
- Vývojář:
- Lionhead Studios
- Vydavatel:
- Electronic Arts
- Datum vydání:
- PC:
- 4. dubna 2001
- Žánr:
- Strategie
- Homepage:
- http://www.lionhead.co.uk/unshocked/bw/index.html
- Platformy:
- PC
Články
Peter Molyneux opět slibuje herní revoluci. Kdo mu věří?
Legendární vývojář zase slibuje
Staňte se bohem a trýzněte věřící ve Fata Deum
Božské simulátory jsou nesmrtelné
Retro GamesPlay: hrajeme božskou strategii Black & White
Nedávný konec britského studia Lionhead jsme rozebírali v článcích i v podcastu, kde mnohokrát padl název hry Black & White. Zmiňovali jsme ji jako jednu z nejlepších her studia, bylo by tedy zvláštní si ji nepřipomenout naživo v tradičním retro gamesplayi. Pokud vás tedy zajímá, co Peter Molyneux se svými kolegy a kolegyněmi dělal, když zrovna nesliboval hory doly, jste ve správném čase a na správném místě.
Fable, Black & White a další - na studio Lionhead se jen tak nezapomene
29. duben není datum, ke kterému by se v historii lidstva vázaly zásadní událostí. Když nepočítáme tragický skon Ivety Bartošové, dobytí města Orléans vojsky pod vedením Johanky z Arku, překonání hranice 100 km/h v automobilu nebo svatbu Hitlera s Evou Braunovou, moc důležitého se toho v tento den nestalo. Herní průmysl ale přispěchal na pomoc a historickou reputaci 29. dubna se pokusil vylepšit definitivním koncem studia Lionhead, k němuž došlo na den přesně 20 let od jeho založení. Po období zvažování se totiž nepodařilo najít pro studio kupce, takže několik desítek zbývajících vývojářů šlo v pátek 29. dubna do práce naposledy. A protože studio Lionhead neslo díky Peteru Molyneuxovi na svých bedrech dědictví slavného studia Bullfrog, stojí za to se ohlédnout, jaké hry vlastně po Lionhead zůstanou. Kvůli některým z nich totiž řada hráčů na Lionhead jen tak nezapomene.
Dva datadisky pro Black & White
Možná kvůli způsobu natáčení dalších dílů filmového Matrixu nebo rozšíření Settlers IV je v současnosti v módě oznamovat hned dva datadisky pro nějakou úspěšnou hru.
Black & White je nejprodávanější hra
Po delší době stagnace v žebříčcích prodejnosti počítačových her se konečně prosadilo několik nových her.