Závodní Driveclub čekají úpravy a vydání se opět odkládá
Původně to měl být launch titul pro PlayStation 4, posléze došlo k jeho tichému odložení. Arkádové závody Driveclub chtěly a asi stále chtějí sázet na akční pojetí silničního závodění a podporu sociálních funkcí primárně skrze možnosti, které PS4 nabízí. Znělo to potenciálně velmi zajímavě, ale na výsledek si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Tvůrci z Evolution Studios oznámili, že se s hrou vrací k rýsovacímu prknu.
Thief - videorecenze PC verze od Lukáše
Thiefovi jsme se na Games věnovali důkladně. Aleš prošel PS4 verzi, aby mohl nad hrou vyřknout verdikt v textové recenzi. Pavel si pak s vámi Thiefa zahrál dvě hodinky v let’s playi z pokročilé fáze hry a ještě jsme nechali Petra Bulíře, aby hru až do nebes obhajoval ve Fight Clubu v konfrontaci s odlišnými názory Aleše a Pavla. Své však ještě na adresu Thiefa neřekl Lukáš, zřejmě největší fanoušek a svého způsobu i "znalec" série v redakci a širokém okolí.
Valdis Story: Abyssal City - recenze
Je už taková doba, že se roztrhnl pytel s 2D plošinovkami a hopsacími hrami, za kterými už dávno nestojí velká studia, ale nezávislí vývojáři. A je vtipné sledovat, jak mnoho podobných titulů strčí velké hry s převahou do kapsy, pokud jde o zábavnost a šarm. Valdis Story: Abyssal City je jedním z nich.
Tvůrci Diablo III a Rogue Legacy představují tahovku Duelyst
Propouštění v týmech a studiích po dokončení projektů nebo dobrovolný odchod vývojářů nevidím nutně jako zlo či negativní věc, jakkoli to bývá pro spoustu vývojářů jistě obtížné období. Spousta z nich totiž následně založí své vlastní studio, což pro mě znamená možnost, že vznikne další zajímavá hra. Příkladem, kterého se v této chvíli chytnu, abych podpořil relevantnost mé hypotézy, je studio Counterplay Games. Založili ho vývojáři Diablo III, Rogue Legacy nebo Ratchet & Clank her a nyní se pokouší o úspěch na Kickstarteru s projektem zvaným Duelyst.
Trailer na LEGO The Hobbit je zábavnější než trpasličí vtipy
Tak dlouho jsem chodil na druhou část Hobita až ji v kinech přestali dávat. Už je také nad slunce jasné, že nestihnu ani aktuální Lego film. Možná bych ale mohl oba resty naráz spláchnout hraním LEGO The Hobbit, která na prakticky všech současných platformách vyjde 11. dubna. Soudě dle posledního traileru bych si navíc mohl užít mnohem víc legrace, než by mohly nabídnout oba dva filmy dohromady.
Diablovský Van Helsing II vyjde v dubnu, ale do bety vás láká už nyní
Jedním z nejpříjemnějších překvapení uplynulého roku bylo vydání diablovky The Incredible Adventures of Van Helsing (nedávno hra vyšla i v češtině), kterým se do vkusu spousty hráčů strefili tvůrci z maďarského studia Neocore. Protože si hra vedla výborně i prodejně, pracovali vývojáři pilně jak včeličky na pokračování, které podle aktuální informace vyjde se vší parádou 17. dubna pro Pc a Mac.
Assassin’s Creed IV: Black Flag dostane nextgenovou Jackdaw edici
Poslední Assassin’s Creed s podtitulem Black Flag se nám vážně líbil, ostatně vyhrál u nás lítou bitvu o nejlepší hru loňského roku. Nyní přijde další pokušení pro ty, kteří ještě pirátskému vábení na PlayStation 4, Xbox One a PC odolali – Jackdaw edice.
Vesmírná akce Space Noir se odvolává na Wing Commandera
Sympatický tým N-Fusion pracoval třeba na povedeném Deus Ex: The Fall nebo odpočinkové střílečce Air Mail. Nyní představil novou hru, která by měla zahřát dušičku všech fandů vesmírného střílení, manévrování a případně ještě lovení kořisti v podobě cizích letounů. Jmenuje se Space Noir a v tiskové zprávě vydavatel z Unity Games odvážně zmiňuje i X-Wing a nebo Wing Commandera.
Phil Spencer: „Games with Gold se v budoucnu zlepší“
Bitva mezi předplacenými konzolovými službami není ani zdaleka dobojovaná. Sony a Microsoft si tak trochu střídají role a přetahují se o pozici vedoucího koně, ale dá se říci, že nic není jisté. Nejprve přišel Microsoft s placeným Gold účtem, který zprostředkuje multiplayer. Následně do rychlíku naskočila Sony se svým Playstation Plus, který nepodmiňoval multiplayer, ale nabízel slevy a každý měsíc pak i přihodil nějakou tu hru zdarma.
Závodní motorky z MotoGP letos míří i na PlayStation 4
Jako každý rok přichází motocyklistické závody MotoGP, ovšem tentokrát se italští Milestone vytasili s novou platformou. Je to poměrně logické, s příchodem nové generace konzolí se celá série také posunuje dál a tak se MotoGP 14 objeví i na PlayStation 4. Je ovšem zajímavé, že v celé škále platforem nápadně chybí Xbox One.
Tales from the Borderlands bude oživováním vzpomínek dvou postav
Patříte-li k fanouškům interaktivních příběhů od Telltale, případně barvitého světa Borderlands, určitě vám udělalo radost oznámení Tales from the Borderlands, další interaktivní adventury od Telltale. Nyní se na SXSW Gaming vývojáři z Telltale a Gearboxu trochu více rozpovídali o herním obsahu a nastínili páteř, na níž se bude titul upínat.
Válečný reportér se hlásí z Auraxis v PlanetSide 2
Je to tak jednoduchý nápad, až mne zaráží, že někoho nenapadl dřív a hlavně, že jej neuchopil víc komplexně. Prostě vezmete multiplayerovou střílečku nebo rovnou MMO jako je PlanetSide 2 a zpracujete video z ní formou válečné reportáže. Nebo v tomto případě napůl propagandistického videa.
Betrayer s nemrtvými conquistadory vyjde za dva týdny
Hurá, už jen pár dní. Pokud jste od našeho minulého článku o Betrayer zapomněli oč jde, vězte, že jde o historickou FPS akci od Blackpowder Games, což je malé studio, kde najdete vývojáře, kteří pracovali na F.E.A.R. a nebo No One Lives Forever. Ale důvod proč se zajímat o Betrayer netkví jenom ve vývojářské historii.
Star Wars: The Old Republic bude mít budování domova
Nehezké anglické slovíčko „housing“ nejlépe charakterizuje, co se chystá pro MMORPG Star Wars: The Old Republic. Naznačuje to teaser, který najdete uvnitř článku a nic, bohužel, nekonkretizuje. Dá se ale čekat, že vaše postava bude mít možnost mít vlastní byt nebo domeček a pěkně jej spravovat v rámci zásad Hvězdných válek.
Vývoj her v Česku v roce 2013 - část 1.
Začalo to tímto seznamem. Před časem jsme se s Petrem domluvili, zřejmě někdy kolem vyhlašování našich Best of 2013, že se pokusíme vytvořit kompletní seznam her, které v loňském roce vytvořili čeští herní vývojáři. Když jsme ale na konci našeho počítání, pátrání a sumarizování (díky Petrovi Kubcovi za pomoc) došli k číslu přesahujícím 40 titulů (!), bylo jasné, že u obyčejného seznamu skončit nemůžeme. Už jenom proto, že o celé řadě her v seznamu jsme předtím neslyšeli, jakkoli (odpusťte malou sebechválu) na Games.cz věnujeme českým hrám nadstandardní prostor.
Rozhovor s Janem Kavanem z CBE o hororech a herní hudbě
Možná vás překvapí, když se během půl hodiny skloňují hry, interaktivní hudba, spisovatel M. R. James a potenciál herních hororů. Přesně to se ale stalo v rozhovoru s Honzou Kavanem, šéfem studia CBE Software, které je podepsáno pod hrami jako Ghost in the Sheet nebo J.U.L.I.A. Honza detailně rozebral, jak se mění podoba J.U.L.I.A. a odtajnil zákulisní dění kolem projektu Serena nebo komplikace s vydavatelem Lace Mamba.
Jazzpunk – recenze
Šedesátá léta byla a jsou vděčným obdobím pro rozličné segmenty populární kultury. Všechny ty bondovky, Karibské krize, sexuální revoluce i první krůčky po Měsíci inspirovaly vývojáře z Necrophone Games k produkci ujetě působící first-person adventury Jazzpunk. Po dech beroucích trailerech byla očekávání vysoká – dostali jsme po dlouhé době do pracek svěží herní parodii? Svým způsobem ano, celkový výsledek však jenom ilustruje dlouhodobé problémy s humorem ve hrách.
Analýza léčitele a další informace z fanstránky The Elder Scrolls Online
Díky dalšímu kolu betatestu, kterého se zúčastnilo několik miliónů hráčů, vyšlo najevo spoustu nových informací z Tthe Elder Scrolls Online. Redaktoři ze stejnojmenné fanstránky pro vás všechny důležité informace shrnují v následujícím přehledu.
Fight Club #169 HD: Anatomie zloděje s Petrem Bulířem
Do značné míry dílem náhody a štěstí jsme pro vás do Fight Clubu #168 přilákali Farida a následně se nám povedl podobně kvalitní úlovek v podobě Petra Bulíře. Naposledy za námi do studia přišel v době loňské E3 a hlavním důvodem jeho účasti ve Fight Clubu #169 byla Petrova velká chuť povídat si s námi o nedávno vydané stealth akci Thief. Předurčuje to i zbytek sestavy tohoto dílu, kterou tvoří Aleš s Pavlem, protože oba dva Thiefa hráli a dohráli. Jejich pohled na hru se od názoru Petra Bulíře liší, debata byla velmi tedy výživná.
GamesPlay: To nejlepší z Global Game Jam I.
Minulý týden vás Láďa v tematickém článku obšírně seznámil s filozofií rychlotvorby her a zaměřil se na Global Game Jam 2014, protože v množství pravidelně pořádaných game jamů jde o jednu z největších a nejzajímavějších akcí. V článku jste se mohli dočíst o některých konkrétních titulech, které během Global Game Jam 2014 vznikly, ale protože jich tvůrčí týmy ze 72 zemí celého světa zvládly za dva dny čistého času vytvořit 4290 (!), ani zdaleka nešlo o reprezentativní výběr. Vlastně je skoro nemožné něco jako „reprezentativní výběr“ sestavit, ale určitě se můžeme a chceme nějakou chvíli v nabízených hrách či prototypech přehrabovat a upozorňovat na ty zajímavější.