Pozornost budí už samotné tvůrčí zkušenosti tvůrců – minulý velký projekt autorů, Project Reality, vyhrál prestižní cenu Mod of the Year serveru ModDB.com. Squad potom půjde ještě dále a nabídne obrovské bitvy až sta hráčů rozdělených do dvou týmu a jednotek po devíti hráčích. Tento koncept zaujala velké množství hráčů a Greenlightem díky tomu hra projela jako nůž máslem.
Finální verze bude obsahovat několik hratelných frakcí, přítomnost bojových vozidel a mapy o velikostech až 8 kilometrů čtverečných. Celé by to přitom mělo vypadat přinejmenším parádně – tvůrci pro pohánění hry používají engine Unreal čtvrté generace. Samotná hratelnost a především svižnost zážitku by pak měla být rychlejší než je tomu například u Army, zároveň by však měla být pomalejší než u Battlefieldu. Zkrátka něco mezi a na své by si měli přijít jak akčněji ladění hráči tak i ti, kteří dávají přednost pomalejšímu a takticky laděnému zážitku.
zdroj: Archiv
Onen zážitek by přitom měl být postaven na týmové kooperaci s tím, že pro nejlepší zkušenost ze hry není nutné zakládat klany či vyhledávat privátní servery – vývojáři slibují, že týmového potenciálu půjde plně využít i bez těchto kroků. Chybět samozřejmě nesmí integrovaný VoIP a mnohé jistě překvapí pro FPS nepříliš typická možnost budovat a spravovat základny a možnost sabotovat spawnpointy protějšího týmu. Pokud vám to zní zajímavě, tak si na závěr rozhodně nenechte ujít nejnovější video představující aktuální build hry. Squad představí svůj kickstarterový projekt 26. května, kdy vám hru opět připomeneme.