verzi Reaper of Souls pod sukni
První datadisk pro Diablo III, Reaper of Souls, se dočkal oznámení teprve před pár týdny na Gamescomu. A v listopadu se o něm zřejmě dozvíme mnohem víc, protože Blizzard bude pořádat BlizzCon. Mezitím se ale můžete doslova ponořit do stovek a stovek informací, které z testovací alfa verze hry nějakým způsobem vyzobali fanoušci ze stránky Diablofans.com. Ti si na rané verzi datadisku vyzkoušeli nefalšovaný data mining.
Multiplayer Dark Souls II bude v jádru podobný a stále nepřímý
Série Souls dostane za nedlouho už druhé pokračování a pro Dark Souls to bude pokračování první. Vývojáři hru odhalili už minulý rok a zatím se chlubili hlavně singleplayerem. Dark Souls je známé nejen pro svoji obtížnost, ale také pro poměrně netradiční multiplayer, nebo lépe řečeno online prvek. Tvůrci ze studia FromSoftware od svého konceptu multiplayeru neupustí ani v připravovaném Dark Souls II, kde nebude o svérázný multiplayer nouze. Úplně stejný ale nebude a máme se těšit na nemálo vylepšení.
Bound by Flame připomíná, že půjde o fantasy RPG
Francouzští vývojáři Spiders Studios sice překypují potenciálem, na svém kontě však mají spíše polotovary jménem Of Orcs and Men a Mars: War Logs. Třeba však "do třetice" překvapí svým chystaným fantasy RPG Bound by Flame, které znovu tluče na dveře teaser trailerem obsahujícím boje s malými i velkými potvorami. Navíc Spideři odhalili i něco více o herních mechanikách.
Need for Speed: Rivals popisuje boje závodníků a policajtů
Nejnovější díl Need for Speed vykračuje přesně po cestě nejmenšího odporu a hodlá v sobě zkombinovat to nejlepší z předešlých her série. Krom adrenalinových závodů a arkádových mechanik má jít i o asymetrický multiplayer a fungování lítých „soubojů“ mezi závodníky a policajty. Právě o nich se nyní rozpovídala dotazovaná producentka hry Leanne Loombe. Navíc sdělila několik dalších detailů o hráčských schopnostech.
Ben Kuchera: hraní s Oculus Rift může být nepříjemný zážitek
Virtuální brýle Oculus Rift jsou sice hodně blízko masovému užití, ale možná bude jejich aplikace omezená jenom pro několik masochistů. Vyplývá to ze zkušenosti Bena Kuchery z PA Report. Ten s helmou zkusil demo hororové adventury Breach, jejíž hratelnost popisuje jako jednodušší mix System Shocku, primárně kvůli zasazení na opuštěnou vesmírnou loď. A jeho dojmy svědčí o tom, že dříve či později se nejspíše dočkáme skutečných úmrtí vlivem virtuální reality...
Ujetý Stanley Parable nás počastoval paranoidním trailerem
Zpátky ve starověké historii roku 2011 vyšla netradiční modifikace pro Half-Life 2 jménem Stanley Parable, v níž hráč explorační hratelností procházel nelineárně postaveným levelem, zatímco jeho cestu komentoval vypravěč. Hráč přitom mohl jít i proti vyprávění, což vyústilo v dokonale zábavné momentky. Stanley Parable geniálně ukázal, jak netradiční a originální roli může ve hrách zastávat dynamicky reagující vypravěč – a mimo jiné i proto byla hra označena jako estetická reakce na bující sféru let's play videí.
Zisk World of Warcraft klesl o polovinu
Dlouho byl součástí popkultury a dobře ho znají i nehráči. Nyní se však zdá, že éra World of Warcraft spěje mílovými kroky ke svému finále. Vyplývá to alespoň z reportu uveřejněného Super Data Research, podle něhož v rekordně krátkém čase klesly příjmy o více než sto milionů dolarů.
Příběhová kampaň pro nový Command & Conquer dorazí v roce 2014
Miloš si z E3 prezentace chystaného free-to-play Command & Conquer přivezl veskrze pozitivní dojmy. Ačkoliv je v této fázi ještě příliš brzy na oficiální konec fatvy namířené vůči EA a její křížové výpravě za pošlapáním odkazu Westwoodu, nové informace z interview s vývojáři C&C z Victory Games potěší každého, kdo krom Generals se slzou v oku vzpomíná i na strategie v rámci tiberiové či redalertí série.
Vývojáři Elder Scrolls Online o regulacích a výhodách hráčských aliancí
Ani po svém nedávném přerodu z čistě PC hry na PC-konzolového hybrida neztrácí The Elder Scrolls Online páru. Slibovanou komplexnost hry zahušťují tvůrci nejnovějším výpisem otázek a odpovědí, které řeší primárně fungování hráčských struktur. Ukazuje se, že vývojáři ze ZeniMax Online Studios při své simulaci boje o Cyrodiil spoléhají především na orwellovský systém vzájemně se potírajících tří hráčských frakcí.
Take on Mars jde vstříc moderům, slibuje i Deimos
Nekonečným vesmírem se možná už příští rok bude prohánět první skutečný komerční let, do té doby si však můžeme ukrátit čas alespoň u virtuálních kosmoletů skrze simulaci marťanských roverů zvanou Take on Mars. Její nejnovější update v první řadě přináší kompletní integraci se Steam Workshop, navíc však přihazuje i několik vedlejších misí, nástroje pro autory modifikací a několikero umazaných chybek. Bohemia také již na příští měsíc přislíbila další, o něco větší přídavek pro milovníky přírodních satelitů.
Stylová špionážní tahovka Incognita ukazuje trailer a jde do alfy
Vývojáři ze studia Klei za sebou mají pěkný kus práce na hrách jako Mark of the Ninja nebo Don't Starve. Jejich nejnovější projekt Incognita, o kterém vám Aleš vyprávěl v červenci, však mílovými kroky směřuje k vydání, a při této příležitosti nás Klei počastovali i pohyblivými obrázky ze hry.
Planetary Annihilation se již brzy přihlásí s betaverzí
Pár měsíců nebylo o chystané real-timové strategii Planetary Annihilation moc slyšet, zřejmě se však jedná o příslovečný klid před bouří, jak naznačuje nejnovější "letní update" na kickstarterovském webu hry. Ten totiž krom nezbytných slov díků zmiňuje, že se brzy dočkáme tolik očekávané betaverze.
Arma 3 - recenze
Na Arma 3 jsem se jako na pokračování oblíbené značky těšil, lehce si hrál v editoru i v misích v zaplacené Alfě a byl zvědavý na plnou verzi. Zpráva o chybějící kampani při vydání mě lehce zaskočila a trochu zklamala - kampaň z původního Flashpointu a datadisku Resistance dodnes považuju za jeden z nejlepších herních zážitků. Nejde však o tragédii: kampaň přifrčí v průběhu následujících tří měsíců formou zdarma stažitelných DLC. Zatím si ale hráči musí vystačit „jen“ s porcí samostatných misí a tvorbou velmi aktivní moderské komunity.
Steam slaví 10. narozeniny a oznamuje službu na sdílení her
Čas letí jako bláznivý – jako by to bylo včera, kdy telefonními modemy zamořený internet sdílel rozverné gify o posledním šíleném vynálezu jménem Steam (více k tom najdete zde), a dnes přitom tento přelomový program digitální distribuce slaví desáté narozeniny! Valve navíc k této příležitosti předvádí novou službu Steam Family Sharing, která má jednotlivým uživatelům Steamu umožnit sdílení herních knihoven s přáteli a kamarády. Celý systém má však hned několik háčků.
Shelter - recenze
Smrt třetího jezevčátka v pařátech orla byla jako injekce vzteku a agrese. Jako rudý prapor před býkem. Jako být svědkem vyvraždění vlastní rodiny. Jako pád přítele do propasti. Proč mi to děláš, chtěl jsem zařvat do nebe a obviňujícím prstem ukázat na stvořitele. Namísto toho jsem udělal „ňaf“ a zahopkoval do bezpečí vysoké trávy se dvěma zbývajícími jezevčátky.
V Zoo Tycoon osobně nakrmíte žirafu a umyjete slona
Představení nového dílu série Zoo Tycoon pro Xbox One bylo zábavné. Novináři se uchechtávali, ale jinak s respektem sledovali dvojici vývojářů, kteří byli neuvěřitelně zažráni do svého projektu a o krmení žirafy mluvili pravděpodobně se stejným zanícením, jako když Marie Curie-Sklodowská oznamovala objevní radioaktivity. Po pravdě řečeno ty prvotní úsměšky jsem si neodpustil ani já…
Infinity Blade III vyjde za týden a bude větší a hezčí
Mezi nejlepší hry, jaké na mobilních platformách najdete, patří grindovací a „šermířské“ RPG Infinity Blade, které se po překvapivém prvním dílu rozrostlo v ambiciózní dvojce. Epic právě oznámil její třetí díl, který vyjde 18. září a jako první hra využije 64 bitových schopností čipu nově oznámeného iPhonu 5S. Pro nás, majitele starších modelů, je tu ale potěšující zpráva, že hra poběží i na iPhonech až ke čtyřce (včetně), iPadech až ke druhé generaci (včetně) a iPodech Touch 4 a 5.
Video představuje prémiovou DedSec edici Watch Dogs
Pro sběratele krásných speciálních edicí her má Watch Dogs připravenou DedSec Edition, která jen přetéká bonusy a blbinkam. Hra samotná bude v opravdu pěkném steelbooku, ale asi nejvýraznějším bonusem bude soška hlavního hrdiny, Aidena Pearce. Měří 23 centimetrů, vypadá opravdu detailně a ano, Aiden má svůj všemocný telefon.
GTA Online slibuje zábavu na roky a vypadá to, že nelže
Od představení multiplayerové složky chystaného Grand Theft Auto V je jasné, že s ní má Rockstar velké plány. Ne nadarmo se jmenuje GTA Online a spuštěna bude až dva týdny po vydání GTA V. Nyní to potvrzují i slova Leslieho Benziese: „GTA Online jsme měli v hlavě už dlouhou dobu, od GTA 3. Vždy jsme chtěli vytvořit komplexní svět, jaký představuje kampaň, který ale budete sdílet s reálnými hráči. Chtěli jsme svět, kde budete moci trávit roky bez toho, aby vás nudil opakující se obsah. Myslím, že jsme se našemu snu velmi přiblížili.“
Multiplayer Killzone: Shadow Fall nestojí na zkušenostních bodech, ale na výzvách
Vypadá to, že Guerilla Games chtějí dostat svého (mnohými nepřiznaného) statusu inovátorů multiplayerových stříleček a pro hru více hráčů v Killzone: Shadow Fall chystají několik netradičních novinek. Velkou inovací bude narušení dnes takřka svatého systému odemykání nových zbraní a vybavení skrze zkušenostní body.