Pillars of Eternity: The White March - Part I

Pillars of Eternity: The White March - Part I

Články

Izometrické RPG Pillars of Eternity vyjde v definitivní edici se všemi DLC

Pillars of Eternity patří k hlavním strůjcům renesance staromilských izometrických RPG. Kromě toho, že hra ukázala, jak tento žánr nestárne, platí i to, že ona sama nestárne. I když jste ji třeba dohráli, má cenu se k ní vracet a zkoušet jinou postavu, jiná rozhodnutí apod. Pokud jste ale ještě tenhle kousek nezkusili, možná vás přesvědčí Pillars of Eternity: Definitive Edition, která v sobě obsáhne všechna DLC a přidá ještě něco navíc.

Jak udělat zábavné a pochopitelné RPG podle Joshe Sawyera

Žánr her na hrdiny zažívá obrození, jeho prvky pronikají do akčních her a s posledním dílem FIFA dokonce i sportů. S obrovskou nabídkou vysokorozpočtových (Dragon Age: Inquisition) i nízkorozpočtových titulů (chystané Wasteland 3, Pillars of Eternity) se zdá, jako by nebylo nic jednoduššího než vytvořit právě RPG. Ale chyba lávky, žádný med to rozhodně není, jak potvrzuje řada designérů, z nichž nejvýrazněji a nejotevřeněji mluví Josh Sawyer. Ten Josh Sawyer, který se podílel na vývoji Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas nebo Icewind Dale II.

Dokument za dolar nabízí zajímavý pohled za oponu vývoje Pillars of Eternity

Klasické RPG Pillars of Eternity naplnilo představy fanoušků, kteří hru původně zafinancovali na kickstarteru, ale i těch, kteří váhali s koupí až do chvíle vydání. Pokud jste ale vývoj hry příliš bedlivě nesledovali, představuje pro vás dokument The Road to Eternity ideální způsobe jak se na celý vývoj podívat s odstupem. Podobně jako Double Fine, i Obsidian si totiž celý proces vývoje Pillars natáčeli a výsledný dokument nejdříve nabídli podporovatelům. A nyní jej za symbolický dolar nabízí všem ostatním zájemcům.

Návštěva nových lokací v datadisku pro Pillars of Eternity

Za rohem je první díl velkého datadisku White March k povedenému RPG Pillars of Eternity a v novém videu Bobby Null z Obsidianu představuje trojici lokací, jež navštívíte. Zároveň si také můžete udělat rámcovou představu o tom, co vás v rámci datadisku čeká a proti komu (a kde) budete stát.

Pillars of Eternity: The White March představuje nového společníka – mnicha Zahuu

Už za pět dní vyjde první díl datadisku povedeného RPG Pillars of Eternity jménem White March. V jeho rámci se mimo jiného představí i noví společníci a mezi nimi najdete i svérázného mnicha jménem Zahua. Ten patří k silně asketickému a zároveň bojovnému řádu Nalpazca, což tak trochu i předurčuje jeho přístup. Nečekejte ovšem žádného klasického mnicha, Zahua a jeho řád jsou hodně daleko něčemu, co se i ve fantasy světě může zdát normální.

Dojmy z hraní: Datadisk White March výrazně změní základy Pillars of Eternity

RPG Pillars of Eternity bylo krásným návratem ke kořenům klasických RPG, a přestože se v něm dalo podle vzorů předloh strávit několik desítek dlouhých hodin, spousta hráčů už svůj příběh dávno dopsala. Nejen pro ně autoři připravují rozšíření The White March, které nabídne zcela nové prostředí ledových pustin, jako vystřižené z Icewind Dale. Aby si jej ale mohli užít opravdu všichni, není možnost do datadisku vstoupit vázaná na dokončení původní hry. Cesta do starého království v zamrzlých pláních se tak odemkne už relativně brzy v průběhu původní hry - konkrétně v okamžiku, kdy získáte vlastní pevnost.
Hodnocení
GAMES.cz
6/10
Datum recenze:
11. září 2015
Recenze