Konstruktivnější argumentaci, proč je něco shnilého v království SMS, najdete na Redditu, nicméně závěr – „hra byla vytvořena od základu tak, aby zvýhodňovala hardware jedné společnosti před jinou – je dle studia stejně mimo. Dá se ale říci, že kromě rozdílného výkonu na kartách obou výrobců, budilo nejvíce pozornosti zakomponování technologie PhysX do „základu“ Project Cars - čili, že nejde o doplňkovou technologii, jako jsou HairWorks či celý systém GameWorks od Nvidie.
Nad obviněními se doslova rozohnil Ian Bell, šéf studia, jehož slova si můžete přečíst na tomto fóru. „Jsem pořádně naštvaný z těchto obvinění a zahájil jsem vyšetřování v rámci firmy. … Kategoricky odmítám, že by nám Nvidia dala byť jen penny. Byli vstřícní ohledně podpory a společného marketingu. … U AMD skvěle fungoval předešlý ovladač, ale veškerý pokrok jsme ztratili po vydáním nového ovladače. Takže problém bych hledal právě u ovladačů.“
zdroj: Archiv
Je celkem jasné, že konspirační teorie Bella řádně namíchly, protože po zkratkovitých poznámkách na fórech přišlo oficiální tiskové prohlášení, které Slightly Mad Studios rozeslali médiím. Jeho celé znění si můžete přečíst zde. Skládá se z obecných prohlášení o tom, že studio skutečně nedostalo nic od Nvidie ani od AMD („Nvidia není 'sponzorem' projektu“), či o vlivu konkrétních technologií („Project Cars není GameWorks produktem“), ale i z reakcí na konkrétní tvrzení. Klíčové je ale tvrzení, že MADNESS engine je jejich vlastní technologie a ne technologie, která by pocházela od Nvidie.
„MADNESS engine používá PhysX na 50 Hz a ne 600 Hz, jak tvrdí některé články. Navíc používá PhysX jen pro detekci kolizí a dynamické objekty, což je jen malá část celkového systému fyziky. Engine PhysX nepoužívá pro SETA model pneumatik, AI systémy či raycasting, na to vše máme vlastní systémy.“ Závěr hledejme víceméně v tom, že oba výrobci karet vytváří vlastní „game ready“ ovladače, se kterými pak Slightly Mad Studios pracují. Ačkoliv obě strany komunikují, tvůrci hry ovladače nevytváří.
Samozřejmě, část publika stejně nebude věřit těmto tvrzením, na tom jsou konspirační teorie založené. Stejně tak části z nich může vadit fakt, že je v základu hry vůbec zakomponován PhysX, ať už v jakékoliv míře využití.
Tak či tak jde ale o důkaz, že PC je hardwarově fragmentovaná platforma, na které prostě nejde zaručit určitý výkon - všem a plošně. Čím více budou navíc oba výrobci grafických karet disponovat vlastními, klidně jen dodatečnými technologiemi, které lze ve hře zapnout, tím spíše bude třeba přemýšlet nad tím, ke kterému výrobci se při nákupu nového hardwaru přikloníte. Stejně, jako když si vybíráte zda koupíte Xbox, nebo PlayStation.