Přesněji řečeno, Blue Byte, kteří stáli i za Settlers 7: Paths to a Kingdom, stále slibují přítomnost budování svého města včetně nutnosti dávat pozor na ekonomiku, suroviny a odemykání nových budov... ale tato fáze má tvořit jenom polovinu hry. Tou druhou polovinou bude totiž hraní "akční RTS", dle obrázků spíše připomínající kooperativní RPG hry.
V této bojové fázi budou hráči společně se svými hrdiny vyrážet na mise s cílem urvat si nové suroviny pro své město, dobýt území, ale i porazit bossy a vůbec užít si dobrodružství za doprovodu zisku úrovní, sběru kořisti a učení se novým schopnostem. Směřování ostatně prozrazuje i ladění nových obrázků.
Ačkoliv tento koncept popravdě zní poměrně příjemně, je nasnadě, že zavilí fanouškové z něj nejspíše nebudou u vytržení. Vývojáři proto hned navíc přispěchávají s ujištěním, že hráči se vlastně budou moci primárně zaměřit jenom na preferovanou polovinu hry (a druhou nejspíše brát jako nutné zlo či ji nějak automatizovat), protože obě fáze na sobě nebudou tolik závislé. Čert aby se v tom vyznal. Uklidnit se lze jenom náhledem na zřejmou budovatelskou fázi.
Prozatím tenhle nápad zní trochu jako kočkopes. Nehledě na skutečnost, že snad i budování města bude možná doprovázeno nějakými prvky online spolupráce, je totiž slíbena i možnost vytvářet mezi hráčskými městy obchodní cesty či se vzájemně navštěvovat. Což naposledy u budovatelské strategie přece vyšlo tak skvěle.
Ať už bude výsledek vypadat jakkoliv, na každý pád The Settlers: Kingdoms of Anteria pokračují v ne úplně vychytané PR kampani. Dost možná hybridní nápad na křížence budování a RPG dopadne skvěle, jako v případě multiplayeru Mass Effect 3. Mnohem častěji však snaha nalákat hned dvě sorty hráčů najednou dopadá tak, že vývojáři naštvou hned dvě sorty hráčů najednou.
Brzy však prý dojde na start uzavřené bety. Jak celý nápad bude vypadat v praxi, si tak vybraní zájemci budou moct ověřit po registraci na oficiální stránce hry.