SimCity se s novým datadiskem podívá do budoucnosti
Loňské SimCity bylo sice úspěšné, ale taky prolezlé různými problémy skrz naskrz. Od menší velikosti měst, přes samotný design až po zpackaný launch ve stylu Diablo III. Maxis a EA na hru ale nekašlou a pořád do ní sypou nový obsah a aktualizace. Na listopad letošního roku se pak chystá něco trošku většího, než jen nějaké mini DLC. Vyjde datadisk s názvem Cities of Tomorrow. Jak už název napovídá, nepodíváte se nikam do minulosti, ale hlavním tématem expanze bude blízká budoucnost.
Šermířský CLANG je na dně, peníze z Kickstarteru jsou fuč
Když vám nevyjdou prachy z úspěšného Kickstarteru, máte docela problém. Můžete to řešit jako Tim Schaffer, který svoji Broken Age rozsekl na dvě části, dodatečné financování do projektu pumpuje z prodeje jiných her a tržby z “jedničky” půjdou na dodělání druhé části. Nic moc, bez debat zklamání, ale pořád je to stokrát lepší než to, co teď předvedl Neal Stephenson. Pamatujete ještě na jeho zajímavý šermířský simulátor CLANG? Určitě si vzpomenete aspoň na Gabe Newella, který se na videu objevil ve třetí (!) minutě a koval páčidlo. Povedené pomrknutí, bohužel nepovedený Kickstarter. Prachy došly a CLANG to má nahnuté.
NHL 14 - recenze
Pokud by existoval žebříček nejvíce nevděčných zaměstnání, někde hodně vespod by se zcela jistě objevilo „vývojář série NHL v době přechodu konzolových generací”. Připravit další ročník hokejové série v situaci, kdy NHL 13 zaznamenala obrovský úspěch díky revoluční změně stylu bruslení, a vaše mateřská firma už půl roku mluví o enginu next-gen sportovním enginu Ignite, není žádná legrace. Popravdě, je to možná jen o trochu jednodušší než na výslednou hokejovou hru napsat recenzi...
Podivně hororový Vanishing of Ethan Carter láká dokonalými obrázky
Netradiční mix adventury, explorační hry a detektivky jménem The Vanishing of Ethan Carter se připomíná novými momentkami přímo ze hry. Sedm měsíců trvalo než se tenhle první projekt studia Astronauts, bývalých vývojářů Painkillera a Bulletstorm, dočkal většího odhalení – dechberoucí vizuál však za těch zhruba pět tisíc hodin čekání stál...
Ve věku 85 let zemřel Hiroši Jamauči, strůjce úspěchu současného Nintenda
Obvykle když se v nekrologu píše, že "odešel velikán", je třeba dlouho vysvětlovat, v jakém prazvláštním oboru se prosadil. Není to však případ dnešního úmrtí Hiroši Jamaučiho. K Nintendu přišel v roce 1949, načež se stal třetím a zdaleka nejvýznamnějším prezidentem této korporace.
Roztomilý horor Knock-knock nabídne Noc oživlých mrtvol
Loni v červenci se na Kickstarteru objevil roztomile působící projekt Knock-knock a po sáhodlouhé době nám nyní hra připomíná, že ještě neumřela. V Knock-knock se vžijete do postavy pána žijícího v chatě zasazené do strašidelného lesa a cílem je pouze přežít do rána. A protože Knock-knock tehdy na Kickstarteru vybral o třetinu více peněz než kolik požadoval, vývojáři si mohli dát na čas a teprve nyní na dveře zaťukali s novým trailerem.
Smršť videí ukazuje multiplayer v Batman: Arkham Origins
Popkultura se poslední týdny s ohledem na postavu Batmana zaobírala primárně vlnami nenávistí vůči Benu Affleckovi, v pozadí však zároveň usilovně probíhaly dokončující práce na zcela jiné inkarnaci Netopýráka. Je to tak, ještě se šestatřicetkrát vyspíme a vyjde Batman: Arkham Origins. Ačkoliv se většina fanoušků tohoto prequelu Arkham Asylum těší primárně na singleplayer, nový asymetrický multiplayer má rovněž co nabídnout, jak dokazuje čtveřice videí z hraní bety.
Procvičte si hlasivky, v In Verbis Virtus budete křičet kouzla
O projektu In Verbis Virtus od sedmičlenného italského studia Indomitus Games se již v květnu rozepsal Marek v Nezávislém rozcestníku. Pro její vrcholně originální inovaci v rámci fantasy žánru je však třeba hru připomenout znovu. Aktuálně totiž žádá o přízeň vašich peněženek, pojďme si proto přiblížit, co chce nabídnout.
Shadow Warrior si bere katanu do přestřelky
Remake Shadow Warriora, žoviálně zakrvácené devadesátkové střílečky v duchu Duke Nukem 3D, kráčí solidně ve šlépějích svého předchůdce. Po nedávném traileru, který si utahoval z řady AAA her, nyní jeho tvůrci nasadili video, které se opět pyšní potoky virtuální krve a navrch ukazuje i dvojí postup hrou – jeden závislý na bouchačkách, druhý zase na porcování mečem.
Ouya přiznává zpackaný fond pro indie vývojáře a slibuje nápravu
Skoro na den přesně před dvěma měsíci oznámili tvůrci konzole Ouya (její neslavná recenze zde) program Free the Games, který sliboval dodatečné finanční podpory hrám, jejichž tvůrci Ouye přislíbí exkluzivitu a získají 50 tisíc na crowdfundingové kampani. Již tehdy se nápad dočkal kritiky z mnoha, mnoha důvodů, ale ten pravý "shitstorm" na sebe nechal chvíli čekat.
Je dobojováno: Warhammer Online v prosinci skončí
Kde jsou ty časy, kdy mi jistý kamarád horečnatě tvrdil, že Warhammer Online je "novým WoWkem". Jasně, ani World of Warcraft se v poslední době nedaří jako dřív, s Warhammerem je však nyní definitivní amen. Mythic totiž v dopise hráčům oznámil, že k 18. prosinci 2013 se hra odebere na onen svět.
Dark Souls II se z Tokia hlásí s trailerem a datem vydání
Pokračování předloňského ultra drsného RPG (čili asi stejně náročného, jako hry před...
12minutové demo Metal Gear Solid 5 ukazuje misi na Kubě
Metal Gear Solid 5 se během tiskovky Sony na Tokyo Game Show prezentoval dlouhou ukázkou ze hry, a ruku v ruce s tím hra do své komunity zasela jablko sváru ohledně nových prvků. Prezentovaná mise ukazovala prolog Ground Zeroes k pětce a Snake v ní infiltroval americkou základnu na Kubě s cílem zachránit válečného zajatce.
GTA V utržilo za první den rekordních 800 milionů dolarů
Odhadované náklady na vývoj a propagaci: 256 milionů dolarů. Odhadované tržby podle analytiků: 1 miliarda dolarů. Tržby za první den prodeje: 800 milionů dolarů. Grand Theft Auto V je pro Rockstar i Take 2 definitivně komerčním úspěchem, protože o úspěchu kritickém nelze po hlasu v recenzích (viz ta naše) i od hráčů samotných vůbec pochybovat.
Gran Turismo 7 by mohlo na PS4 vyjít do roka či dvou
Jestli se někdo nehodlá s nové generace konzoli lidově řečeno zbláznit, je to rozhodně Kazunori Jamauči, šéf studia Polyphony Digital a tvůrce série Gran Turismo. Na jednu stranu se mu nelze divit, teprve 6. prosince vyjde pro PS3 Gran Turismo 6. Ale za situace, kdy Microsoft de facto na zahájení prodeje své konzole Xbox One dokáže vyprodukovat novou Forzu, se člověk neubrání otázce, proč něco podobného nedokáže s konkurenční sérií Gran Turismo i Sony pro PS4.
Linux a otevřené platformy jsou dle Newella budoucností hraní
Přednáška Gabea Newella, šéfa Valve, během LinuxConu v New Orleans byla logicky dost jednostranně zaměřená na Linux a důvody, proč podle Valve má být právě tento operační systém základním pilířem růžové budoucnosti herního průmyslu.
Grand Theft Auto V - recenze
Pět a půl roku. Přesně tolik času uplynulo od vydání Grand Theft Auto IV. Telefony jsou chytřejší, lidi hloupější a okolní svět svou bizarností občas až nezdravě připomíná přepálenou satiru virtuálního opusu od Rockstar Games. Grand Theft Auto V tohle všechno reflektuje a znovu drží prst na tepu doby, když se dokáže všem aktuálním trendům vysmát nebo je rovnou nakopat do zadku.
MechWarrior Online se prostřílela z bety do ostrého provozu
Po více než roce v otevřené betě MechWarrior Online přechází na ostrou verzi 1.0, což v případě této a vlastně jakékoli onlineovky neznamená prakticky vůbec nic. Tvůrci budou hru pořád stejně updatovat a přidávat nový obsah, jen už tomu neříkají beta.
Novým šéfem EA je dosavadní „sporťák“ Andrew Wilson
Přesně půl roku po rezignaci Johna Riccitiella na post šéfa (CEO) oznámila správní rada Electronic Arts jméno šéfa nového. Po třinácti letech v EA se na nejvyšší pozici v hierarchii společnosti vyškrábal Andrew Wilson, který byl doposud šéfem divize EA Sports.
Blizzard zavře Diablo III aukce, povinné připojení k netu zachová
(Aktualizováno) Pokud rádi říkáte „vidíte, já to říkal,“ tak teď máte nejlepší možnou příležitost za posledních X let. Blizzard se po mnoha docela jasných náznacích chytá za nos a chystá se k 18. březnu 2014 zrušit aukce za goldy i peníze v Diablo III. Hra se tím přiblíží nedávno vydané konzolové verzi, která sbírá univerzální chválu po celém světě, přestože nabízí de facto stejnou hratelnou jako PC verze. Je však zábavnější, protože neobsahuje aukci a hráčům předhazuje pořádný loot přímo ve hře – nenutí je, aby si pro něj šli do aukce.