Legendy Brathwaite a Hall kickstarterují Old-School RPG - Update
zdroj: tisková zpráva

Legendy Brathwaite a Hall kickstarterují Old-School RPG - Update

4. 10. 2012 10:40 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Update - viz uvnitř článkuV dnešním trendu nostalgických návratů ke staré formě her a...

Update - viz uvnitř článku

V dnešním trendu nostalgických návratů ke staré formě her a okouzlení Kickstarterem bylo asi jen otázkou času, kdy se přidají další velká jména z hloubi dějin a zkusí prosadit projekt v podobě, v jaké by jej vytvářeli v době své největší slávy. Nyní se ke skupince těchto tvůrců (na jejichž projekty se v různé míře těšíme) přidává i duo Brenda Brathwaite a Tom Hall. Brathwaite začínala v Sir-techu a pracovala na mé milované sérii Wizardry a následně se vrhla na sérii Dungeons & Dragons.


Hall pro změnu bodoval už jen založením id Software, kde následně pracoval na Commander Keen, Wolfenstein 3D a Doomovi. Po odchodu do Apogee se podepsal pod Rise of the Triad a část Duke Nukem 3D. Důležitý je i jeho přechod do Ion Storm a práce na Anachronox. Nyní se tohle hvězdné duo z dávných časů rozhodlo, po mnoha pobídkách od veřejnosti, zkusit na Kickstarteru zafinancovat klasické fantasy RPG, jak bylo řečeno, Old-School RPG.

Nunto říci, že Loot Drop, jak se jejich studio jmenuje, si nevytyčilo malý úkol. Milion dolarů v jejich kickstarterovém projektu není málo a de facto o úspěchu a neúspěchu rozhodne, zda jejich jména ještě fungují jako magnet. Samotné prezentační video vás zrovna neuchvátí a myslím, že by mohlo mít, alespoň při projektu, který si žádá takovou sumu, trochu jiné kvality. Zvláště narážky na současné hry zavání nepříliš nápaditým populismem, který mě spíše odpuzuje – a to říkám jako člověk, který při spatření zmínky o tahovém boji už klikal na nějakou tu formu financování.

Ale ke hře samotné – má jít o klasické RPG starého střihu, s tahovými souboji (jupí), lozením po jeskyních, mlácením potvor a vybíráním truhel. V družince budete mít čtyři postavy a další NPC půjde přibrat. Svět by měl být bohatý, takže čekejte hrady, jeskyně, prostě taková ta Wizardry klasika. Celkově to zní velmi, velmi atraktivně, tedy pro milovníky tohoto starého stylu, kde imaginace hrála stejně velkou roli jako statistiky.

Nutno říci, že jsem ale myšku z financování zase stáhl po pročtení toho, co tým chystá jako odměny za překročení dalších met ve financování. Podpora iOS až při 2,1 milionu dolarů mi přijde nerozumná, ale je to jen o financování týmu. Dobrá hra a propagace na iOS by dobře vytvářela peníze, ale to mne trápit nemusí.

Zato zmínka o tom, že při 1,8 milionu vybraných dolarů budou vytvořeny hry dvě, ta mi přijde divná. Jednu prý vytvoří Brathwaite, druhou Hall a mezi oběma hrami půjde přenášet postavy. Konce (má jich být několik) daných her pak určí, jak budete začínat v druhé. Za sebe osobně mohu říci, že bych byl radši, kdyby prostě tým vytvořil jednu hru, na níž se budou soustředit jaksi všichni. On to není zas tak malý úkol. Když dostane projekt cedulku „Dvě RPG za cenu jednoho Kickstarteru“, vyvolává to ve mně spíše pocity jako při sledování zaručeně kvalitních výrobků z teleshoppingu.

Což ale nic nemění na tom, že potenciál v téhle hře bezesporu je. Sice jsme z ní vlastně nic neviděli, ale dá se říci, že asi víme, co čekat, ostatně, projekt se ke svým vzorům odvolává velmi jasně a zřetelně. Uvidíme, zda se podaří onen milion nasbírat (nebo dokonce ony necelé dva miliony). Bylo by hezké, zase se pustit do staromilského RPGčka, které by vyvolalo slastné nostalgické vzpomínky. Nu ale to je už na vás a vašich preferencích, jakožto potenciálních podporovatelů projektu.

Update (4.10) - Položili jsme týmu pár zvídavých otázek ohledně projektu a velmi rychle dostali odpovědi.

Na hře se skutečně zatím nepracuje, do fáze pre-produkce se vstoupí pouze v případu úspěšného Kickstarteru. Pokud by neuspěl, tým by nezkoušel vrátit se na Kickstarter s menším požadavkem, protože „je těžké udělat RPG za méně peněz – před deseti lety pracovala Brenda na jednom za 1,2 milionu dolarů“. Vylučuje to v tomto kotextu také investice ze strany samotného týmu, tedy alespoň nějaké výraznější. Jednoduše, buď se vybere, nebo ne a hodně bude záležet na tom, kolik se vybere.

Co se týče žánru, bude to čistá fantasy, ovšem další žánry či výpůjčky z nich by prý přišly na pořad dne, pokud by došlo financování ke stadiu dvou her. Na otázku, zda bude hra z izometrického pohledu či pohledu vlastních očí (jako u Wizadry) jsme dostali následující odpověď: „Záleží na tom, kolik peněz získáme a na preferencích hráčů“. Na druhou stranu, nemáme mít obavy, zda se hra zvládne vyrobit za slibovaných 12 měsíců, „...v id jsme zvládli 13 her za jeden rok :)“.

Nejnovější články