Plošinovka Trine 3 se bez fanfár najednou objevila na pultech obchodů
Nenápadně, překvapivě, skoro potají. Trine 3 si v předběžném přístupu na Steamu pobyla několik měsíců a ani jsme se nenadáli a hra je venku. Plošinovka, která přímo navazuje na předchozí díl je od dnešního dne k dostání na GOGu, Steamu a Humble Store za příjemných 22 eur. Na GOGu je hra přitom z nějakého důvodu levnějších a vyjde vás tam jen na 16 eur.
Darkest Dungeon dostane možnost upravení obtížnosti kvůli nespokojeným hráčům
Jedna z nejoriginálnějších nezávislých her poslední doby, tahové RPG Darkest Dungeon, se stále nachází v early access fázi a její tvůrci do ní stále přidávají nový obsah a nové herní prvky. Už ve svém základu byla hra, minimálně než jste rozjeli dobrou partu, poměrně obtížná, ale jak se zdá, s posledním updatem Corpse and Hound zvedli autoři laťku tak vysoko, že se proti tomu ozvala nemalá část fanoušků titulu. Tvůrci na to reagují novou možností tyto nové prvky vypnout.
Původně mobilní stealth hra République míří na PlayStation 4
Svého času velice zajímavá a svým způsobem originální mobilní hra République se později dostala ve své Remastered verzi na PC a Mac a teď se podívá i na konzole. Vývojáři ze studia Camouflaj oznámili, že République vyjde ze začátku příštího roku na PlayStation 4. Půjde samozřejmě o kompletní balíček celé hry, která se tehdy na mobily dostávala průběžně formou epizod.
Let's play vývojářů Deus Ex: Human Revolution je plný zajímavostí z vývoje
Deus Ex: Human Revolution vyšel už v roce 2011. V příštím roce ho bude následovat Deus Ex: Mankind Divided a tak si vývojáři po čtyřech letech sedli a natočili vlastní let's play Human Revolution. Nejde tedy o propagaci příštího dílu, byť ho tam samozřejmě ve videu také zmíní. Ani to není úplně klasický let's play, jako spíše hraní prokládané spoustou zajímavostí o vývoji, o hře a o rozhodnutích, která museli tvůrci udělat.
Morálka hráčů a porady budou hrát v v Be a GM módu NHL 16 novou a důležitou roli
Přicházet každý rok s novými a novými funkcemi a prvky v sérii NHL musí být pro vývojáře obtížné, ale EA si i pro letošek našla několik zajímavých drobností, které hru oživí. Tyto se týkají Ba GM módu, v němž se stáváte šéfem celého týmu. Být manažerem není jen o tom poskládat k sobě nejlepší hráče. V NHL 16 v tomto módu bude hrát velkou roli morálka jednotlivých hráčů, jejíž vliv byste měli pocítit přímo na ledě. Vaše různá rozhodnutí, coby manažera týmu, budou mít na morálku různé dopady - každý hráč je jiný, chová se jinak a vnímá věci jinak.
Přišel čas vydat se do asijské metropole budoucnosti, vyšel Shadowrun: Hong Kong
Milovníci tahových RPG, kyberpunku a nebo rovnou Shadowrunu už nejspíše od včerejšího večera prochází neonem zalité ulice Hong Kongu budoucnosti. Pokud jste ale nestříhali svůj hráčský metr, vězte, že včera vyšel další díl povedených RPG od Harebrained Schemes Shadowrun: Hong Kong. Společně s novým zasazením přináší i řadu vylepšení a úprav zaběhlého systému.
Life is Strange – recenze čtvrté epizody
Snad jste po konci minulé epizody stejně jako já tápali po tom, zda šlo něco udělat jinak a zdali šlo tomu tolik dramatickému cliffhangeru nějak předejít či snad jen zmírnit jeho následky, nicméně, prozatím to tak nevyznívá a nová epizoda začíná přesně tam, kde jsme před pár týdny s čelistmi mírně pokleslými skončili. Dalších detailů netřeba a raději bych kamkoli dále snad ani zabíhat nechtěl – mnozí jistě ještě nemají s epizodickým Life is Strange zkušenost a úkolem následujících řádků je podobné jedince přesvědčit, že možná dělají chybu. Těm přece nemohu cokoli z doposud tak bravurně vygradovaného příběhu prozrazovat.
Pillars of Eternity: The White March představuje nového společníka – mnicha Zahuu
Už za pět dní vyjde první díl datadisku povedeného RPG Pillars of Eternity jménem White March. V jeho rámci se mimo jiného představí i noví společníci a mezi nimi najdete i svérázného mnicha jménem Zahua. Ten patří k silně asketickému a zároveň bojovnému řádu Nalpazca, což tak trochu i předurčuje jeho přístup. Nečekejte ovšem žádného klasického mnicha, Zahua a jeho řád jsou hodně daleko něčemu, co se i ve fantasy světě může zdát normální.
Desetiminutové video z XCOM 2 představuje vaši povstaleckou loď
Další informace z chystané tahovky XCOM 2 servíruje v bohaté míře nové video, které se roztáhne na celých jedenáct minut. V jejich rámci se představí různé části vaší lodi Avenger, která tentokrát zaujme roli vaší základny. Podobně jako v prvním dílu se představí jednotliví šéfové úseků a trochu prohloubí samotný příběh. Kupříkladu se tak dozvíte, že šéfinženýr Shen je po smrti a jeho roli převzala jeho dcera Lili. A s doktorkou Vahlenovou už se také nesetkáme...
Mnich Kharazim je dalším přírůstkem do Heroes of the Storm
Blizzardí MOBA Heroes of the Storm má jednu značnou nevýhodu - absenci pořádného počtu hrdinů. Blizzard to ví a v poslední době to napravuje poměrně rychlým tempem. Nedávno jsme v rámci akce Eternal Conflict dostali Leorica a od včerejška tu máme dalšího adepta ze světa Diabla: monka jménem Kharazim. Ten zastává roli Supporta, ale podobně jako třeba Rehgar je tak trochu agresivní a nebojí se si trochu ušpinit ruce.
WARSHIFT nabízí sci-fi mix akce, strategie a RPG
Na Steam do Early Access programu dorazila akční strategie s prvky RPG jménem WARSHIFT. Ta je sice ve své aktuální verzi již hratelná, dosud však nesplňuje vše to, co by autoři rádi ve svém titulu měli. A jak se můžete v přiloženém videu přesvědčit, tak doposud hra nabízí ryze akční hratelnost, a to jak z pohledu třetí osoby, tak i v rámci klasické RTS. Zde navíc kombinované i s RPG prvky a skutečně na efekty přehnanou grafickou stránkou.
Na GOG.com vychází klasiky RPG žánru z Forgotten Realms
A kde na to asi mám brát čas? Lepší výkřik, který kombinuje nadšení s počínajícím zoufalstvím, asi nevystihne nové oznámení, které přišlo z GOG. Vyjde na něm totiž třídílná kolekce třinácti (pokud dobře počítám) klasických her ze světa Forgotten Realms, která se jen hemží slavnými RPG jména z devadesátých let. Jednotlivé sbírky se jmenují Forgotten Realms: The Archives a pokud máte rádi RPG, nejspíše se chvíli od počítače nezvednete. Jsou to ale příjemné starosti - co hrát dřív?
Soudní pře je u konce: Duke Nukem definitivně patří Gearboxu
Podivná soudní pře o blonďatého svalovce je u konce. Gearbox Software, 3D Realms a Interceptor Entertainment se dohodly: všechny tři strany se rozhodly své žaloby a protižaloby dobrovolně stáhnout. Motanice, kvůli které si nemuseli být hráči jistí, komu že teda vlastně patří Duke Nukem, je u konce. Pokud se slavný hrdina někdy znovu vrátí, bude to už jen a pouze pod hlavičkou Gearbox Software.
Westernové sci-fi RPG Exoplanet: First Contact si bere inspiraci z Firefly a Falloutu
Na Kickstarter právě dorazilo akční RPG Exoplanet: First Contact, jež si bere inspiraci z těch nejlepších a otevřeně se hlásí k sérii Fallout, Gothicu, Morrowindu a například také k seriálové sci-fi kovbojce Firefly. Akční RPG se survival prvky posadí hráče do role postavy jménem Jack Sharp. Ten se ocitne na planetě jménem K’Tharsis a kde nebude úkolem nic jiného, než pouhý boj o přežití. V zásadě jde o singleplayerové RPG, které stojí na silném příběhu. Sympatické je, že autoři nevyžadují příliš mnoho – jejich Kickstarter žádá o 45 tisíc dolarů a chvíli po spuštění již mají autoři vybranou čtvrtinu z požadované částky.
Logická The Cat Machine vás přesvědčí, že osud Země záleží na kočkách
Všichni víme... ne, vlastně nevíme. Myslím, že nikdo z vás, kromě tvůrčího studia Cranktrain, netuší, že osud Země závisí na oblíbených domácích mazlíčcích, kočkách. Respektive závisí na chodu jediného stroje, který vozí kočky po různě barevných kolejničkách. Pokud by se stroj zastavil a nebo snad neplnil svou funkci, Země se zhroutí do sebe, narazí do Slunce a kdoví, co ještě. Takže, ač se to nezdá, logická hra The Cat Machine je ve skutečnosti drsným katastrofickým thrillerem o přežití lidstva. Opakujte si to, až si pustíte trailer.
Letecká arkáda Flying Tigers: Shadows Over China vstupuje do early accessu
Malá hra, která ale může oslovit milovníky druhé světové války, netradičních bojišť a nevyžadují nutně simulaci. Flying Tigers: Shadows Over China od švédského studia Ace Maddox vstupuje na Steamu do early access fáze a v traileru už celkem konkrétně ukazuje, jak asi bude její pojetí letecké akce vypadat. V prvé řadě je třeba říci, že hra vypadá vážně pěkně, tím spíš, že jde o malý projekt malého studia.
God of War III Remastered - recenze
Zatímco Microsoft se stále snaží v konzolové válce vyjít hráčům co nejvíc vstříc prostřednictvím zpětné kompatibility pro Xbox One, Sony využívá svou vedoucí pozici a sází na PS4 jedním remasterem za druhým. Z šuplíku minulosti vytahuje PS3 hity, prohání je lehkou omlazovací kúrou a šup s nimi na pulty obchodů. Pokud je vám z tohoto trendu už náležitě zle, God of War III Remastered vám od nevolnosti zrovna nepomůže. Ale pokud jste původní hry nehráli, to už je jiná.
Adventura Tsioque sází na ručně kreslenou grafiku a osobní příběh
Ručně kreslených a animovaných adventur, které jako by vypadly z nějaké televizní pohádky není nikdy dost a jednou takovou bude snad i Tsioque. Možná proto, že Tsioque o svůj život bojuje na Kickstarteru a ještě nemá vyhráno. Vývojáři potřebují 35 tisíc dolarů a mají zatím něco málo přes 20 tisíc. Do konce zbývá 17 dnů, takže nakonec by se to podařit mohlo. Tsioque slibuje klasickou 2D adventurní hratelnost v krásném kresleném kabátku, který se tak často nevídá.
Další díl šílené závodní série FlatOut přebírá nový produkční tým
Na nové konzole a PC mířící FlatOut 4: Total Insanity přibírá do svého týmu další lidi a k vývojářům z týmu Kylotonn a k vydavateli Strategy First se přidává ještě časem prověřený tým Tiny Rebel Games. Toto trio pak hráčům v příštím roce přinese co možná nejlepší destrukčně-závodní zážitek. Nenechte se ale zmást, série FlatOut nijak nemění vydavatele ani vývojáře, Tiny Rebel Games je totiž společnost zaměřená především na produkci herních zážitků.
Správa vesnic v Mount & Blade II: Bannerlord bude mnohem detailnější
Gamescom už nás obdařil několika skvělými videi z chystané Mount & Blade II: Bannerlord a Petr se byl na výstavě na hru podívat. Příval informací po měsících ticha ale nekončí a poslední blogový příspěvek doplňuje znalosti, které jsme načerpali z videí. Váže se k jednomu z nich a rozvádí detaily, které ve videu nebyly či jste si jich nemohli všimnout. Dojde tak na obléhací stroje, správu vesnic i výrobu vlastních, unikátních zbraní.