Budovatelská strategie Egypt Civilization vás provede 4000 lety dějin starověké civilizace

Ruské studio Clarus Victoria představilo budovatelskou strategii Egypt Civilization, která hráče provede od začátků starověké egyptské éry až k jejímu postupnému úpadku. V roli pravé ruky faraona a nejvyššího ministra budete dohlížet na všechny prvky společnosti a jejího vývoje, přičemž hra kombinuje prvky tahové strategie s výukovými metodami, které představí i jemnější nuance dějin starověkého Egypta.

Hororová střílečka Inner Chains láká na bizarní svět a parazitické zbraně

Půl roku po představení hororové akce Inner Chains od polského studia Telepaths' Tree se hra prezentuje trailerem z hraní a především kickstarterovou kampaní, která hru a její fascinující svět představuje blíže. A kdyby pro nic jiného, tak právě pro svět, jeho koncepci a celkovou stylizaci Inner Chains zaslouží pozornost. Hra se odehrává miliony let v budoucnosti, v době, kdy planeta, zřejmě Země, už dávno nemá jako vládce lidi. Příroda si vzala co je její, ale výsledek by ekology moc nepotěšil.

Krásná diablovka Umbra změnila jméno a míří do early accessu

O diablovce Umbra jste měli možnost poprvé slyšet již v roce 2011, loni hra prošla Kickstarterem a nyní se po pěti letech vývoje podívá i mezi hráče a to v rámci early accessu, kde vyjde 24. března. Nicméně, nehledejte ji tam pod původním jménem. Vývojáři si nově říkají Wolcen Studio a svůj projekt nazývají Wolcen: Lords of Mayhem.

GamesPlay: hrajeme tajemnou logickou hru The Witness

Osm let pracoval Jonathan Blow na mysteriózní logické hře The Witness. Během té doby spálil všechny peníze, které mu svým obrovským úspěchem vydělala filozofující plošinovka Braid – jedna z prvních masově úspěšných her od nezávislého studia, která řadě dalších indie vývojářů ukázala směr. Očekávání od The Witness tak byla automaticky veliká a minimálně prodejním úspěchem je hra dle vyjádření tvůrce naplnila. Ohlasy hráčů a recenzentů už tak jednoznačně pozitivní nejsou (viz třeba recenze Ondry Šváry), ale pozitivní názor převažuje. A nejenom na konto tajemství vyzařujícího světa, ale i promyšlených hádanek. Některé z nich si s námi můžete projít v našem gamesplayi.

Tvůrci Chivalry představili magickou akci Mirage: Arcane Warfare

Nezávislý tým Torn Banner Studios zabodoval už svou prvotinou Chivalry: Medieval Warfare a na jejích základech staví i jejich nová hra - Mirage: Arcane Warfare. Opět půjde o akční multiplayerovku, ale jak napovídá název i první krátká ukázka přímo ze hry, opustíte středověké bojiště a pustíte se do magických zápasů, které mají atmosférou blíže takovému Aladinovi.

Špionážní Alekhine’s Gun příští týden naváže na odkaz Death to Spies

Duchovní nástupce Death to Spies, Alekhine’s Gun, se na Steamu objeví v pátek 11. března. Hra je sice už dostupná na PlayStationu 4 a Xboxu One, ovšem zatím pouze v Americe. Konzolové verze pro Evropu by měly „brzy“ následovat a vydání na Steamu je globální, tudíž minimálně na PC si zahrajete odkudkoliv už jedenáctého.

Datadisk Mare Nostrum pro Europu Universalis IV řeší především námořní obchod

Takřka tři roky po vydání se hráči Europa Universalis IV brzy dočkají dalšího přídavku. Ten ponese jméno Mare Nostrum a jak název naznačuje, zavede hráče na moře a rozšíří možnosti obchodu a ochrany obchodních cest.

Layers of Fear – recenze

Hororových her či adventur sice vychází v posledních letech relativně hodně, ale najít mezi nimi skutečnou kvalitu je stále obtížnější. Layers of Fear je navenek stejná, ale zároveň jiná než ostatní hororovky. Svým netradičním námětem a vizuálním zpracováním zaujala už v early access verzi, a verze plná ambice tvůrců naštěstí do značné míry potvrzuje.

Povedený filmeček vás láká k detektivce Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter

Nikoli ukázkou hratelnosti, ale umu grafiků se pyšní nová ukázka dalšího videoherního dobrodružství slavného britského detektiva jménem Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter. Titul vyjde 27. května na Xbox One, PC a PS4. Ukázka s názvem A Mystic Trip po stránce hratelnosti neukazuje nic, navozuje však sympaticky potemnělou atmosféru viktoriánského Londýna a láká k zápletce, ve kterém se drobná slečna jménem Katelyn objeví u domu 221B v Baker Street.

Acer Predator aneb když jste skromní a stačí vám jen to nejlepší

Do rukou se nám dostala sestava, na kterou budeme dlouho vzpomínat. Nejen, že jsme s ní zacházeli jako v rukavičkách, ale zážitek z hraní byl… Zážitek z hraní zkrátka odpovídal názvu značky Predator.

Námořní RPG Overfall vyplulo do neklidných vod předběžného přístupu

Vývojáři z nezávislého tureckého studia Pera Games dnes vydali své námořní RPG Overfall na Steamu v programu předběžného přístupu. Hra je tam dostupná za 10 eur pro Windows, Mac i Linux a příznivci tahových soubojů by měli zpozornět. Vedle malebných plaveb za horizontem totiž dojde i na nesčetné souboje s nepřáteli různých ras.

Hitman v novém traileru představuje lokace v Itálii a Maroku

Hitman už svůj prolog představil v nedávné betě a Paříž jsme také viděli několikrát. Nový trailer se ale nebojí k již známým lokacím přidat i malou upoutávku na to, co nás čeká v dubnu a květnu. Tehdy vyjdou další dvě epizody Hitmana a vy se na ně teď můžete podívat v novém videu. To prezentuje celou hru jako sezónu, jejíž premiéra spadá na 11. března.

Microsoft chce Xbox One přiblížit PC skrze možnost hardwarových upgradů

Phila Spencera, šéfa divize Microsoftu starající se o Xbox by chtěl ještě v rámci této generace konzolí inovovat a vylepšovat samotný hardware Xbox One, aby se tak přiblížil modifikovatelnosti PC. Jde o koncept známý, ale prakticky nepoužívaný. To chce ovšem Microsoft změnit. 

Uncharted 4 vyjde až v květnu, tento víkend poběží otevřená multiplayerová beta

Vydání Uncharted 4: A Thief's End se opět posouvá, ale už nijak drasticky, o pouhé dva týdny. Hra tak nevyjde v dubnu, ale až 10. května. Posun to tedy není nijak markantní a navíc jej Sony kompenzuje otevřeným víkendovým betatestem multiplayeru.

Nová verze firmwaru PlayStation 4 umožní remote play z PC

Od dnešního dne si mohou vybraní hráči vyzkoušet betaverzi nového firmware 3.50 pro PlayStation 4. Ten přinese několik menších novinek, ale tou zdaleka největší je funkce Remote Play pro PC a Mac. Ta jediná bohužel v probíhající betaverzi absentuje a bude dostupná až s vydáním finální verze firmwaru, jak oznámila Sony na PlayStation Blogu.

Videa z The Division upozorňují na brzké vydání a speciální Nvidia efekty

O postapokalyptické onlinovce The Division bylo řečeno snad všechno možné i nemožné. Po otevené betě už víceméně čekáme jen na vydání, k němuž dojde 8. března, a které předznamenává neodmyslitelný launch trailer. Ale kromě této obecné upoutávky vydal Ubisoft ve spolupráci s Nvidia i tradiční "gameworks" video, které ukazuje PC verzi běžící na nadupané sestavě s grafikou od této firmy. 

Master of Orion vymění tradiční tahové bitvy za real-time souboje s pauzou

Tvůrci novodobé verze Master of Orion se snaží ke klasickému námětu přistupovat s respektem, zároveň ale hodlají napravit nedostatky zdrojového materiálu a přizpůsobit hratelnost zvyklostem současné doby. Právě proto například nahradili původně zamýšlené tahové bitvy za souboje v realném čase s možností pauzy. Své rozhodnutí, které může fanouškům prvních dvou dílů připadat jako zrada, podrobně vysvětlují v updatu na Steamu a na záběrech videa, co blíže představuje průběh vývoje a plány studia NGD.

Quantum Break bude prošpikovaná odkazy na Alana Wakea

Jak se zdá, Remedy se rozhodli přiložit pod kotlík spekulací. Poté, co nedávno registrovali značku Alan Wake's Return to nyní vypadá, že příběh slavného spisovatele buď ožije v nové hře a nebo alespoň v rámci jiné nové hry. Quantum Break, jehož vydání je za rohem, totiž obsahuje bezpočet. odkazů na slavného spisovatele. Hned na začátku hry vás děj umístí na univerzitu, v níž vás rychle žene z jedné budovy do druhé. Jenže, když neposlechnete dramaturga a trochu se po pozemcích školy porozhlédnete, najednou začnou vyskakovat odkazy na Alana Wakea.

Underrail - recenze

Dnes má hráč k dispozici tak pestrou nabídku, že se na ni občas dívá přezíravě jako třikrát dokola pozvracený římský hedonista na další chod stejků z anakondy, nadívaných bio olivami. Hernímu průmyslu se stalo to samé, co dříve hudebnímu - dnes může dát do kupy hru takřka každý. Zvyšuje to roli herních médií, která mohou (měla by!) zahlcenému hráči pomoci se v tom všem zorientovat. Jedním z trendů v soudobé pestré nabídce je výrazný segment hardcore RPG her, jejichž tvůrci křísí dávné modly z počátku a průběhu devadesátých let minulého století, často vyzbrojeni světonázorem, že někdy kolem roku 2000 se vývoj her podělal. Proto je třeba (prý) RPG systematicky vracet tu k odkazu starých dungeonů (třeba Legend of Grimrock), tam k izometrickým hrám běžícím na Infinity enginu (např. Pillars of Eternity) a jindy zase k hutným postapokalyptickým jízdám na bázi Falloutu. Právě do posledně jmenované kategorie patří Underrail od srbské party nadšenců známé jako Stygian Software. A co na jejich počin říct? Někdy to vyjde, jindy ne. Grimrock i Pillars of Eternity se hrály jako pohádka, naproti tomu Underrail od vás potřebuje mnohem víc spolupráce.

V ČR a SR vyšla mobilní verze dungeonu Brány Skeldalu 3: Sedm mágů

Necelých osmnáct let od vydání prvního a čtrnáct od vydání druhého (spíše adventurního) dílu série Brány Skeldalu vychází díl třetí s podtitulem Sedm mágů. Fanoušky hlavně prvního dílu série očekávaný dungeon je prozatím k mání pro Android a iOS platformy jenom v ČR a SR, mezinárodně bude dostupný na mobilních platformách od 15. března, kdy také na Steamu vyjde v early access režimu rozpracovaná PC verze.