Tím tedy definitivně padá mé přání, aby byl zachován ATB (Active Time Battle) systém, který by jen prošel faceliftem. Ostatně, i třeba Final Fantasy XIII využívala de facto ten samý základ a jak jí to fungovalo. Co tedy od soubojů v sedmičce čekat? Těžko říct, protože se zdá, že tvůrci chtějí vytvořit zcela vlastní pojetí. Vypadne tak zřejmě i varianta, že bude kopírovat soubojový systém, který předvedla třeba Crisis Core: Final Fantasy 7.
Nicméně, Nomura hned uklidňuje ty, kteřé se začínají obávat. „Musíme vysvětlit – nehodláme ze hry udělat střílečku nebo něco takového. Přineseme dramatické změny, ale pořád chceme, aby byl systém rozpoznatelný.“ Tak či tak se ale zdá, že současné trendy nějakým bizarním způsobem diktují, že tahové souboje nejsou „in“ a počítám, že i v tomto případě se vývojáři přikloní k akčnějšímu pojetí. Tak snad budou souboje stále „rozpoznatelné“ jako ty, jež vzešly z původní sedmičky.
Mimochodem, pokud vás napadlo, že by se ohledně designu hrdinů mohli tvůrci inspirovat u filmu Final Fantasy VII: Advent Children, Nomura už na to myslel. Ostatně, ještě aby nemyslel, když tento film režíroval. Takže určitě můžeme čekat podobné vizuální a stylové pojetí, nicméně hra nebude vypadat stejně. Přeci jen je film už deset let starý a moderní technologie už jsou někde jinde.
zdroj: Archiv