Planescape: Torment
Věková dostupnost

Planescape: Torment

Články

Hry, které nás naučily anglicky

Kvůli chybějící lokalizaci Assassin’s Creed Valhalla se v poslední době hodně skloňuje téma češtiny ve hrách, ale absence překladu nakonec může být dobrou zprávou pro ty, kdo by se potřebovali naučit anglicky. Spousta z nás se jazyku Shakespearovu naučila právě díky tomu, že jsme si chtěli zahrát nějakou hru, která v češtině nebyla, a takové macaté RPG mělo daleko větší vzdělávací hodnotu než celé pololetí s přeučenou paní ruštinářkou. V dnešním článku vzpomínáme na ty nejpřínosnější hry pro náš lingvistický rozvoj.

Proč nemám rád RPG příběhy, které mě nutí zachraňovat svět

Ne každý musí být Frodo. Ne každý by měl být Frodo. Tahle věčná pravda se mi hlavou honí pokaždé, když v nějakém RPG za každou cenu musím zachraňovat svět. To je pořád nějaký temný pán, démoni, co nás všechny sežerou, bortící se realita… A já bych se přitom mnohem radši ponořil do osobnějšího příběhu, který bude schopný vybudovat efektivní citová pouta, v pravou chvíli mě praštit přes solar opravdu dojemnou scénou, nebo píchnout u srdce tím, jak lidsky a nepřehnaně působí.

Retro GamesPlay: hrajeme legendární RPG Planescape Torment

Pomalu se nám blíží vydání RPG Torment: Tides of Numenera (28. únor), což je duchovní nástupce kultovní klasiky Planescape: Torment z prosince 1999. Přestože ve své době nešlo o komerčně extra úspěšný titul, získal si díky kombinaci netradičního zasazení, klišé popírajícího hlavního hrdiny a zaměření na dialogy namísto soubojů srdce celé řady hráčů a novinářů – označení „kultovní“ se v případě Planescape: Torment opravdu nevzalo jen tak ze vzduchu, jak si ukážeme v dalším retro gamesplayi.

Rozvětvené příběhy v RPG hrách ocení jen hrstka hráčů. Co s tím?

Pokládat si otázku v titulku a odpovídat na ni v první větě článku je zločin. Editoři za to po právu trhají pisálkům ruce u ramene, ale někdy se podobnému přešlapu nelze vyhnout. Ne v případě, kdy člověk hledá odpověď na palčivou otázku: jaká je vlastně nejlepší struktura vyprávění v RPG hrách? 

Early access RPG Torment: Tides of Numenera nabízí zhruba pětinu hry

Jsou tomu již tři roky, co inXile Entertainment spustili crowdfundingovou kampaň pro jimi vyvíjeného nástupce Planescape: Torment jménem Torment: Tides of Numenera. Hra teď vstupuje do veřejně přístupné bety, která je automaticky přístupná těm, kteří hru na patřičné úrovni podpořili na Kickstarteru, ostatní ji pak mohou okusit skrze early access na na Steamu.

Vylepšenou edici Icewind Dale II spíš nečekejte, vývoj by byl pro tvůrce noční můrou

V srpnu oznámená vylepšená a rozšířená edice Icewind Dale mohla ve fanoušcích fantasy RPG z přelomu milénia vzbudit dojem, že je jenom otázkou času, než dojde i na podobné restaurování a vydání Icewind Dale II nebo Planescape: Torment. Trent Oster, spoluzakladatel studia Beamdog, které je odpovědné za předělávky Icewind Dale a Baldur's Gate, však podobné nadšení mírní. Úprava některých dalších her by totiž kvůli současným nástrojům byla pro tým spíše noční můrou.
Hodnocení Metacritic:
91/100