Máte námět či připomínku? Napište nám
Doom (1993)

Doom (1993)

Články

Enginy a klonování her: Jak jsme jednu dobu pořád stříleli Němce

Kdo by si občas neposteskl, že hry jsou, jak se říká, na jedno brdo. Že obsahují podobné nápady, herní prvky i ekonomické mechanismy, a že se tedy i podobně hrají. Je to zakořeněný předsudek, nebo fakt? V minulosti takové každopádně byly, vlastně se navzájem podobaly ještě víc kvůli sdíleným enginům, které si tvůrci oblíbili v devadesátých letech. Každá doba však naštěstí plodí i špetku originality.

Báječná léta: Škola hrou aneb paření v učebnách informatiky

Počítačová technologie nás dnes přímo obklopuje. Děti s ní vyrůstají od kolébky, ale pro nás, když jsme sami byli dětmi, představovala podivuhodný svět, do kterého jsme nesměle vstupovali v učebnách informatiky. Výjimečnost oněch magických místností z našich škol dávno odvál čas, ale snad právě proto se na „školu hrou“ z prvního desetiletí po sametové revoluci příjemně vzpomíná.

Noční můra nostalgiků: Zmizí staré hry hratelné skrze prohlížeč?

Se starými hrami je trochu kříž. Nestačí mít jen chuť si je zahrát. Musíte vědět, kam pro ně sáhnout a musí správně fungovat. Existuje sice spousta řešení, často ale jen teoretických. Vždyť kdo dnes dokáže spustit Test Drive z diskety anebo zprovoznit starý mikropočítač? Zdánlivě vše zachraňuje internet, i když ani ten nesplní všechna přání. Velkou ironií herního byznysu je, že nejlepší digitální službu pro milovníky staré zábavy zatím odvádí šedá zóna, kterou by si oficiální místa přála zlikvidovat.

První tři Doomy na konzolích – recenze

Když se řekne Doom, vybaví se mi několik nosných momentů mého hráčského života. Setkání s Johnem Romerem na Game Access v Brně. Kabelem propojené počítače 468 MAX a můj první multiplayer ve čtyřech, pěti letech. Nebo klasický devadesátkový mulťák, kdy jeden hráč chodí a otevírá dveře a druhý v mezičase kosy zástupy pekelníků. Přesto bych Doom do svých nejoblíbenějších her na první dobrou nezařadil, protože původní doomovská hratelnost v kontextu žánru zestárla. Jak se ale Bethesda připravuje na vydání Doom Eternal, přistála na současných konzolích trošku nečekaná nostalgická nadílka.

Chystá se seriál o historii Doomu produkovaný bratry Francovými

Spisovatel David Kushner vydal 6. května 2003 knihu Masters of Doom pojednávající o vzniku dodnes přeslavné, populární a hlavně stále vycházející střílečky, jejíž název stojí ve jméně knihy. Pokud jste ji nečetli, dostanete možnost zhlédnout její obsah v seriálové adaptaci. Snad to bude lepší než filmové adaptace Doomu...

Romerův Sigil, rozšíření starého dobrého Dooma, vyjde za pár dní

Doom je tu s námi už přes čtvrt století a i po tak dlouhé době se zanedlouho dočká duchovního nástupce od svého otce Johna Romera. Sigil, soubor 18 nových úrovní navazujících na čtvrtou epizodu Ultimate Dooma, se po mnohých odkladech konečně dočkal finálního data vydání. A bude dostupný všem zdarma.

Bleskovky

  • 24. 7. 2018 - Dario Zubovoic vydal 1337doom - novou verzi původní hry DOOM, která je renderována ve znacích ASCII.

  • 23. 4. 2018 - Universal Pictures připravuje nový film na motivy hry Doom.

  • 24. 7. 2017 - Modelem pro mariňáka na obalu legendární hry Doom byl John Romero.

  • 29. 4. 2016 - John Romero vydal nový level do hry Doom z roku 1993. (+ video)

  • 26. 2. 2016 - Obrazem: První level z Doom 1 předělán do Unreal Engine 4.

  • 24. 2. 2016 - Předobjednávkou Xbox One verze hry Doom v Xbox Store obdržíte Doom 1 a Doom 2 zdarma.