Montas | Organic Humans
Hráč je divákem, Montas je hrou a vy jste vyzváni na jeviště: Welcome to the Opera. Montas vylezl z hlavy jednomu protinožci Garthu Robertsonovi, jenž miluje old school adventury, Half-Life 2 i novodobé adventury, jako jsou série Penumbra a Amnesia. Robertson by rád v Montas předvedl prvky, na které se u akcí z pohledu první osoby buď dávno zapomnělo, nebo nikdy nedostalo.
Montas ctí jednotlivce, tudíž očekávejme singleplayerový zážitek. Vžijeme se do kůže Josepha Walkera, stresovaného účetního, který toho moc nenaspí, mívá noční můry a začínající halucinace, což ho hází do pohodové deprese, která je příčinou jeho alkoholismu. Ve městě Montas, kde žije, se však odehraje pár veselých vražd a městská policie má na Walkera spadeno. Příběh už tak plný vzrušení ještě víc napumpuje několik skutečností. Hra nebude obsahovat HUD. I když bude přítomná moderní regenerace zdraví, přesto se budeme řídit vytékající krví za bolestného kvílení.
Ve hře nebude tradičně pojímaný boj o přežití, kdy se s někým musíme prát nebo někoho vystřílet. Montas nabídne daleko prozaičtější způsoby smrti, které se vyhneme jedině tak, že někam rychle přeběhneme, někam se urychleně schováme, před někým se ukryjeme a podobně.
Pravděpodobnost, že tady umřeme, bude vysoká, ale až se tak stane, nevyskočí na nás okno s uloženými pozicemi – průběh děje se smrtí pouze změní a my pokračujeme dál. Ačkoliv nejde o nejpřesnější formulaci, máme z ní pochopit, že herní příběh se mění našimi rozhodnutími a jednotlivými úmrtími tak, že při druhém rozehrání a schopnějším hraní nás prý příběh zavede někam úplně jinam. Je tu tedy patřičná volnost rozhodování, ale o úplný sandbox rozhodně nepůjde. Hororová adventura, hra na přežití je podtržena parádní grafikou i faktem, že bude plně kompatibilní s Oculus Rift, čímž se zážitek snad ještě více umocní. Než se Organic Humans přiřítí na Kickstarter, napřed zkusí Indiegogo, kde si řekli o 30 000 dolarů, což při doposud vybraných 780 dolarech nevypadá moc růžově. Výhodou Indiegogo ale je, že se tam počítá každý dolar, takže i když chlapci nevyberou strop, co vyberou, to dostanou.
Montas by mohla vyjít v příštím roce na Windows a Mac. Pokud vás projekt nadchl, dejte mu na Steam Greenlight palec. A pokud vás na Indiegogo nadchl stylový design nejenom triček a skatového prkna, pak tipujete správně: na hře se rovněž podílí street artový umělec. Přezdívá si Walrus, v Austrálii ho berou za menší hvězdu a jeho tvůrčí kousky si užijete i v samotné hře. Garth Robertson ve hrách totiž postrádá i novodobé uliční umění.
zdroj: Archiv
The Dark Mod | Team Dark Mod
Pokud vás zklamala nová BFG edice DOOM 3, rychle ji někomu střelte a obratem si pořiďte původní verzi vanilkového pekla, třeba za směšný peníz skrze digitální službu Steam. Jednak dostanete poctivou temnou řežbu s baterkou / bez baterky a jednak, pokud jste doposud neznali, fenomenální modifikaci, v níž je tma a temnota a stínohra ještě mnohem důležitější. Jste-li aspoň trochu trpěliví, pak lekci devadesátkového žánru stealth dostanete zdarma. Navíc vsadím Garrettovo oko, že se vám tenhle již nemoderní styl zalíbí a už už se budete pídit po původní sérii Thief.
The Dark Mod vyšel již před třemi roky 17. října jako reakce na nedostatek kvalitních thiefovek. Co si sami neuděláte, to nemáte, a stealth a steam a punk a thief a Looking a Glass byly tou dobou roztříštěné tak, že ty střepy někdo musel posbírat. Kvůli právům a chráněným značkám tu však nevystupuje jediný Garrett, ačkoliv pára a mechanické stroje vynalezené dříve, než je nám známo, tu stejně jako v kultovní sérii koexistují vedle gotických katedrál, které stráží noční hlídka s dlouhými čepelemi. Podobnost čistě náhodná.
TDM je primárně nástrojem tvorby zlodějských map, ale žádný strachy: přes 60 dokončených fanouškovských misí je vám okamžitě hned teď k dispozici. Plížení se mezi stíny, omračování nepřátelských gard, paklíčování, krádeže a další krádeže tu budou vaším nočním chlebem. Opět zdůrazňuji: zadarmo. O tři roky a dva dny později vyšel TDM ve verzi 1.08. Pro znalé je to velká sláva, jelikož nejnovější verze obsahuje takřka roční updaty a vylepšení, které se týkají: grafiky, zvuků, UI, animací, výkonu, fyziky a také faktu, že TDM má poprvé samorozbalovací .exe balík zdrojového kódu Doom 3 s GPL – to je prostě radost.
1.08 zatím není stand-alone modem, tudíž ke spuštění stále potřebujete Doom 3, nikoliv ale ve verzi BFG, jelikož ta mody nepodporuje – o důvod víc ji někomu střelit. Některé mise TDM se dají hrát bez nutnosti Doom 3, ačkoliv budou chybět modely, textury, efekty a leckteré další věci. Na stand-alone se nicméně bez přestání maká – borcům z týmu Dark Mod dejme čas.
Kromě aktuálního uvolnění jedna osmičky vyšly tři další perly. Ta první je od Sira Taffsalota: Vengeance for a Thief: Part 1 vyšla rok po uveřejnění své prvotiny: Let Sleeping Thieves Lie. Není výjimkou, že na dobrých kusech TDM se rovněž podílí frajer-modder Bikerdude. Vengeance for a Thief: Part 1 není výjimkou.
Tvůrce ShadowHide se pro změnu také pochlubil svou druhou misí pro TDM: Deceptive Shadows. Náš thief je zajat v začarovaném vězení Stavitelovy pevnosti. Na poměry map TDM je již na první pohled patrný barevný vzhled a odklon od tradičně temného pojetí. Barvy však představují kouzelné květiny, které stojí v kontrastu k jinak ponurému komplexu.
In the North jest první misí ambiciózní kampaně pro TDM od moddera jménem Grayman. Jeho dílko mnozí považují za to nejlepší, co komunita TDM kdy vyplodila. Grayman plánuje celkem osm misí svázaných do uceleného příběhu: The William Steele Campaign. Krásné na tom je, že mise budou vycházet na pokračování – nebude tudíž nutné zdlouhavě čekat na hotový balík.
Půjde-li o vaše první žánrové setkání, doufám, že budete ze hry nadšeni. Jakmile vás hra chytne, po vzoru Garrettova: Inside at last by se staré dveře herní historie měly už samy otevírat.
Strike Suit Zero | Born Ready Games
„Konzole budou, ale napřed PC,“ čtu slova tvůrců Strike Suit Zero – nadějné vesmírné akce koketující s hrami jako: Zone of the Enders, Homeworld nebo Freelancer. Nejenom kultovními tituly tvůrci dokazují plodný sňatek Východu a Západu. Kdo zbystřil, ten může rovnou jásat: 100 000 strop na Kickstarteru se vývojářům, vlastně fanouškům mechů ve vesmíru, podařilo nahromadit a částku i dokonce překročit. Kickstarterovská kampaň končí za necelých 14 dní, takže pokud jste ještě neprojevili zájem, leťte tam.
Trochu si tu teď pohoníme trika, kdo co zná a jak se v čem orientuje, abyste si pak o hře (ne)udělali obrázek. Prvně vypálím jméno Junji Okubo, technický designér a výtvarník, který se podílel na xboxové Steel Battalion, dskové Infinite Space, japonském cyber-animáku Appleseed Ex Machina či animákovém seriálu s mechy Viper's Creed. Dalším jménem je Paul Ruskay, hudební mág, jenž nám vyčaroval Homeworld, za který v '99. získal od webzinů PC Gamer a Eurogamer ocenění Nejlepší herní hudba roku. Ruskay mistrně fúzuje elektroniku s hudebními motivy Blízkého východu. V případě SSZ se s fúzí posune ještě o kousíček dál na východ, jelikož bude mít k ruce japonskou písničkářku, která si přezdívá Kokia.
Mohli jste se o ni otřít již na dskové Tales of Innocence, japonském sci-fi animáku Origin: Spirits of the Past či OAV pokračování seriálu Gunslinger Girl: Il Teatrino. Aby toho nebylo málo, tak samotní vývojáři dělali v minulosti na hrách: Call of Duty Finest Hour, Warhammer: Firewarrior, Batallion Wars, Dark Messiah of Might and Magic, Dungeon & Dragons Tactics a Geometry Wars Galaxies. Že má studio Born Ready Games nemalé zkušenosti, je, doufám, víc než jasné.
Žaponofobové se tak nemusejí bát obřích očí a ujetých mechů – mohou se totiž těšit na naše západní transformátory a návrat vesmírných bojů 90. let na PC. Pokud však mezi Žaponofily patříte, cvrnknete si do kalhot ze zjištění, že s Junjim Okubem můžete dát hlavy dohromady, vytvořit společné návrhy a následně vlastní originální 3D model vesmírného mecha. Za 10 000 dolarů, samozřejmě. Pokud se na Kickstarteru přehodí hranice 130 000, tvůrci nám dají do rukou nástroje k modifikování. Pokud přestřelíme 180 000 dolarů, budeme mít hru ve verzích jak pro Mac, tak pro Linux. Co vy na to?
FORCED | BetaDwarf
Dánští tvůrci z Kodaně zjevně milují tři věci: Diablo, Left 4 Dead, Magicka. A jak jinak dát najevo svou lásku, než že tři funkční recepty promíchají, a uvaří tak třípatrový dort. Především uživatelé Linuxu by se na něj měli těšit. Majitelé Woken, Maců, Xboxů a PlayStationů by mohli taky: únor 2013 je tu hned. Jak jste správně pochopili, tak FORCED bude svižnou arénovkou pro více hráčů. S kamarády se propojíme nejenom internetem, ale i klasickým LANem, což si v dnešní době nemůžu vynachválit. Na jednom stroji budeme moct hrát až ve čtyřech lidech, což mi opět voní po trávě, která byla kdysi voňavější a zelenější.
FORCED nemusí po trávě jenom vonět, on může i zelení svítit, pokud mu na Steam Greenlight trochu pomůžeme. Docela se mu tam totiž daří. Na Kickstarteru to taky hezky šlape, když hráči projektu doposud přislíbili 13 500 dolarů z celkových nutných 40 000. Do konce kampaně zbývá necelý měsíc, což není vůbec špatné. Dánská arénovka nabídne čtyři třídy, 16 jedinečných schopností, tudíž takřka nekonečného kombinování si užijeme do zblbnutí. Schopnosti i zbraně si pochopitelně upravíme po dosažení určitých zkušeností nasbíraných v masakrózních arénách – pokud budeme vyhrávat, samozřejmě. Nejenom engine Unity zajistí, že na hru bude pěkný pohled.
zdroj: Archiv
Dungeonspace | Crank Gaming
I tenhle rozcestník ukazuje na nedostatek krokovacích dungeonů alias kobkovek alias dřevních rpgček. Pokud milujete klasiky jako: Dungeon Master, Black Crypt nebo Wizardry, vývoj Dungeonspace vás potěší. Nejenom, že si chlapci z Crank Gaming dali za cíl vzít to nejlepší ze starých krokovaček, oni se vůbec nebojí přijít konečně s pořádným multiplayerem. Když píšu pořádným, tak myslím nejenom přes internet, ale i přes LAN! Dungeonspace se navíc ubírá vstříc nadšeným moderům, jelikož je stavěn s řádnou podporou modifikacím, díky které si budeme moct tvořit jak vlastní potvůrky, tak vlastní čtverečky. Dungeonspace brzy otestujeme hratelným demem.
A co to slovíčko space v názvu hry? Pokud si z nás tvůrci nestřílejí, tak by se styl stařičkých kobkovek měl přenést do vesmíru, kde si postavíme vlastní vesmírnou loď, abychom poté brázdili mléčnými drahami, ohřívali se u hvězd a navštěvovali planety a jejich dungeony. Ambiciózních her není nikdy dost.
TIGCompo: Sports | TIGSource
Je to pár let, co Derek Yu naposledy vyhlásil pořádnou tigsourcáckou soutěž. Ta léta jsou však nenávratně v tahu a teď se na titulní stránce TIGSource zubí nadupaní sportovci. Je to tak: nová soutěž si za téma bere sport, a to v jakémkoliv významu tohoto slova. Co je ještě krásnější, že i vy, pokud umíte jakž-takž anglicky a programování / tvorba her vás baví, tak i vy se můžete do soutěže zapojit.
Co tím získáte? Finančně nic, ale zkušenosti jsou beztak k nezaplacení. Budete-li dost dobří, pak vás pochopitelně čeká stejně nehynoucí sláva jako tvůrce Envirobear 2000 nebo Realm of the Mad God. Pokud jste indie, pak je každé zviditelnění se na místě, a soutěže, jako je tato, jenom dokáže, jak moc jste schopni si vytyčit cíl a v časovém rozmezí ho dosáhnout.
Do sportovní soutěže se přihlásilo nemálo známých tváří, včetně Kyla „xerus“ Pulvera, autora Snapshot či Bonesaw, který se na 90 procent soutěže zúčastní a k dílu přizve i kamaráda. Já jsem zvědav: gejzír šílených nápadů může vytrysknout! 1. listopadu to odstartovalo a 1. prosince 2012 o půlnoci to končí.
The Iconoclasts | Joakim „konjak“ Sandberg
Někteří z vás vědí, někteří z vás ne. Pojďme si však obrazem připomenout společně, že konjak není mrtvý a The Iconoclasts u ledu neleží. A ti, kteří pindají na retro, možná zas obrátí svou víru. Pixel art v nejlepší formě! Daleko od dokončení, ale s druhou alfa verzí k testování.
zdroj: Archiv
Oniken | Vojtěch „Šmirgl“ Skovajsa
Víte, proč jsem si našeho čtenáře Vojtěcha Skovajsu alias Šmirgla tak oblíbil? Čte pravidelně Nezávislý rozcestník, má dobrý vkus a překládá indie pecky! Minule to byla Unepic, dnes je to Oniken, zítra to bude Qasir Al-Wasat! Sice měl Vojta menší problém s diakritikou, ale jako správný překladatel se před problémem neschoval. Za trable s češtinou může beztak herní engine, který Skovajsa těžko překope. Překlad jako takový je jinak garážový, jak se patří! Tak až si výše zmíněné hry zapaříte a podivíte se, že jdou hrát i v češtině, vzpomeňte si, komu máte děkovat.
Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli
$&b@%punk
CD Projekt RED se pochlubil artworky ze hry Cyberpunk 2077, stejně tak blíže představil REDkit, díky kterému budeme moct Geraltovi tvořit vlastní dobrodružství. REDkit by měl vyjít v polovině roku 2013.
Specialistka na PR ze studia CD Projekt RED Agnieszka Szostak tlumočila, že obesílání dopisů pirátům (tytyty, smradlavý zloději) nebyl nejlepší nápad. Szostak se rovněž svěřila s detaily vyvíjené Cyberpunk 2077: „Příběh a hlavní zápletka pro nás bude velmi, velmi důležitá. Ale sandbox znamená, že nebudete limitovaní jen na tuhle příběhovou linku. Budete si moci užít svět kolem vás...“
Vedle Cyberpunk 2077 je tu ještě jedna temná fantasy RPG hra. Další Zaklínač?
Komu přijde Cyberpunk 2077 málo punk, ten ať se podívá na ukázku ze hry Jazzpunk. Retro, futuro a jazz se tu kočkují v duchu opravdových pankáčů.
Adventury
Petr Ticháček s Petrem Linhartem zaútočili na uplynulý Gamescom a přivezli vám adventurní videospeciál. Z doposud vypuštěných dílů si tak poslechněte třeba povídání Charlese Cecila o Broken Sword 5 nebo o aktuální hře Lucius, která vás stáhne do pekla.
Další nadějná adventura z pera Wadjet Eye Games – Primordia přivede roboty a postapo. Adventuristé tělem i duší by ji neměli minout.
Od Daedalic Entertainment vyšla v říjnu parádně nakreslená Edna & Harvey. Pokud jste ještě neviděli, podívejte se na video.
Spisovatelka Jane Jensen se spolupodílela na scénáři nezávislé adventury Cognition. Jukněte na video a případně nakupujte z GamersGate.
Horor
Odpadlíci z People Can Fly přezdívající si The Astronauts chystají na rok 2013 ambiciózní projekt, který dohrajeme tak rychle, jak sami budeme chtít. Vyjde na PC.
Pokud vyhlížíte naši recenzi Hotline Miami, ještě chviličku vydržte. Bude, tak nebojte a nezoufejte. Jak na hru (pokud jste ještě nehráli), tak na naši recenzi s videorecenzí se psychicky připravte jedním krutým videem.
Prasata na porážku přijedou až v příštím roce. Kdo se chtěl o letošních Vánocích bát u nové Amnesie, ten si musí vystačit s jinými prasáckými hrami – třeba s Hotline Miami.
V příštím roce se budou chtít předvést i zkušení matadoři Ubisoftu. Jejich Outlast by nemusela být vůbec zlá.
Guillermo del Toro zaječí úmysly nemá a herní trilogie Insane by přece jenom mohla vzniknout... někdy. Skočí Valve po námětu?
Kickstarter & spol.
Brenda Brathwaite (s Johnem Romerem) a Tom Hall se na Kickstarteru pokusili o malý zázrak s novým old school RPG Shaker. I přes naše výhrady se do projektu nepustili naplno, jelikož pouze testovali trh, a tak nakonec kampaň zastavili. Pochopili, kde udělali chybu a do příště se poučí.
Obsidian věděl, jak se dělá kampaň a že peníze se úplně zadarmo neposílají. Project Eternity se navíc nedávno pochlubil skvostným obrázkem, který ve své druhé podobě vypadá o nostalgický fous líp.
„Nebojte se: Wasteland si pořád zachová svůj specifický styl humoru, mutanty, škorpiony a podobně,“ vzkazuje nám Brian Fargo, ať se nebojíme tvůrčí spolupráce s vědci, kteří pomáhají udržet sci-fi svět Wasteland 2 uvěřitelný.
Polský GOG.com nabízí verze her pro Mac nejenom od Interplay.
Nezapomínejte na The Banner Saga, fandovský projekt několika hochů z BioWare.
Valve do toho šlape a na distribuci Steam se chlubí neherním softwarem.
Kdo nesleduje Steam Greenlight, tomu pravděpodobně unikla i skutečnost, že česká Miner Wars 2081 byla oficiálně zařazena na Steam.
Valve navíc přišli s takzvanými koncepty, kam vývojáři mohou sázet své tvůrčí nápady. Lukáš Macura tam třeba hodil Inquisitora 2, aby se od hráčů dozvěděl, co by si tak představovali.
Microsoft prudí s Windows 8, nepovolením/povolením dospěláckých her a vůbec se teď s uzavřenou platformou snaží získat co nejvíc záporných bludišťáků.
Google vysledoval nečekaný jev: s blížícím se datem vydání se hráči o hry zajímají víc a víc.
Že o hrách rozhoduje vaše matka? Kdepak: matika a statistika!
Minecraft
Virální kampaň Far Cry 3 v podání kostičkové Minecraft jenom dokazuje, že třetí díl slavné série bude doopravdy vyšinutý.
To, co Minecraft předvedl, dotáhne 0x10c ještě dál.
Minecraft + Mario = MaK
Mir
Aleš s Petrem se rozplývají nad pokračováním Wing Commander Chrise Robertse – Star Citizen. Obrázky zhlédnuty, videa zkouknuta, peníze vybrány a teď si jenom počkat.
Pavel, Petr a Lukáš napodobují USS Artemis a ačkoliv nemají klasická Trekkie pyžama (nejblíže je Lukáš), jejich společná videorecenze FTL se moc povedla.
Dodo Games snad nevyhynou, když se jim na Kickstarteru nepodaří vybrat 100 000 dolarů. Snad i tak svou nadějnou Divine Space, která chce létat po vzoru Space Rangers / Star Control, doklepou a vypustí na mobilní platformy a časem i na PC.
Už jste zkusili novou Sword of the Stars: sci-fi rogue-like?
StarForge byla hozena na Indiegogo a kluci z CodeHatch doufají v 75 000 dolarů. Tahle krásná minecraftí sci-fi si naše peníze zaslouží.
Recenze i čtenářské
„Tahle hra bezostyšně kopíruje Grand Theft Auto a ještě k tomu i celou herní kulturu osmdesátých let,“ hodnotí Andrej Švagr hutnou Retro City Rampage a dává jí osmičku, tedy výbornou známku. Pokud se stále nemůžete rozhodnout, dejte si menší nášup v podobě Petrova článečku s dobovou reklamou na RCR.
„Torchlight II je na konto nově přidaného multiplayeru splněným snem všech fanoušků jedničky,“ provolává božský Kája Vojtíšek v recenzi Torchlight II, které uděluje rovněž osmičku, tedy výborné hodnocení.
„Až Bohemia Interactive opraví umělou inteligenci, pak bude tenhle strategicko-akční opus opravdovou bombou,“ říká Andrej Švagr v recenzi české Carrier Command: Gaea Mission, již podtrhl sedmičkou, tedy velmi dobrou známkou. Samotný text by vám však stačit neměl: Lukášova videorecenze je fenomenální a 45minutové PC demo je rovněž na dosah ruky.
„Výtečný datadisk hodný skvělé základní hry,“ píše Jan Smejkal v textu na Trine 2: Goblin Menace, které udělil nadšenou osmičku, tedy výbornou známku.
„Jedna z nejoriginálnějších her poslední doby,“ vystihuje Petr Prošek Tokyo Jungle a dává sedmičku – velmi dobré hodnocení.
„Hello Games se opravdu činili a dokázali, že i na tak jednoduchém konceptu, jakým skákání přes překážky zajisté je, se dá stále najít dostatek zajímavých nápadů,“ završuje Pavel Válek svou recenzi Joe Danger 2: The Movie a boduje také osmičkou, tedy výborným hodnocením.
„Nádherně vyvážený hybrid, kombinující puzzle skákačku a sexuálně nabitou anime,“ vystihuje Václav Rybář Catherine, které dává devítkové hodnocení, tedy skvělé hodnocení.
„Je to stále jen rozpracovaný polotovar s náznaky skvělé hratelnosti,“ píše Karel Vojtíšek ve své recenzi Cortex Command, které napálil pětku, tedy průměrnou známku.
„Za tuto hru bych v tuto chvilku nedal ani dvacku. Je to šunt, u kterého chtějí autoři využít známého jména, které si vytvořila jednička,“ hodnotí čtenář Bost hru Trackmania 2: Canyon, která si od něho vysloužila čtyřku, tedy otravné hodnocení.
Retro/Remake
Oddworld: Abe's Oddysee pro 21. století? Těšme se.
Mechnerova Karateka z '84. nabrala v novodobém remaku komiksové kontury.
Nejlepší díly série Stronghold od Firefly Studios, tedy první díl s přídavkem Crusader, vyšly v HD vydání. Hledejte u vašich oblíbených distributorů.
Manželé Colovi sází na Kickstarter a fanoušky herní série Quest for Glory. Otázkou zůstává: je jich tolik, aby zafinancovali Hero-U, duchovního nástupce dávné série?
I stará polská pecka od People Can Fly – Painkiller se dočká svého remaku. Raději bych plnohodnotné pokračování, ale kdo by se zlobil za předělávku výborné střílečky.
Starověk & středověk
Milovníci starověké historie a krásné beletrie nepochybně ví, co číst. David Gibbins, podmořský archeolog a autor několika bestsellerů, pro změnu ví, jak se prodávají knížky, a ve spolupráci s The Creative Assembly tak plánuje vydat svůj první román provázaný s druhým dílem herního Rome. Těšíte se na čtení?
Dvourozměrný Kratos jménem Apotheon vyjde v roce 2013. Snad to čekání vydržíme.
Letos v zimě nám tvůrci Války růží nadělí jak nové zbraně, tak mapy inspirované krutou zimou let 1460/1461, kdy se vybojovali dvě známé bitvy: u Wakefieldu a u Towtonu.
Středověká rubanice Chivalry: Medieval Warfare je venku a většina z nás je spokojena.
Umrlci s tuzemákem
Z Gamescomu chlapci dovezli rozhovor s tvůrcem DayZ Deanem Hallem, který poskytl bližší informace o chystané samostatné hře. Z Petrova článku je navíc i jasné, že řecké zadržení českých vývojářů přímo ovlivnilo hladký start nového DayZ.
Kdo má raději společenské satiry, ten ať si zahraje Zombies. Nica Gorissena, jejíž hudba duní v rytmu elektronického disco ze staré školy.
Když už jsme u té školy: Back To School je volnou modifikací Left 4 Dead 2, která přidává další porci nemrtváků.
Jan Žižka na válčení s palcátem moc není – raději se inspiruje u RollerCoaster Tycoon a ve svém Ski Park Tycoon představuje lyžařské středisko.
To jiný Jan Žižka ze studia Warhorse na blog hodil další vývojářský deníček, s otvírákem srážejícím všechny zombie v moderních hrách.
České Hrábě v trávě i přes neúspěch na Kickstarteru vydali svou karetní Northmark, která bude mimo PC a Mac dostupná i na destičky.
Game Developers Session pro rok 2012 se bude konat ve dnech 7. – 10. prosince, v pražské Národní technické knihovně. My tam budeme. Vy?
Modifikace, mecha a nezávislý rozcestník
K druhému Shogunovi od The Creative Assembly vyšel takzvaný Assembly Kit, díky němuž si konečně můžeme tvořit vlastní obsah od A do Z.
Kdo se těší, že si snadno vytvoří mod do nové XCOM, ten si ještě chvíli počká.
Pokud jste se náhodou nedostali k předchozím nezávislým tipům, tady máte dva rychlé odkazy: prase od cactuse & závody na tripu a dungeon pro 21. století.
Hawken vyjde sice už v prosinci, ale nedočkavci hru zkoušejí v uzavřených betách. Jaká je? Pokud někdo z vás betu hraje, pozvěte Petra k sobě domů: je smutný, že se do ní nedostal.
Nejhranější hrou planety je League of Legends. Němci ji hrají, Poláci ji hrají, proč ne my?
Kdo vůbec neví, co je The Unfinished Swan, ten může klidně začít u kraťoučkých videí z vývoje. Poslechněte si a podívejte se, jak se hra tvořila a pokud vás to nadchne, pusťte si video oznamující vydání hry na PSN.
Skvělým hudebním kusem je i soundtrack LotRO: Riders of Rohan. Přesvědčte se o jeho kvalitách z dalšího krátkého dokumentu.
Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký underground, cokoliv? Pak se je nestyďte napsat do diskuze! Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?