Po osmi letech vyjde dieselpunkové RPG Insomnia: The Ark
Byla to strastiplná cesta, jejíž konec byl dlouhou dobu v nedohlednu, ale RPG Insomnia: The Ark po neuvěřitelných osmi letech ve vývoji a třech crowdfundingových kampaních konečně vyjde. Stane se tak příští čtvrtek. Necháte se zlákat do gigantické archy, která má zachránit lidstvo před vyhubením?
Gwent i Thronebreaker: The Witcher Tales stihnou vyjít na podzim
Pozdě, ale přece! Plná verze online karetního Gwentu měla i se singleplayerovou kampaní sice vyjít už před rokem, ale kde nic, tu nic. Po mnohačetných odsunech i rozštěpení na dva samostatné tituly CD Projekt RED ale konečně stanovili datum vydání, kdy obě hry vyjdou. Potěší především PC hráče, kteří si před konzolisty zahrají skoro o měsíc a půl dřív.
World of Warships čekají přepracované letadlové lodě a poprvé i ponorky
Z portfolia her od Wargamingu mám nejbližší vztah k World of Warships. Představuje pro mne ideální typ přemýšlivé, pomalejší akce s dobrou atmosférou. Čemu jsem ale nikdy nepřišel na chuť, bylo hraní s letadlovými loděmi, což se ale teď může změnit. Jejich fungování ve hře se bude radikálně měnit a pokud jste se doteď na plovoucí letiště specializovali, nemám pro vás dobrou zprávu.
Fanoušci předvádí remake Fallout: New Vegas v enginu Falloutu 4
Fanouškovské předělávky starších her do nových enginů nejsou ničím novým a zrovna produkce Bethesdy se na něco takového perfektně hodí, ostatně série The Elder Scrolls by mohla vyprávět. Namísto TES teď ale přichází na řadu Fallout, další velká a oblíbená značku téhož studia. Předmětem aktuálního fanouškovského remaku je ale Fallout: New Vegas.
V Red Dead Redemption II se podíváte do horského průsmyku a svezete se tramvají
Nedávno nám Rockstar představil dvě desítky postav z Red Dead Redemption II formou pohlednic s citáty, a nyní se podobnou formou dozvídáme něco málo o prostředí hry. Dvacet jedna nových obrázků zachycuje kromě klasického kovbojského života i nádherné výhledy na sněhem pokryté hory, malebné vesničky, i smrduté močály.
„Historické“ MMO New World od Amazonu se ukazuje na nových obrázcích
Od oznámení trojice her z videoherní divize Amazonu už uběhly dva roky a ani jedna z nich dosud nespatřila světlo světa. V případě týmové onlinovky Breakaway, o které jsme toho paradoxně věděli nejvíc, už nic očekávat nemůžeme, protože byla letos v březnu zrušená. Na zbývajících onlinovkách Crucible a New Wold se ale stále dělá, přičemž druhá jmenovaná předkládá důkaz ve formě nových obrázků a plánuje veřejný test.
Immortal: Unchained – recenze
Vydávat hru ve stylu série Souls v době, kdy už ani studio From Software, původní tvůrce Dark Souls, nemá chuť dále ždímat relativně vyčpělý žánr, je provokace. V podstatě se tím totiž snažíte říct, že dokážete nesčetněkrát vykradený koncept ozvláštnit natolik, aby ještě někoho dokázal bavit. Studio Toadman Interactive se prostřednictvím Immortal: Unchained pokouší nesmrtelnost žánru prokázat zatížením na palné zbraně. A bohužel krutě selhává.
Absolver: Downfall z vás udělá Bruce Leeho
Unikátní bojovou hru Absolver dostali před měsícem všichni předplatitelé PlayStation Plus, což pro tituly obvykle znamená pořádný přísun nových hráčů. Tvůrci ze studia Sloclap teď přichází s bezplatným updatem, který už příští týden přinese nový mód, bojový styl a spoustu výzev k plnění.
Chystá se nadějná stolní adaptace Assassin’s Creed s příběhem zasazeným do období renesance
Není to poprvé, co se někdo pokouší převést Assassin’s Creed do stolní podoby. A než začnete s nadšením hledat, dodám: bohužel. Čtyři roky stará Arena dělá videoherní sérii ostudu. Stala se obětí společnosti Cryptozoic Entertainment, která tou dobou skupovala licence a vydávala podprůměrné hry. Chystaná novinka Assassin’s Creed – Brotherhood of Venice je však od zkušeného týmu a slibuje odpovídající adaptaci.
Brutálních bitev v Mordhau se účastní rytíři a lučištníci, ale také bardi a vrhači kamení
Mount & Blade, Chivalry: Medieval Warfare, For Honor, War of the Roses… Každý v Mordhau spatří něco trošku jiného, ale důležité je, že výsledná řezničina vypadá skvěle. Pro hektolitry krve tryskající z uťatých končetin a proražených lebek se v této nerealistické historii nejde daleko. A daleko není ani datum vydání, které cílí na začátek příštího roku.
LongPlay – Mount & Blade: Warband – Pán prstenů
Armády Mordoru jsou v pohybu, muži Západu se choulí za hradbami a nervózně očekávají příchod bouře a nehostinnou pustinou se prodírají dva půlčíci. Třetí věk končí a my budeme u toho díky modu The Last Days pro Mount & Blade: Warband. Chopíme se meče/zakroucené šavle, sedneme na koně/vrrka a vydáme se slavně vítězit ve jménu dobra/zla.
Democracy 4 bude simulovat fake news i mocná sociální média
Realisticky simulovat politiku moderního státu se zdá jako naprosto nemožný úkol, a přesto se do něj studio Positech Games ve své sérii Democracy zas a znova pouští. Nechá vás vymýšlet zákony, zvyšovat či rušit daně, vydávat různá nařízení a snažit se zlepšit životní podmínky občanů (nebo naopak naschvál vytvořit pekelnou totalitu). A na příští rok se chystá další pokračování – Democracy 4.
Autor Papers, Please vás brzy vezme na palubu ztracené lodi v Return of the Obra Dinn
Ne, prosím, další hru už ne. Kdo si má v období kovbojů, asasínů, obyvatel pustiny, kultistů a vojáků najít čas na ještě další podzimní bonbónek? Lucas Pope, autor nezapomenutelné adventury Papers, Please, se rozhodl vypustit své nové dítko v nejnabitějším herním období roku. Naštěstí audiovizuál novinky Return of the Obra Dinn dává dostatek důvodů k vymezení potřebného času.
Tvůrci vysvětlují, proč má Life is Strange 2 nové hrdiny
Téměř desetiminutový minidokument mapuje pozadí vývoje druhého dílu oblíbené série Life is Strange a jednotliví vývojáři v něm s roztomilým francouzským přízvukem představují své úlohy, inspirace a motivace. Těsně po dokončení první sezóny si spolu prý celý tým sedl a společně se zamysleli nad tím, kam by se chtěli dál ubírat. Záhy padlo rozhodnutí, že chtějí začít úplně od začátku, totiž s novými hrdiny a příběhem, z čehož se zrodili Sean a Daniel.
To nejlepší z Games.cz - Spider-Man jede, Forza se připravuje na start a my na nával her
Zatímco se Microsoft připravuje na spuštění Forza Horizon 4, u Sony válcuje veškerou svou konkurenci pavoučí muž. Spider-Man se povedl, drtí žebříčky prodejnosti stejně dobře jako své záporáky a nám se moc líbí. Jenže se nemůžeme pohupovat v sítích moc dlouho: hrajeme už totiž novou Laru, Dead Cells, za rohem už tůruje motor Forza a pak přijde opravdová nálož her. Zlaté období roku pomalu začíná…
Fight Club #391: Toulky s Larou
Zatím největší událost aktuálního měsíce jsme pořádně probrali minule. Ze Spider-Mana se nakonec vyklubal velký hit, o kterém asi ještě uslyšíme. Herní trh se ale nenechá vykolejit a první větší odvážlivec v podobě pohledné archeoložky Lary se nebojí vyjít z pavoučího stínu. Co na to mistr pera Avellone? Ten si jede zvesela dál a své příběhy prezentuje v další a další a další hře. Těmto tématům a vašim dotazům jsme se věnovali ve Fight Clubu #391.
Zapomněli jste, co se dělo v předchozích Tomb Raiderech?
Jak jste se už dočetli v Patrikově recenzi Shadow of the Tomb Raider, finální díl nové trilogie „jak se Lara stala Larou“ se povedl. Pokud se chystáte do jejího nového dobrodružství pustit a nebo už jste se do něj pustili, určitě nebude na škodu, když si zrekapitulujete děj předchozích dvou her. V tom vám pomůže video, které pro vás připravil Honza Vondrášek a shrnuje děj her Tomb Raider (2013) a Rise of the Tomb Raider (2015). Jestli jste je tedy nehráli a chcete, ruce pryč, spoilerům se nevyhýbáme.
Dojmy z hraní - Assassin’s Creed Odyssey klade důraz na volby a následky
Zatímco na Gamescomu Ubisoft předváděl relativně lineární souboj s Medúzou z konce hry a na xboxovém gamepadu, tentokrát mě nechal vyzkoušet Assassin’s Creed Odyssey hezky od začátku, na PlayStation 4. A tři hodiny ani zdaleka nestačily k zevrubnému prozkoumání všeho, co demo nabízelo. I tak je ale posun oproti Origins více než zřejmý.
Špína, pot a fantasy - představujeme legendu Martina Wallace
Martin Wallace je leviatanem deskovkářského světa, který si zarputile razí svojí vlastní cestu hráčskými vodami. Jeho duševní autorská dílna už naše stoly zaplavila hrůzným množstvím titulů, jejichž datum zrození sahá daleko do devadesátek. Nemůžu říct, že by některá z jeho her našla zamilované místo v mém srdci, nebo bych ji vyloženě adoroval. Přesto jeho počiny kolem mne vyplouvají s železnou pravidelností a podmaňují si mě svým leckdy neotřelým přístupem či snahou o originální použití zavedených mechanismů.
Shadow of the Tomb Raider – recenze
Pět let zpátky jsme se dočkali zbrusu nové, mladistvé Lary. Tahle křehká dívenka, tehdy ještě neposkvrněná nebezpečným dobrodružstvím, nešla pro bolestivé výkřiky daleko. Ale poměrně rychle se zocelila a my napříč třemi novými díly sledujeme její přerod v nebojácnou mašinu na zabíjení, kterou jsme znali dříve. V Shadow of the Tomb Raider už není pochyb, že máme co do činění s vyspělou slečnou Croft. A spolu s hrdinkou dozrála i hra.