V traileru Assassin's Creed Unity vypráví Arno o boji proti aristokracii
Bylo by zcela nelogické, kdyby Ubisoft nevydal na výročí dobytí Bastily trailer na Assassin's Creed Unity. Stalo se však a můžete si díky tomu poslechnout Arna, jak zaníceně hovoří o útisku dekadentní aristokracie a revoluci lidu, k níž se ze stínů přidá. Proslov připomíná černobílé trailery na Assassin's Creed III, které také hořely nadšením pro Americkou revoluci proti zlým Britům.
Po stopách bývalých vývojářů z Blizzardu - kam odešli a co vytvořili
Co mají společného hry Wildstar, State of Decay, Guild Wars, God of War, Firefall, Hellgate: London a Torchlight? Na první pohled nic. Jde o hry odlišných žánrů a od různých vývojářů i vydavatelů, každá vyšla v jiném roce a byla jinak úspěšná či neúspěšná. Přesto je spojuje jedna důležitá věc. Stojí za nimi tvůrci, co prošli Blizzardem. Za 23 let fungování Blizzard opustily desítky vývojářů. Někteří následovali příklad spoluzakladatele Allena Adhama a šli úplně mimo herní průmysl (Adham odešel v roce 2004 do hedgeových fondů), ale jiní u řemesla zůstali. Založili vlastní studia a pokusili se prorazit na vlastní pěst. U příležitosti nedávného oznámení odchodu Roba Parda se tedy vydáme po stopách význačných "uprchlíků" z Blizzardu a jejich projektů.
Metrocide je kyberpunkový stealth s atmosférou Syndicate a perspektivou Grand Theft Auto
Použitou perspektivou připomíná první dva díly Grand Theft Auto, atmosférou se hlásí ke kyberpunku a specificky sérii Syndicate, ale hraje se prý spíše jako futuristický Hitman. Metrocide kombinuje všechny uvedené zdrojové materiály do kyberpunkové stealth akce, která krom jiného spoléhá na vysokou obtížnost.
Velký update přidává do Arma 3 zdarma tutoriálové mise a virtuální trénink
Bohemia Interactive plní několikrát zdůrazněný slib a vydává zdarma dostupný update pro Arma 3 s názvem Bootcamp, který přináší spoustu nového obsahu pro všechny hráče od zelenáčů po veterány. Nejvíce by však měli z obsahu Bootcampu těžit neschopní anti-vojáci jako já. Třeba díky sérii nových tutoriálových misí by konečně mohli do hry opravdu proniknout, o což se někteří z nich dříve marně snažili. U nové singleplayer kampaně se však tvůrci při vývoji Bootcamp updatu nezastavil, narvali do něj mnohem větší množství obsahu!
Dan Hay vysvětluje, proč padouch z Far Cry 4 nosí růžový oblek
Záporák z Far Cry 4 už rozpoutal spoustu emocí. Část kritiků za ním viděla bílého muže, který si podmaňuje domorodé obyvatelstvo. Další zas poukazují na růžový oblek, což podle nich nutně znamená, že je to gay a hra se tím pádem do gaye strefuje. Na hranici s vývojáři! Postupem času ale tvůrci vysvětlili, že Pagan Min není běloch, ale Číňan. A není ani gay, proto z gayů nedělá padouchy. Zkrátka se jen extravagantně obléká. Na konto růžového saka se navíc v novém rozhovoru rozpovídal Dan Hay z Ubisoft Montréal.
Heroes & Generals si můžete zahrát i na Steamu
Zdarma hratelná válečná akce kombinovaná se strategií Heroes & Generals už stihla nalákat na svůj koncept 1,5 milionu registrovaných hráčů. Ani zdaleka to neznamená, že jde o aktivní hráče, ale jako důkaz zájmu je to dostačující. Dá se však čekat, že počet registrovaných a hlavně aktivně hrajících uživatelů vzroste s příchodem hry na Steam.
Zlomené obratle a vypadlé bulvy v Raidenově show z Mortal Kombat X
Mortal Kombat hru si nelze bez přítomnosti Raidena představit a jeho přítomnost v Mortal Kombat X není šokující. Stejně ho ale vidíme rádi, zvlášť v duelu Kotalem, potomkem Shao Kahna. Kromě ukázky bojových parádiček nabídne finiš souboje spoustu brutalit v rámci už klasických rentgenových záběrů.
Battleborn sází na unikátní postavy s odlišnými herními styly
Další z řady her „mám název, který se bude plést s tuctem jiných“ je čerstvě oznámená MOBA střílečka Battleborn. Stojí za ní Gearbox a přesycený žánr chce inovovat především faktem, že Battleborn je v prvé řadě střílečka z pohledu první osoby. Nečekejte žádné klikání po mapě, ale běhání a používání zbraní jako v klasických multiplayerových střílečkách. Jednou z deviz hry by měly být unikátní postavy, které nabídnou zcela odlišný styl hraní, který sedne právě vám.
Don't Starve předvádí chystaný multiplayer včetně otravných duchů
Don't Starve na sebe neupoutala jen specifickým vizuálním zpracováním, ale hlavně skvělou hratelností. Je to hra, ve které umíráte, umíráte hodně, nedaří se vám přežít, ale opakovaně se do procedurálně generovaného světa vracíte a snažíte se přežít o den déle. A s každou chybou se učíte. Stejně zbytečně, protože tvůrci z Klei Entertainment dostali do hratelné podoby multiplayer, který je pro mnohé kořením survival her. Jak asi bude vypadat, si můžete prohlédnout na prvním videu.
Homefront: The Revolution je ve velkých problémech, odešlo vedení projektu
Problémy Cryteku zjevně nejsou vymyšlené a nejohroženějším projektem ze všech se zdá být ambiciózní střílečka Homefront: The Revolution od britské pobočky Cryteku. Ze série nových zpráv totiž vyplývá, že studio je v obrovských problémech a hra samozřejmě také. Vše vyvrcholilo údajnou rezignací šéfa vývoje hry Hasita Zaly. Mělo by jít o vyvrcholení řetězce událostí, které se dle nejmenovaných zdrojů ve studiu odehrály v uplynulých týdnech a měsících.
Tekken 7 poběží na Unreal Engine 4, ale zatím neznáme platformy
Oznámení dalšího dílu kultovní bojovky Tekken neproběhlo podle plánu, který s představením hry počítal až během ComicConu ke konci července. V souvislosti s bojovkovým trunajem EVO 2014 ovšem omylem vyšlo video, v němž Kacuhiro Harada o Tekken 7 hovoří, což jakékoli původní plány poslalo k šípku. Sympatické je, že Bandai Namco nedělala mrtvého brouka a vývoj Tekken 7 potvrdila, respektive jej potvrdil přímo Harada.
The Samaritan Paradox - recenze
Klasické adventury jsou možná předurčené k tomu, aby zpracovávaly detektivní příběhy, ale předpokladu navzdory je slavných videoherních detektivů mnohem méně než známých kolegů od filmu či televize. Tuto nerovnováhu se pokusili napravit vývojáři z Faravid Interactive prostřednictvím adventury The Samaritan Paradox, a přestože nového herního Columba nestvořili, vznikl jim pod rukama alespoň zajímavý žánrový počin.
E3 dojmy: kooperativní rubanice Hunt od Cryteku je zdarma, ale má velké ambice
„Děláme tříáčkovou hru, za kterou normálně dáte v obchodě plnou cenu. Jenže ta naše je zadarmo.“ Úvod E3 prezentace hned zkraje připomněl sliby o Českém snu. Zněl až příliš dobře. Něco na něm přitom bude a obecenstvo muselo uznat, že na poměry free to play vypadá Hunt: Horrors of the Gilded Age překvapivě slušně.
Fight Club #186 HD: Koulovačka
Pavel Dobrovský, Lukáš Grygar, Adam Homola a Honza Olejník. Taková byla kompletní sestava 186. Klubu rváčů. V pravidelném středečním potlachu se kluci podívali na zoubek návratu CliffyhoB na herní scénu, posvítili si na vstup Gearboxu na scénu MOBA her a řeč přišla i na aktuální dění kolem karetní hry Hearthstone.
Monochroma – recenze
Umělecky působící černobílý design, inspirace v Limbo a výrazně proklamovaná alegorie na alternativní kapitalistická 50. léta, to vše nám mělo být dostatečným varováním. Ani tak ale nikdo nemohl tušit, jak moc elitářským titulem logická plošinovka Monochroma nakonec bude. Tahle hra není pro netrpělivé, tolerantní hráčské duše, které nejsou připravené u hraní trpět, rozčilovat se a možná i plakat.
Bitva dvou set hráčů z Warlord of Draenor a další zajímavosti z WoWfan a HSfan
Co se stane, když se do sebe pustí dvě stovky hráčů a jeden z hlavních bossů chystaného datadisku Warlords of Draenor pro World of Warcraft? Odpověď naleznete na našich spřátelených stránkách z programu Games Fanatics WoWfan. Nejde ale o jedinou aktuální informaci, která se týká WoW a na své si přijdou i fanoušci karetního Hearthstone díky stránkám HSFan.
E3 dojmy: Sunset Overdrive je parádně praštěná zábava pro majitele Xbox One
Sunset Overdrive je hravá záležitost. Nesnaží se o filozofický přesah, nematlá med kolem úst a nechlubí se revolučními technologiemi. Sunset Overdrive se na vás usmívá jako rošťák z vedlejší ulice, se kterým máte od maminky zákaz chodit ven, protože to vždycky smrdí nějakou veselou lumpárnou. Je to v podstatě barevné GTA, kde namísto krve cáká energeťák, poslouchá se punk rock a frčí tam skateboardové tituly ze stáje Tony Hawka. Běháte po roztodivném zábavním parku, skáčete ze slunečníku na slunečník, odstřelujete závisláky na taurinu a stylově sjíždíte všudypřítomná zábradlí.
Druhá čtvrthodinka z Dragon Age: Inquisition konečně předvádí i taktický mód
Nedlouho po vydání první zveřejnili tvůrci z BioWare i druhou část E3 prezentace Dragon Age: Inquisition, kterou mohli před pár týdny na výstavě v Los Angeles vidět novináři. Aleš už psal o první části tady a dnes se můžete podívat na dokončení. V druhé části nejsou příliš k vidění herní systémy a mechaniky, protože se ke slovu dostane spíše příběh, dialogy a souboje. Konečně ale v akci uvidíte i jinak upozaděný taktický mód.
V sandboxové strategii Habitat budujete základnu z vesmírných odpadků
Habitat je jednou z her, které by bez Kickstarteru zřejmě nikdy nevznikly. Jde totiž o strategii či simulaci sandboxového budování vesmírné stanice v orbitu nad zničenou Zemí daleko v budoucnosti. Hra úspěšně prošla kickstarterem před pár měsíci a čerstvě je za 15 euro dostupná v rámci programu early access na Steamu. Brzy vám přineseme vlastní dojmy z hraní, ale mezitím se můžete podívat na dlouhé video, které hru předvádí ze všech možných úhlů.
Retro GamesPlay: Pavel hraje klasickou doomovku Heretic
Vývojáři z Raven Software už dávno neholdují černé magii, protože od roku 2010 jsou na plný úvazek zapřažení do vývoje multiplayerových segmentů Call of Duty her. Bývaly však doby, kdy z Ravenů padala původní a nesmírně zábavná akční díla. A nemyslíme Singularity z roku 2010, což byl zajímavý, ale komerčně neúspěšný pokus. Kdepak, za zábavou v podání Raven Software se Pavel v dnešním retro gamesplay videu ponoří mnohem hlouběji do minulosti – konkrétně do roku 1994, kdy vyšla parádní a obsahově nápaditá doomovka Heretic.