Civilization III
Věková dostupnost

Civilization III

Články

Tvůrci série Civilization se bojí změn - a vůbec to nevadí

Počet novinek v Civilization VI představuje největší revoluci v historii značky. Pokud však název Civilization něco definuje, pak je to právě absence změn - dost možná nejúspěšnější série tahových strategií vůbec se v klíčových bodech od svého vzniku v roce 1991 skoro neměnila. Paradoxně to znamená, že se začíná přibližovat svým méně úspěšným konkurentům.

Urbanismus, léčba stresu, vojenský výcvik - hry ovlivňují realitu na celou řadu způsobů

Představitelé města Stockholm a hra Cities: Skylines si nedávno připsali zajímavé prvenství, když městští plánovači prvního využili druhého při navrhování nové podoby hromadné dopravy. Jde o jeden z pestré palety způsobů, kterými lze hry aplikovat na realitu. Nakonec ale vždycky na mysli vytane jedna záludná otázka. Záleží na tom vlastně?

Proč značka Civilization nikdy neztratila na síle? Úspěšně se brání změnám

Letos je tomu už 25 let, co světlo světa spatřil první díl série Civilization. Na únorovém DICE Summit se proto o vzniku značky i důvodech, proč jméno Civilization nikdy nesešlo věkem, rozmluvila trojice vývojářů - zakladatel série Sid Meier, hlavní designér druhého dílu Brian Reynolds i tvůrce třetího a čtvrtého dílu Soren Johnson. Společně dali dohromady to nezajímavější z tvorby – ač při tom příhodně opomněli kontroverzní změny z dílu pátého. Je proto zajímavé si jejich slova postavit do kontrastu s tím, co o Civilization V před lety sám řekl její tvůrce Jon Shafer.

Dead Rising 2 a třetí Civilizace se konečně přesouvají na Steamworks

Konec serverů GameSpy zamezil hraní multiplayeru velkého množství her a postupné vypínání služby GFWL mělo za následek znehodnocení řady uložených pozic, trofejí a dalšího odemčeného obsahu pro velkou spoustu hráčů napříč mnoha tituly. Některé hry postupem času upadly v zapomnění, jiné však nikoli a vydavatelé se k nim vrací, aby jejich přesunem na Steam prodloužili jejich životnost. V tomto případě jde o Civilization III: Complete, Dead Rising 2 a Dead Rising 2: Off the Record

Počítače se učí hrát Civilizaci dle manuálu a jde jim to

Co by se asi stalo, kdyby počítač uměl pochopit význam věty napsané třeba v angličtině? Když na tuhle otázku chcete najít odpověď, jedna z cest vede přes experimenty, jako když počítači dáte několik netradičních úkolů. Vědci a studenti univerzity v Massachusetts takhle před dvěma roky napsali program, který instaloval nejrůznější software na základě instrukcí napsaných na stránkách Microsoftu, a na letošním setkání Asociace počítačových lingvistů přišli studenti Branavan a Silver z londýnské univerzity se skriptem, který počítač naučil hrát Civilizaci II (konkrétně FreeCiv). Zatímco v původní verzi hru na jeden ze způsobů dokončil jen ve 46% případů, když dostal počítač přístup k hernímu manuálu a mohl si ho po svém přebrat, vyhrál již téměř 80% všech her.

Broken Sword 3, Blood Magic, Civilization III

Revolution Software už pomalu dokončují svoji 3D adventuru pro PC, Xbox a PS2 - Broken Sword 3: The Sleeping Dragon, a my vám z ní můžeme nabídnout několik nových ukázek.
Hodnocení
GAMES.cz
9/10
Datum recenze:
8. listopadu 2001
Recenze