Hráči zaplatili Shadowrun: Hong Kong na Kickstarteru za necelé dvě hodiny
zdroj: Archiv

Hráči zaplatili Shadowrun: Hong Kong na Kickstarteru za necelé dvě hodiny

14. 1. 2015 10:54 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Necelé dvě hodiny stačily fanouškům dvoudílné série Shadowrun od Harebrained Schemes, aby prostřednictvím příspěvků vybrali požadovaných sto tisíc v kickstarterové kampani Shadowrun: Hong Kong. O dalších dvanáct hodin později už hráči vybrali přes 300 tisíc dolarů, čímž si odemkli první čtveřici dodatečných cílů - zajistili si vylepšené ovládání s novými funkcemi (hráč může spustit soubojový mód), další postavu do party (Rusák Racter) a animované scény mezi jednotlivými akty. Když si uvědomím, že hráči mohou na vývoj hry přispívat ještě 34 dní, a mezi dalšími dodatečnými metami je ještě jedna nová postava a spoustu vedlejších misí pro postavy stávající, obávám se, že KS kampaň Shadowrun: Hong Kong bude velký úspěch. Není divu, třetí Shadowrun hra totiž působí nesmírně zajímavě.

Harebrained Schemes už na Shadowrun: Hong Kong několik měsíců pracují, PC, Mac a Linux verze hry chtějí vydat v polovině roku a mají zajištěné financování zhruba dvanáctihodinové kampaně. Chtěli dát ovšem hráčům možnost, aby svými příspěvky na KS umožnili vývoj dalšího obsahu, který hru nejenom prodlouží, ale hlavně rozšíří a vylepší po stránce herních mechanismů.

Proto tvůrci výběr požadovaných 100 tisíc dolarů svázali se slibem, že do hry přidají nové možnosti ovládání - zmíněný hráčem spustitelný tahový mód, aby mohl rozestavět členy týmu ještě před zahájením souboje, možnost přehazovat předměty mezi členy party, rozhodování o tom, kdo v módu volného pohybu sebere daný předmět.

Shadowrun Hong Kong zdroj: Archiv

Shadowrun: Hong Kong v základních aspektech naváže přímo na díly Returns a Dragonfall. Očekávat tedy můžete detektivní zápletkou nasáklé questy, obtížné tahové souboje s využitím magie i moderních technologií, svébytné postavy s vlastním příběhem i myšlením, ale též unikátními schopnostmi.

Na obou předchozích hrách bylo zajímavé právě často nepředvídatelné chování postav, které si neodpustí parta exotů až se pod velením hráče pokusí proniknout do tajů hongkongského podsvětí. Zatímco v předchozích dvou dílech byl hráč v určeném prostředí takříkajíc domácí postavou, tentokrát si musí zjednat respekt a zajisti určité postavení.

Triády, Jakuza, korporace, obchodníci, mnichové, runneři -  v Hong Kongu se všechny organizace řídí sítí vzájemně propojených vztahů založených na prestiži, sociálním statutu a z toho plynoucí nadřazenosti či podřazenosti. Snad právě nové proměnné v rámci kampaně hráče k Shadowrun: Hong Kong tolik lákají, že podporu tvůrcům v KS kampani vyjádřili tak rychle a výrazně. Anebo jim vyhovuje, že hra nabídne opět editor pro tvorbu vlastních příběhů, potažmo že Shadowrun: Hong Kong bude opět samostatný titul, ne kampaňový datadisk.

Shadowrun: Hong Kong připravují tvůrci pro Windows, Max a Linux, s vývojem pro tablety a jiná mobilní zařízení v této chvíli nepočítají. Nechtějí dělat kompromisy ve velikosti map, množství objektů na scéně a třeba i kvalitě grafiky kvůli nedostatečnému výkonu dnešních tabletů. Stejně jako v případě předchozích dílů se ale dá čekat, že po vydání verze pro osobní počítače se Harebrained Schemes vrhnou i na vývoj portu pro mobily, kde se třeba Shadowrun: Dragonfall hraje báječně. 

Shadowrun Hong Kong zdroj: Archiv

Detaily o povahách a unikátních schopnostech jednotlivých postav nabízí stručné a výstižné informace na stránkách Kickstarter kampaně, kterou jen za dobu psaní tohoto článku podpořili další hráči skoro šesti tisíci dolary. Mám pocit, že nás po delší době čeká další výrazně úspěšná Kickstarter kampaň.

Nejnovější články