Medieval Engineers

Medieval Engineers

Články

Po šesti letech vyšli čeští Medieval Engineers, fanoušci ale nejásají

Kdysi jsem býval velkým fanouškem Space Engineers. Svého času šlo o přelomový vesmírný sandboxový survival, a když studio Keen Software House oznámilo jeho středověkou verzi Medieval Engineers, byl jsem mezi prvními kupujícími. Model destrukce byl jednoduše fascinující, i když měl na počátku vývoje své mouchy. Ale ze hry se nikdy nestal hit jako ze Space Engineers a tvůrci projekt v podstatě opustili. Jeho právě vydaná plná verze chválu nesbírá.

GDS 2016: Tim Toxopeus - Oživování umírající hry na příkladu Medieval Engineers (přednáška v angličtině)

Někdy věci nejdou tak, jak si člověk neplánuje. Své o tom vědí v české firmě Keen Software House, která před dvěma lety, vedle své veleúspěšné hry Space Engineers, spustila předběžný přístup ke hře Medieval Engineers. Počáteční nadšení hráčů i novinářů se postupem času změnilo v nepřízeň a hra začala pomalu umírat. Proto si Keen Software House najali holandského producenta a programátora Tima Toxopea, aby se pokusil hru znovu nakopnout. Jak to dopadlo, se dozvíte v Timově přednášce z Game Developers Session 2016.

Velký update pro Medieval Engineers přidává do hry planety nebo možnost ovládat území

Tvůrci z Keen Software vydali update 0.3.1 pro early access verzi Medieval Engineers, který Marek Rosa na svém blogu označuje za re-launch celé hry. Při pohledu na vylepšení a nové prvky, které update do hry přináší, se takovému označení nedivím. Nejvýraznější novinkou je proměna herního světa z placky na skutečnou planetu, respektive planety. Změna znamená hlavně rozsáhlejší herní plochu, na které mohou hráči stavět svá opevnění a hrady, lovit zvěř, sbírat potřebné zdroje, bránit se nájezdům barbarů nebo hledat a ničit hradiště jiných hráčů. Herní světy jsou samozřejmě modifikovatelné a dají se sdílet přes Steam Workshop. Právě kvůli „zvětšení“ herní plochy tvůrci do hry přidali i přehlednou mapu, základní kompas, automatickou chůzi, ale také možnost zabrat si území pro sebe. Výčet úprav a nových prvků v updatu 0.3.1 pro Medieval Engineers tím ovšem zdaleka nekončí.

Reportáž: tuzemští vývojáři zanechali na konferenci CEGC 2016 výraznou stopu

Ve druhé polovině února (18. - 19. 2.) proběhl na půdě Vídeňské univerzity už druhý ročník Central European Games Conference, která se konceptem podobá pražské Game Developers Session. V rakouském hlavním městě se sešli zástupci nejrůznějších odvětví herního průmyslu, aby se zúčastnili dvou dní plných přednášek, panelů a odborných diskuzí. Nechyběla ani „výstavka“ nezávislých her, na které vývojáři představili svá díla od mobilních her po mnohem rozsáhlejší projekty. Konference se zúčastnilo přes 600 návštěvníků, další stovky a tisíce pak sledovaly záběry z akce skrze streamovací službu Twitch.tv. Napovídá to, že o akce jako CEGC nebo GDS je v naší části Evropy zájem. Pro ty, co se z nějakého důvodu do Vídně nedostali, jsme tedy přichystali přehled nejzajímavějších událostí, které konference nabídla.

Do TOP 100 indie her za rok 2015 se dostalo 5 českých projektů

S koncem roku přichází tradiční rekapitulace povedeného, zpackaného, nejhoršího a nejlepšího. Vyhlašovat nej – horší/lepší hry budeme tradičně přes svátky i na Games, ale tentokrát chceme upozornit na jinou anketu. V tradičním hlasování portálů IndieDB a ModDB o nejlepších 100 nezávislých her a modifikací se dostalo mezi nejlepší hned několik českých projektů a šance, že se alespoň některý z nich procpe i do TOP 10 je také reálná. Navíc to můžete ovlivnit, protože hlasování stále běží.

Po úspěchu herních projektů chce Marek Rosa změnit svět s GoodAI

Nestává se každý den, aby české vývojářské studio představilo svůj záměr stát se nejenom významným globálním hráčem na rostoucím technologickém poli, ale přímo změnit celý svět k lepšímu. V červnu oznámené založení společnosti GoodAI, což je projekt Marka Rosy z Keen Software House (Space Engineers, Medieval Engineers), se však právě takovými výrazy hemží. Není proto úplně překvapivé, že se mnozí k ambicím GoodAI – totiž k vytvoření skutečné umělé inteligence nejen na úrovni té lidské, ale časem i mnohem lepší – staví skepticky. Ačkoliv ani čerstvé odpovědi Marka Rosy na několik mých otázek neodstranily jistý opar opatrné pochybnosti, GoodAI díky nim působí přece jen realističtějším dojmem. A pokud má snad Rosa přehnané vize, rozhodně není mezi výzkumníky AI jediným. Ostatně, těžko se doberete něčeho skutečně nového, pokud si nekladete cíle, kterých zatím nikdo nedosáhl.