Akční záběry z Final Fantasy Versus & Agito XIII
Velkolepé plány s Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII sérií zatím Square Enix naplňuje pouze z jedné třetiny, vydáním FFXIII. Na další kusy, akční RPG Final Fantasy Versus XIII pro konzole a Final Fantasy Agito XIII pro PSP, fanoušci FF značky napjatě čekají a zcela po pravdě, Squeenix jim to čekání příliš nezpříjemňuje. Zprávy o vývoji obou her jsou sporadické a nesou se vesměs všechny ve stejném duchu: vývoj pokračuje podle plánu, ale nechceme v této chvíli nic konkrétního říkat. Z toho si člověk moc neodnese.
Lord of the Rings Online svědčí free-to-play model
Free-to-play model s mikrotransakcemi u MMO her zdá se funguje, alespoň v některých případech, kdy byl přechod z měsíčních poplatků na mikrotransakce předem připravený strategicky, technologicky, designérsky a v neposlední řadě i organizačně. Poukazuje na to zkušenost firmy Turbine, která z placeného měsíčního modelu převedla dvě své MMO hry: Dungeons & Dragons Online minulý rok a Lord of the Rings Online tento rok.
Divinity II datadisk vyjde v kompilaci s původní hrou
Vydat rozsáhlé RPG Divinity II (ENG verzi) ve stejném měsíci, kdy (minulý rok) vycházel mohutnou marketingovou kampaní podpořený konkurent Dragon Age Origins od BioWare a EA, to byl hodně špatný tah. Ale zdá se, že dílku od belgického týmu Larian Studios moc neublížil, protože už příští měsíc vyjde datadisk Divinity II: Flames of Vengeance, což je jistá známka úspěchu.
Sociální hry není radno podceňovat
Mnoho hráčů má pocit, že jediné pravé a vyvolené jsou ty „jejich“, klasické počítačové či konzolové hry, jež si koupí v krabici v obchodě, případně koupí na Steamu.
Wii Vitality Sensor: hry ovládané dechem a tepem?
Když během konference na loňské výstavě E3 oznámilo Nintendo novou periférii pro svou konzoli Wii s pracovním názvem Vitality Sensor, nikdo přesně nevěděl, co si o ní myslet. Nyní, rok a půl po tomto oznámení, nejsme o nic moudřejší a samotné Nintendo až na pár náznaků zarytě mlčí a jen trpělivě ujišťuje, že projekt rozhodně není mrtvý. Trochu světla do celého problému se až nyní podařilo vnést americkému webu Silicon Era. Jeho autoři se dostali k žádosti o registraci patentu, v níž Nintendo popisuje princip fungování celého zařízení a vše ukazuje na příkladu jednoduché hry ovládané dechem (!) hráče.
58. díl pořadu RE-PLAY uvádí: Dead Rising 2 a Game Access
Tvůrci herního pořadu RE-PLAY připravili tento týden netradiční díl plný zajímavých...
Lara Croft and the Guardian of Light - recenze
Tohle mi vždycky přišlo krapet na hlavu: symbolem emancipované virtuální hrdinky je silikonová modelka, obložená zbraněmi. Chápu, že vývoj her je pořád ještě především mužský svět, ale že se budou k Laře Croft hlásit i hráčky? Inu, asi je to ideál, ke kterému střední proud tíhne. A lze mu to prominout vždy, když spolu s vnadnou archeoložkou dorazí i výborná hra. Guardian of Light je oproti původní skepsi přesně ten případ a potlesk zaslouží především za skutečnost, že se jeho tvůrci (a jejich investoři) nebáli jít na zavedenou herní sérii docela jinak.
Co nabídne letošní Blizzcon?
Blizzard zveřejnil program svého nadcházejícího BlizzConu 2010, který se odehraje ve dnech 22-23. října opět v americkém Anaheimu. Podle rozpisu jednotlivých panelů se zdá, že letos přibude pár přednášek na téma Diablo III, i když největší prostor má být logicky stále věnován StarCratu II a datadisku pro onlinovku World of WarCraft: Cataclysm.
Sci-fi trailer z Alan Wake: The Writer DLC
Prostě je to bomba. Nic dalšího o novém traileru z Alan Wake DLC: The Writer v zásadě vědět nepotřebujete, ale pro kontext se hodí vědět, že druhé stažitelné rozšíření vyjde již za čtyři dny a točí se kolem pozměněného konceptu, kdy hlavní hrdina začíná poprvé bojovat se svými nočními můrami. To ostatně předjímá už úvodní výkřik videa: "Je to jako naučit se ovládat sny."
Gears of War 3 - multiplayer preview
Těžkopádné kovové archaické zbraně, mutátory, brutální dokončovací pohyby, kompletně přepracovaný systém zkušeností a spousta drobností, které z toho v celku dělají skoro jinou hru. Tak lze stručně shrnout dojmy z multiplayeru Gears of War 3, na než tento týden definitivně padlo embargo a internet tak zahltily články nejrůznějších zahraničních redakcí. Není jiná cesta, než se tím vším pokusit probrat systematicky, takže to vezměmě pěkně popořadě.
TV pořad od Willa Wrighta
Will Wright neboli autor herních sérií SimCity, The Sims a Spore odhalil svoji první TV show. Ta se bude jmenovat Bar Karma a poběží na jinak zpravodajském kanálu Current TV, založeném někdejším americkým viceprezidentem Alem Gorem. Ovšem nebyl by to Wright, kdyby jeho pořad v něčem nepřípominal videohru: diváci prý totiž budou sami ovlivňovat to, kam se příští díl ubere, a mají mít osud pořadu zcela ve svých rukou.
StarCraft II: Heart of the Swarm až v 2012
Blizzard na dnešní vývojářské konferenci GDC Online v texaském Austinu prozradil, že druhý díl ze sci-fi trilogie StarCraft II s názvem Heart of the Swarm v hlavní roli se Zergy vyjde teprve někdy v následujících osmnácti měsících - a že dokonce bude chybět i na letošním říjnovém BlizzConu.
Explozivní jízda z MotorStorm: Apocalypse
Na internetu začaly kolovat nové tříminutové záběry z hraní závodů MotorStorm: Apocalypse,...
3DS ujede na akumulátor méně než DSko
V záplavě informací o chystaném 3D handheldu Nintendo 3DS bylo jedno prázdné políčko, pro uživatele však dostat podstatné – výdrž akumulátoru. A přestože tuto veledůležitou informaci zatím Nintendo nezveřejnilo, aktuální komentář prezidenta firmy Satoru Iwaty naznačuje, že to s výdrží 3DS na akumulátor nebude nijak žhavé, minimálně nevydrží tak dlouho jako akumulátor v DSku.
Duke Nukem propařil 30 mil. dolarů, humor však neztratil
Tahle hra se stala tak říkajíc legendární bez toho (tedy, právě proto), že dosud nevyšla, ale dobrých dvanáct let byla ve vyjádřeních producentů na spadnutí. Nyní ovšem vychází najevo, že to, co neúspěšný pokus Duke Nukema znovu přivést na monitory způsobil, byla pro některé lidi pořádná rána. Výsledkem nekonečného vývoje nakonec 3D Realms zkrachovalo a spousta lidí přišla o práci.O spoustě těch nebohých vývojářů, programátorů a grafiků se nedozvíme nic, ale šéf Gearboxu, Randy Pitchford, promluvil o dopadu téhle miniaturní krize přímo na bosse 3D Realms, George Broussarda. „Ten den mi řekl – Randy, tohle je nejhorší den mého života. Ale bylo v tom víc. Bylo to dvanáct let jeho života...představte si, co byste mohli udělat za dvanáct let. My v Gearboxu jsme vyrobili patnáct her“.Ztráta ale nebyla jen morální, životní. Investice do mrtvé hry se musely někde projevit. „George Broussard není chudý člověk, ale on v téhle záležitosti ztratil dle mého odhadu 20 až 30 milionů dolarů. Ať jste, kdo jste, to je prostě strašná spousta peněz. Byl s Dukem spojený až po hranici příčetnosti. A najednou byl Duke mrtvý. Ale rozhodl se, že radši všechno pomyslně spálí, než aby vydal špatnou hru“.
Dead Nation: na zombíky kooperativně!
Sony na svém oficiálním blogu oznámilo, že zombie arkáda Dead Nation obsáhne kooperativní online mód přes PSN. Původně jej autoři chtěli zprovoznit teprve dodatečně a nejspíš formou placeného obsahu, ale protože ve vývojovém procesu na tuhle funkci nakonec zbyl čas a autoři na tom pracují "dvanáct až šestnáct hodin denně včetně víkendů", objeví se již při vydání hry.
Nadupaný trailer z Force Unleashed 2
Celé tři minuty trvá nový nadupaný trailer ze Star Wars: Force Unleashed 2, míchající záběry přímo z hraní se spoustou krátkých renderovaných filmečků. Po úvodním příletu Darth Vadera na deštivý svět Kamino jsme svědky krátkého rozhovoru Temného pána s hlavním hrdinou Starkillerem, kterého zřejmě trápí jakési noční můry či snad vzpomínky.
Odhalení X-Men: Destiny
Jednou z prvních her oznámených na letošním newyorském Comic-Conu je nová a zatím velmi tajemná akce X-Men: Destiny, kterou včera nejprve letmou tiskovou zprávou představilo Activision. Teprve v nočních hodinách pak následovaly další střípky infa, třeba že hra vzniká ve studiích Silicon Knights (autorů komerčního propadáku Too Human).
World of Warcraft baví 12 milionů hráčů, co bude dál?
Masivní základnou aktivních hráčů World of Warcraft se Blizzard naposledy chlubil v prosinci 2008 - tehdy jich bylo 11.5 milionu. Od té doby nic a šuškalo se, že nárůst, na který byli všichni z předchozích let zvyklí, nepokračuje a čísla naopak klesají. Nebyla to pravda.
Toshiba Satellite A665-11Z - test
3D zobrazování frčí, i když zatím, vzhledem k nedostatku 3D filmových titulů, převážně jenom mezi hráči. Zatímco u filmů nastává klasický problém „slepice a vejce“ (dokud nebudou 3D televize dost rozšířené, nebude pestrá nabídka 3D filmových titulů, což zpětně omezuje zájem o 3D televize), mají to hráči o dost jednodušší, protože hry pojedou na vhodném hardware bez problémů.