Hlavním důvodem je fakt, že se Stained na Steamu absolutně neprodává. A naděje na zlepšení podle autorů už neexistuje – zatím na hře vydělali pouhé tři tisíce dolarů, do nichž jsou zahrnuty i prodeje na Steamu, kde se údajně podařilo udat tři stovky kopií a následně se prodeje propadly k nule. To je pro RealAxis poměrně zdrcující stav, protože peněz hra vydělala pomálu... a teď už nevydělává vůbec. Hru jako takovou ale ani v nejmenším neopouštějí a chtějí nadále pokračovat v podpoře, vydávání nutných patchů apod. To ovšem nic nemění na faktu, že studio pravděpodobně bude muset ukončit svou činnost.
Vývojáři se otevřeně přiznávají, že počítají s naštvanými kupujícími. Sami ale říkají, že situace pro ně už horší být nemůže. Jejich vysněná hra se neprodává a oni sami spekulují, jestli vůbec měli hru nabízet v bundlu. Samostatným prodejem by totiž možná vydělali o dost víc peněz. Jenže na to asi měli myslet dřív. Současný trend levných bundlů vypadá nesmírně lákavě pro hráče, protože za směšné peníze dostanou často kvalitní hry a nebo alespoň obrovský balík her. Je lákavá i pro vývojáře, protože mohou na svůj titul upozornit. Jenže těch vyvolených, kterým bundly poslouží jako cesta k prosperitě, je málo.
Ukazuje se tak, že bundly mohou být svým způsobem smrtící a to hlavně v dlouhodobém měřítku. Případ Stained není zrovna v tomto aktuální, tahle hra by asi stejně zapadla, stejně jako mnoho jiných. Ale dlouhodobá cenová politika steamových slev a expanze bundlových akcí může v dlouhodobém měřítku hernímu průmyslu spíš uškodit. Dává to ale RealAxis Software právo vycouvat z distribuce klíčů na Steam? Právně možná ano, když Steam klíče jen dodatečně přislíbili, ale jejich přístup se zdá být krajně bezohledný.
Celá situace je o to smutnější, že z traileru a popisu působí Stained vážně dobře. Jde o 2D plošinovku se silnými akčními elementy, kde procházíte v roli Smrtky opuštěný hrad. Abyste se dostali dále, musíte zabíjet protivníky a řešit různé logické hádanky. Většina boje i hádanek se ale točí kolem vitrážového skla. To musíte rozbíjet a teprve ze střepů něco zajímavého složit. Většinou se z něj složí protivníci, často ale třeba i nová plošinka a tím pádem cesta dále. Vývojáři slibují i různé bojové styly v závislosti na použitém ostří vaší kosy apod. Jenže sliby chyby, kdoví, kde tohle studio zanedlouho bude.