Blur
Věková dostupnost

Blur

Články

Závodní arkáda Blur se vrací v mobilní free to play verzi

Povedená závodní akce Blur v době vydání bohužel tak trochu zapadla. Šla proti přímému konkurentovi Split Second a obě hry se bohužel vyrušily takovým způsobem, že se ani z jedné nestal prodejní trhák. Tvůrci Blur z Bizzare Creations byli navíc nedlouho po vydání rozpuštěni. Tím ale život Blur naštěstí nekončí, protože ještě dnes by na Android platformy (na iOS až 1. listopadu) měl vyjít free to play titulu Blur Overdrive.

Blur byla slanina s cornflaky, proto neuspěla

Produkty na trhu lze rozdělit do tří kategorií podle toho, jakou u zákazníka vyvolávají reakci: pohodu, nejistotu a paniku. A když se hra svým charakterem strefí do třetí kategorie, má zaděláno na průšvih a s ní i celé studio. Tuhle zajímavou teorii prezentoval během své přednášky na Develop konferenci v Brightonu bývalý šéf designér studia Bizarre Creation Gareth Wilson, když se snažil vysvětlit komerční neúspěch závodní hry Blur, který nakonec vedl (přes neúspěch herní bondovky) k zániku celého studia.

Eric Hirshberg, CEO Activision, o zrušených projektech

Eric Hirshberg, výkonný ředitel společnosti Activision, v rozhovoru pro server Joystiq prozradil pár velmi zajímavých zákulisních informací. Tak například naznačil, proč se ještě minulý rok připravované pokračování relativně úspěšné série True Crime s podtitulem Hong Kong, nikdy neobjevilo na pultech obchodů. V podstatě za to mohli vývojáři z United Front Games: „Hra byla dvakrát odložena, rozpočet byl dvakrát navýšen a nakonec se to nafouklo do takových rozměrů, že by musel přijít obrovský úspěch, aby se hra zaplatila. Výsledný produkt však neměl na špičku v rámci svého žánru.“ Smutné, jelikož v roce 2009, kdy byla městská akce True Crime: Hong Kong oznámena na předávání cen VGA, jsme byli celkem nadšeni.

Best of 2010: Nejlepší závodní hra

Pokud bychom měli nějaký herní žánr označit za nejrůznorodější, pak by volba padla na závodní hry. A nabídka roku 2010 by takový výběr jenom potvrdila. Vybrat si totiž mohl skutečně každý, ať už se jednalo o příznivce realismu, arkádového šílenství, policejních honiček nebo skvěle hratelných "kart" závodů. Mnohé potěšil předchod týmu Criterion k sérii Need for Speed, po letech odkladů vyšlo konečně Gran Turismo 5 a mezi překvapení roku patřila arkádová dvojice Blur a Split/Second.

Best of 2010: Události roku (část druhá)

Navazujeme na první díl článku o zajímavých událostech právě končícího roku 2010. Jednotlivé položky nejsou chronologicky seřazené, proto si můžete nejdříve přečíst tuto druhou část a poté plynule přejít k části první. A pro jistotu znovu připomínáme, že se nejedná o definitivní a všepostihující seznam, ale náš subjektivní výčet kandidátů na důležité události, kteří se prezentovali v průběhu tohoto roku – pozitivně i negativně. Proto uvítáme vaše postřehy a tipy na další události, které vám přišly důležité. Podělte se o ně s námi a ostatními čtenáři v diskusi pod článkem.

Pro Bizarre Creations svitla naděje

Včerejší zpráva o plánovaném prodeji Bizarre Creations, kteří stojí za hrami jako Blur či James Bond 007: Blood Stone (recenze přijde zanedlouho) poměrně otřásla některými kruhy herního průmyslu. Activision si rozhodně nezískala tímto krokem mnoho příznivců a dvě stovky vývojářů ze studia jistě neměli lehké spaní.
Hodnocení
GAMES.cz
7/10
Hodnocení Metacritic:
81/100
Datum recenze:
28. května 2010
Recenze