Známá jména herního vývoje vynáší do nebe právě vycházející RPG Wasteland 2
Tim Schafer sice rozpoutal Kickstarter horečku (pokud jde o herní projekty), ale Broken Age ještě nedokončil. Naproti tomu druhý největší kickstarterový projekt z první vlny už konečně vychází, jakkoli se ani Wasteland 2 nevyhnul posunu vydání. Pokračování legendární hry z roku 1988 vychází právě dnes, což tvůrci připomínají tradičním způsobem - vydali trailer.
Double Fine zařízli vesmírný roguelike Spacebase DF-9 dříve než fanoušci čekali
Další potíže v ráji? Právě to asi leckoho napadne po nejnovějším vývoji situace ohledně sci-fi roguelike záležitosti Spacebase DF-9, kterou vyvíjí klika uvnitř studia Double Fine. Tahle simulace vesmírné stanice byla ještě před týdnem čestným členem rodiny early access her, a jako taková byla rovněž hrubě nedodělaná, často až na hranici základního uživatelského komfortu. To se včas co nevidět změní, již brzy se totiž Spacebase DF-9 dočká verze 1.0. V praxi to neznamená dokončení hry k dokonalosti, ale naopak rychlé sbalení vývoje a uvolnění hry ve snesitelné podobě, která bude vzdáleně připomínat hotovou hru.
PC verze Final Fantasy XIII vyjde nečekaně už v říjnu
Square Enix je divná banda lidí, ale v zásadě je PC hráči mohou mít rádi. Na jedné straně jim na čas seberou nového Tomb Raidera, aby se Xbox One mohl v promo materiálech chlubit (dočasně) nějakou exkluzivitou, ale vzápětí jim předhodí PC verze Final Fantasy XIII trilogie. Nutno dodat, že nečekaně. PC verze FFXIII (první díl trilogie) vyjde na Steamu a SE shopu už 9. října za 16 babek (předobjednávka je se slevou) a nabídne původní hru, vylepšenou – snad vylepšenou. Tisková zpráva totiž nespecifikuje, jestli PC verze skoro pět let staré konzolovky prošla nějakými výraznějšími úpravami (podpora Steam kartiček se nepočítá a nic jiného tisková zpráva nezmiňuje).
Blitzkrieg 3 nakonec nebude free to play, nýbrž klasická realtime strategie
"Do roka a do měsíce", měl zvolat Kozina, aby se termínově strefil do informačního comebacku Rusů z Nival Interactive ohledně realtimeovky Blitzkrieg 3. V srpnu 2013 Nival nečekaně oznámili, že oživují (za sebe a Michala Rybku si troufnu říci podařený klon Sudden Strike) RTS sérii Blitzkrieg, vydali video upoutávku s několika záběry ze hry, naznačili, že půjde spíše o free to play hru s možností zaplatit si za singleplayer kampaně a zase se odmlčeli. Až do teďka. Během roku se však zřejmě původní plán mírně změnil, čili v momentální podobě je Blitzkrieg 3 klasická realtimeovka s trojicí singleplayer kampaní a asynchronním multiplayerem. O free to play ani čárka, zatím! Nic to však nemění na tom, že video z loňska si můžete klidně pustit. Hned teď!
Dojmy z hraní: Battleborn od Gearboxu je spíš týmová střílečka než MOBA
Když sleduji záběry z mise v Battleborn, začínám chápat, proč šéf vývoje Randy Varnell zdůrazňuje, že nová hra od Gearboxu „není jen MOBA“ a nepřímo se tak distancuje od současného boomu her tohoto žánru. Protože popis Battleborn opravdu nemůže být zredukovaný jen na jeden žánr. Ostatně, díky tomu mi Battleborn přijde zajímavý, jak se ukázalo během prezentace, na kterou si Gearbox sezval třicítku novinářů z celé Evropy.
Přepracovaný Hellraid ukazuje dvacet minut pobíhání po horách
Polské akční RPG Hellraid kudy chodí, tudy se prezentuje jako duchovní pokračování atmosféry Diabla z pohledu první osoby. O to více překvapí nejnovější ukázka z jeho hraní, plná pochodování rozsáhlými exteriéry za dne, připomínající spíše krásnější verzi TES: Skyrim. Techland na záběrech ukazuje podobu hry po jejím přepracování pro next-gen platformy.
Sherlock Holmes ukazuje temné stránky viktoriánské Anglie
Blížící se adventura Sherlock Holmes: Crimes & Punishments má obsahovat i sympatický systém libovolného nakládání s odhalenými pachateli - předat je zákonu či je nechat běžet. Aby to rázně vyniklo, musí však morálně šedivé prostředí akurátně popisovat i samotná hra. Pokud to ovšem bude činit alespoň napůl tak parádně, jak to prezentuje dokonale sestříhaný atmosférický trailer, bude zaděláno na kultovní hruu!
Jaroslav Rudiš se v Berlíně pochlubil konceptem hry o atentátu na Heydricha
Od 10. září v Berlíně probobíhal letošní ročník tradičního Mezinárodního literárního festivalu, v jehož rámci pořadatelé letos koketovali s tématem digitálních her a literatury. Z Česka se se zde ve středu večer představil Jaroslav Rudiš (Nebe pod Berlínem, Alois Nebel, Konec punku v Helsinkách) s konceptem hry Operace Praha o nejslavnějším českém příspěvku druhé světové války.
Video z The Crew vysvětluje, že i piráti silnic potřebují kamarády
Závodní hra The Crew od bývalých tvůrců Test Drive Unlimited se sice nemůže s konkurencí (zejména Forza Horizon 2) měřit na poli vizuálního zpracování, snaží se však hrát na strunu bohaté multiplayerové výbavy a otevřeného světa. A protože do vydání plné verze The Crew nezbývají ani měsíce, tak se tvůrci snaží ukázat v čem má hra nad konkurencí vyčnívat.
Nové záběry z Deep Down ukazují přesun z budoucnosti do fantasy středověku a zpět
Žánrem akčních fantasy rubaček momentálně hýbe spíše raketovou rychlostí vyvíjený Bloodborne, Capcom však nespí a novým trailerem se snaží přetáhnout pozornost od konkurence zpět ke svému Deep Down. RPG spočívající v prolézání náhodně generovaných kobek a zápletka, která trochu připomíná Assassin's Creed, se nyní připomíná novým videem kompilujícím vše podstatné.
Kojima potvrdil vydání Metal Gear Solid V v příštím roce a přidal záběry z mise v džungli
Skeptici mého ražení, kteří podezírali Kojimu, že z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain má hotovou jen misi v Afghánistánu a základnu, dostali ráznou odpověď. Během Tokyo Games Show Kojima zveřejnil hned dvě videa. První představuje, bohužel jen v japonštině, němou odstřelovačku Quiet a druhé nabízí dvacet minut z mise v tropech, kde se kromě Venom Snakea objevuje právě výše zmíněná milovnice sporého oblečení. Hideo Kojima navíc potvrdil, že hra vyjde příští rok. Dá se čekat, že půjde o podzimní, respektive předvánoční termín vydání, ale třeba nás ještě překvapí.
Akční RPG Bloodborne vyjde v únoru a připomene všem majitelům PS4 zač je toho Demon's Souls
Pravdivost nedávných spekulací z Japonska potvrzuje nové video z Tokyo Game Show 2014. Do zombie a démony prolezlého města Yharnam se v Bloodborne podíváme už 6. února. Hru z dílny From Software (Dark Souls, Demon's Souls) představila Sony teprve na letošní E3, takže vydání začátkem příštího roku je příjemným překvapením. Vedle traileru nyní vývojáři uvolnili i půlhodinové záběry ze samotného hraní.
První záběry z RPG Torment: Tides of Numenera potěší skalní fanoušky Planescapu
Torment: Tides of Numenera, duchovní pokračování Planescape: Torment a jedna z mála her, u níž si po sobě člověk musí kontrolovat správné znění názvu, si na sebe přes Kickstarter vydělalo už loni na jaře. Teprve nyní však dychtivé fanoušky počastovalo prvními záběry ze hry. Tři minuty dlouhá ukázka z pre-alfa verze předvádí procházení stylově prapodivného prostředí i sáhodlouhé dialogy.
Upoutávka na Silent Hills je plná červů a jiných nechutných scén
Když se spojí Hideo Kojima a Guillermo del Toro, je zjevně o zábavu postaráno. Jejich společná reimaginace Silent Hills sbírá pozitivní reakce kde to jde a od srpnového oznámení si její demo (nebo spíš prototyp) na PS4 stáhl už milion uživatelů. Aby to ostatním fanouškům na jiných platformách nebylo líto, mohou se nechat postrašit novou upoutávkou, která představuje koncept hry a dokazuje, že o bizarní podívanou ve hře rozhodně nebude nouze.
Nové video potvrzuje akční pojetí Final Fantasy XV
O Final Fantasy XV jsme už dobrý rok neslyšeli a je dobře, že se hra připomíná v souvislosti s výstavou Tokyo Game Show zbrusu novým trailerem, který ukazuje akční souboje a stylizaci herního světa. Nejdůležitější ale není trailer, nýbrž dodatečné informace. Dozvěděli jsme se například, že příští rok v březnu vyjde demo Final Fantasy XV, které má být přibaleno k titulu Final Fantasy Type-0 HD, což je PS4/Xbox One remake původní hry pro PSP.
Hyrule Warriors - recenze
Magické království Hyrule je neodmyslitelně spjato s The Legend of Zelda hrami, což jsou akční adventury s logickými hádankami, důrazem na průzkum a zajímavým soubojovým systémem, který ale nehraje hlavní roli. Dynasty Warriors, respektive přímo série her Warriors s rozdílnými přívlastky, je naprostým opakem Zeldy – jde o rubačku založenou na skládání komb okořeněnou výraznými RPG prvky. Lidé v Koei Tecmo a Nintendu se však rozhodli, že dvě naprosto odlišné značky hodí do mixéru a výsledný koktejl vyladí směrem k oblíbené bojovce. Chuť výsledného produktu je inovativní, velice plná, jemná, vyvážená a potěší jazýček každého gurmána i obyčejného jedlíka.
Demoverze PES 2015 vyjde se zpožděním, PC hráči se nedočkají vůbec
Zatímco už pár dní máte šanci testovat hratelnost FIFA 15 díky demoverzi, s konkurencí od Konami zatím nový ročník fotbalu od EA neporovnáte. Na dnešek naplánované vydání dema PES 2015 se koná pouze v Asii (krom Japonska), zatímco Evropa i Amerika mají smůlu. Tedy, Evropa ještě o fous větší. V USA vyjde demo PES 2015 v úterý 23. září, nový termín vydání dema pro Evropu Konami teprve oznámí, jak informuje post na Konami stránkách.
GamesPlay: hrajeme rozporuplnou střílečku Destiny
Od vydání sci-fi střílečky Destiny uplynul týden a názory na hru se, navzdory vynikajícím prodejům, značně rozcházejí. Sledovat lze v zásadě trojici názorových proudů. První uznává vizuální a herní kvality, ale kritizuje nedostatek obsahu a absenci vyprávění. Druhý uznává, že nejde o převratnou hru, ale přiznává dílu Bungie příjemnou hratelnost. Třetí Destiny adoruje a nedostatek obsahu ospravedlňuje s tím, že jde vlastně o onlineovku, u kterých je nedostatek obsahu hned po spuštění běžnou záležitostí. Co je vlastně Destiny zač a jestli by mohlo jít o hru pro vaše zmlsané jazýčky, se vám dnešním gamesplay videu pokusí názorně předvést Honza Olejník s Pavlem.
Zlatokopeckou strategii 1849 rozšíří datadisk o stříbrné horečce
Budovatelská strategie 1849 sice lákala neotřelým tématem zlaté horečky, ale výsledné provedení zůstalo za očekáváním (viz recenze). Tvůrci nicméně provedli na hře dodatečné úpravy, jako je třeba spuštění sandboxového módu, a nyní se tato westernová strategie dočkala rozšíření s názvem 1849: Nevada Silver.
Alien: Isolation nabídne kampaň i separátní výzvy v Survivor módu
Pavlovy E3 dojmy z hraní Alien: Isolation představily Survivor mód, což je samostatná „disciplína,“ která stojí mimo hlavní kampaň hry. Její pravidla jsou celkem jednoduchá – hráč je postaven do určité situace a cílem je dostat se do konce mise za splnění určitých podmínek dříve než vyprší časový limit. Ne vždy bude stát proti vetřelci, mezi protivníky se mohou objevit i androidi a lidé.