Fargovi s uvěřitelností světa Wasteland 2 pomůžou vědci
zdroj: tisková zpráva

Fargovi s uvěřitelností světa Wasteland 2 pomůžou vědci

26. 10. 2012 10:36 | Téma | autor: Adam Homola |

Brian Fargo na to půjde vědecky. Jeho studio inXile, které kutí jeden ze zatím nejúspěšnějších herních Kickstarterů, Wasteland 2, si přizvalo k vývoji vědce. Konkrétně jde o firmu Thwacke, která sídlí v Montrealu a zabývá se konzultováním v oblasti různých vědeckých oborů. V případě Wasteland 2 propůjčí vědci z Thwacke své znalosti v oblasti nukleární fyziky, evoluční biologie a medicíny. Cílem ale není umoření hráče nudnými fakty, ale dodat postapokalyptickému světu větší hloubku a uvěřitelnost.

Vědci z Thwacke budou spolupracovat přímo se scenáristy a producenty druhého Wastelandu a pomoct tak mají i s příběhem - ne že by snad začali vývojářům přepisovat dialogy, ale chtějí příběhové pozadí hry obohatit o své zkušenosti a znalosti. “Zajímá nás vytváření momentů, při kterých hráč pomalu nerozezná fikci od reality, což má ve výsledku dopad i na samotnou hratelnost a podání příběhu,” řekl v tiskové zprávě Sebastian Alvarado, šéf konzultační firmy.

inXile zase tvrdí, že v jádru hratelnosti RPG her je důležitá uvěřitelnost světa, která pak hráče vtáhne do hry. Konkrétní příklady spolupráce herních vývojářů s vědci zahrnují například příšery, které budou přirozeným vedlejším produktem svého prostředí a nebudou působit jako pěst na oko. Biologická a chemická válka bude dávat smysl a v neposlední řadě nabídnou vědci i lékařské know-how, se kterým přežijete v postapokalyptickém světe s nedostatkem materiálů.

Fargo si spolupráci samozřejmě pochvaluje a zdůraznil, že čím víc chytrých lidí budou mít k dispozici, tím líp pro hru. Zároveň také na Twitteru uklidnil hráče, kteří mohli mít strach o styl Wastelandu. Panovaly obavy, aby se ze hry nestala jen nějaká super vážná vědecká záležitost, která bude brát všechno seriózně a nezbude prostor pro nic jiného. Tak tomu není. “Nebojte se, Wasteland si pořád zachová svůj specifický styl humoru, mutanty, škorpiony a podobně. Thwacke nám v některých částech hry pomůžou s celkovou logikou,” uklidnil na Twitteru hráče Fargo.

Přesné detaily toho, co bude Thwacke na hře dělat, zatím zveřejněny nebyly. Máme se toho dočkat někdy v budoucnu. Thwacke je zatím malá firmička s hrstkou zaměstnanců a založena byla teprve v roce 2011. Na velkém množství her se zatím nepodíleli, alespoň na jejich webu jsou mezi klienty uvedeny vedle inXilu tři nepříliš známé firmy, a u žádné zatím není jmenován konkrétní projekt. Snad pak Fargo vydá nějaký video/textový blog o tom, čím přesně Thwacke do Wastelandu 2 přispěli, protože takovýto typ spolupráce nebývá v herním průmyslu obvykle rozebírán do detailů.

Nejnovější články