Ještě před pár lety jsem brblal, proč hry více nevyužívají severskou mytologii a vikinskou tematiku – vždyť jde o tolik atraktivní zasazení! A vidíte to, teď zas pro změnu neuběhne měsíc, aby nevyšlo něco o seveřanech. Nebudeme předstírat, že za renesanci zájmu nemůže úspěch seriálu Vikingové, ale na tom přeci nakonec nesejde – spíš je potřeba poděkovat.
Valhall je nejspíš první hra, v níž dává battle royale mód svým způsobem opravdu smysl. Neustávající vzájemné vyvražďování, ožívání, popíjení až opíjení a opakování další den jsou součástí mýtu o posmrtném životě Vikingů už pěkných pár staletí. A onen alkohol ostatně prostupuje mytologií taky, však by šlo zmínit legendu o smrti prvního švédského krále nebo mýtus o zrození špatných veršů, ale nebudeme odbíhat.
Ve Valhall se nicméně nebude odehrávat pouze battle royale. Tvůrci slibují řadu multiplayerových arénových módů. Dobývání držav, nejspíš klasický deathmatch či team deathmatch převedený na bitevní pole a tak dále. Poslední prozatím oznámený je mód s Mjolnirem, v němž se banda válečníků porve o titulní kladivo. Pokochejte se upoutávkou:
zdroj: Archiv
Valhall má stavět na dynamickém, rychlém bojovém systému, v němž bude přesný úhel i typ každého výpadu pod vaší kontrolou. Práce na místním šermu samozřejmě ještě není hotová a sami tvůrci přiznávají, že na videích ještě není ani zdaleka k vidění finální podoba, jaké by chtěli dosáhnout. I tak to ale celé vypadá zatraceně stylově a potenciál se upřít nedá. V plánech pro vzdálenější budoucnost je navíc i singleplayer, příběh, questy a podobně.
Další výborná zpráva je, že hra pro svůj soundtrack (nebo minimálně jeho část) používá skladby od interpreta, jehož jméno musí být každému posluchači severských melodií dobře známé: Danheim.
Syrovější, agresivnější a energičtější zpracování nordické hudby byste hledali jen s obtížemi – jak se ostatně můžete přesvědčit na jeho YouTube kanálu. Řečeno s trochou nadsázky, nebude tudíž vadit, když hra nenaplní očekávání, protože pro skvělý zážitek bude i tak stačit jen ji spustit, zavřít oči a poslouchat.
zdroj: Archiv
Konceptuálně samozřejmě nejde o nic nového, řezné, bodné a sečné multiplayerovky už existují nějaký pátek. Máme Chivalry (a chystá se dvojka), máme Mordhau, máme For Honor a... „brzy“ budeme mít i Mount & Blade II.
Osobně si ale myslím, že díky svému podmanivému stylu má Valhall šanci se i v silné konkurenci prosadit, povede-li se vyvážit bojový systém tak, jak se sluší a patří, což je prozatím asi nejpalčivější neznámá.