zavřít

Čtyřiadvacátým hrdinou ve střílečce Overwatch je robotický tank Orisa

PlayStation 4 Windows Xbox One

- Preview autor: Adam Homola Komentáře: 0

Po několika týdnech náznaků přestali vývojáři z Blizzardu tajnůstkařit, a nejen že oznámili, ale také rovnou vydali novou hrdinku do Overwatch. Jmenuje se Orisa, v tuto chvíli je dostupná zatím jen na veřejném testovacím serveru (PTR) a má čtyři nohy. Jde totiž o robota, který ve hře plní roli flexibilního tanku s tuhým kořínkem.

Orisa umí útočit na velkou vzdálenost, má štít, může se sama dobře bránit a umí manipulovat s nepřáteli. Orisa je šestý hrdina typu Tank a celá její hratelnost je primárně o obraně a posilování spoluhráčů. Podle vývojářů je to tank, kolem kterého se má v některých momentech zápasu točit nejen sestava týmu, ale také hratelnost.

Ostatně podobně, jako je tomu v případě Reindhardta, jehož štít není radno v jistých fázích zápasu ignorovat. Zatímco je ale Reinhardt spíš statický a méně mobilní tank, Orisa představuje jeho opak. Jejím hlavním způsobem útoku je Fusion Driver - rychlopalný automatický kulomet s docela velkým dostřelem, ještě větším zásobníkem a solidní přesností i na větší vzdálenosti.

Stejně jako všechno má ale i Fusion Driver háček a tím je horší mobilita. Během střílení se pohybujete o něco pomaleji a jste tak snadným cílem. Další potenciálně velmi nepříjemnou schopností Orisy je Halt!, což je sekundární mód střelby. Ze zbraně vypálíte malý gravitační výboj, který letí pomalu rovnou linií kupředu a zpomaluje všechny nepřátele, kolem kterých proletí.

Při nárazu, nebo při opětovném zmáčknutí pravého tlačítka myši, se gravitační výboj zastaví a vybouchne. Výbuch nezpůsobí ani tak poškození, jako spíše všechny nepřátele v určitém okruhu přitáhne na vteřinku k sobě. Nejen že si tak můžete nalajnovat nepřátele pro sebe, nebo pro kolegy co už daným směrem chystají nějakou ultimátku, ale klidně můžete pomocí Halt! „vytahovat“ nepřátele zpoza rohu.

A někdy i to malé vykouknutí zpoza rohu stačí na to, aby dala vaše Widowmaker headhost. Nebo aby nebohého soka semlela nějaká blízká ultimátka. Z opačného ranku je zase schopnost Fortify, která zvýší vaši obranyschopnost poměrně zásadním způsobem. Nejen že během aktivního Fortify dostáváte mnohem menší poškození, ještě jste na chvíli nezastavitelní. To v praxi znamená například imunitu vůči Concussive Blast od Pharah. Díky aktivnímu Fortify vás tak Pharah z mostu prostě neshodí.

Důležitou obrannou schopností Orisy je Protective Barrier, kdy můžete vstřelit na zem malé zařízení, z nějž se udělá štít. Ten je velký zhruba jako ten Reinhardtův, jen s menší výdrží. Vtip je v tom, že Protective Barrier můžete vystřelit skoro kamkoliv a můžete během toho dělat, na rozdíl od Reinhardta, cokoliv jiného. Můžete si štít vystřelit těsně před sebe a chránit sebe a všechny za vámi, nebo ho pošlete daleko před sebe a ochráníte tak v dálce bojující spoluhráče.

Štít se zde chová stejně jako ten Reinhardtův, takže vám ho mohou nepřátelé poměrně rychle rozstřílet a cokoliv co štíty prochází (například sekundární střelba Symmetry), platí i pro Protective Barrier.

Ultimátka Supercharger je pak zase pro změnu útočného rázu, kdy Orisa vyhodí na zem zařízení zvyšující poškození všem vašim spoluhráčům v určitém okruhu za předpokladu, že mají Supercharger na dohled. Ideální na poslední vteřiny útoku či obrany prakticky na jakékoliv mapě. I tady ale najdete několik háčků, protože Supercharger vám mohou nepřátelé zničit, nebo ho může Sombra nahackovat, čímž se jeho efekt na danou dobu vytratí.

Pak je na vašem taktizování, jestli budete chtít Supercharger chránit pomocí Protective Barrier, nebo ho vyhodíte raději někam kousek dál, kde si ho nepřátelé jen tak nevšimnou. To je zase ale vykoupeno horším dohledem na vaše spoluhráče, a tak musíte uvažovat a snažit se ho umístit a chránit tak, abyste z něj vytěžili maximum.

Orisa je momentálně hratelná na veřejném testovacím serveru, což znamená, že se do plné verze Overwatch dostane nejpozději do několika málo týdnů. Z nového hrdiny se tak nakonec nevyklubala malá holčička Efi Oladele, ale její robot. Blizzard právě Efi v posledních týdnech naznačoval a neustále kolem ní pomrkával, ale Efi je zde pouhým výrobcem.

Příběhové pozadí Orisy totiž začíná už během Omnic Crisis, konkrétně u robotů OR14. Lidé následně vytvořili pokročilejší verzi OR15, kterou používali občané Numbani jako defenzivní mechanismus proti útokům Doomfista. Jenže to se nakonec také neosvědčilo a všechny jednotky OR15 šly z kola ven.

Jednoho vyřazeného robota OR15 si vzala pod palec právě šikovná Efi Oladele a po troše přeprogramování a práce ji překřtila na Orisu. Orisa zatím nemá svůj vlastní renderovaný filmeček, ale v přiloženém videu se můžete podívat na její stručný příběh, o němž také mluví šéf vývoje Jeff Kaplan v druhém videu.

Nyní tak už zbývá jen kategorie Defense, která ještě nedostala žádného nového hrdinu. První nový hrdina po vydání hry v květnu minulého roku byla Ana, rozšiřující řady Support. Hráči vyznávající útočné hrdiny se dočkali Sombry a Orisa posílí už brzo tanky. Nicméně pořád platí, že i s Anou je stále nejméně právě Supportů.

Tagy: online akční multiplayer FPS kooperace

Zdroje: tisková zpráva,Battle.net

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.