Dead Space 2 multiplayer se moc nepředvedl - (ne)recenze
Rozšiřovat horor o multiplayerovou složku není úplně standardní a i v případě nadšenců z Visceral Games to až moc zavánělo marketingem. Krabička s nápisem „Multiplayerová akce nové generace“ je totiž daleko lepší jak krabička bez něj. K multiplayerové složce Dead Space 2 (recenze singleplayeru) jsme tedy přistupovali obezřetně a nenechali si zkalit úsudek přílišným očekáváním. A udělali jsme dobře. Některé hry zkrátka nejsou na multiplayer stavěné. Svým rozsahem totiž hra nemůže oslnit žádného multiplayerového nadšence a obsahem prakticky taky ne. Tvůrci se nepouštěli do žádných odvážných novot a vsadili na jednoduchou hratelnost, která je snadno proniknutelná, ale velmi rychle upadá do bahna stereotypu.
Magicka: Vietnam není vtip, akční RPG míří z fantasy do války
Jsou věci, které si neumíte představit ani v těch nejdivočejších snech. Přenesení satirického akčního RPG Magicka (recenze) z fantasy prostředí do Vietnamské války je jednou z nich. Ale je to tak, Apríl je ještě daleko a zájem si z vás střílet nemáme ani my ani tvůrci z týmu Arrowhead, kteří společně s Paradoxem představili na GDC datadisk Magicka: Vietnam.
Trh s PC hrami roste, tvrdí zpráva PC Gaming Alliance
Nezisková organizace PC Gaming Alliance, která nedávna přišla o dva důležité členy Nvidii a Microsoft, zveřejnila výsledky svého každoročního průzkumu, podle kterého celosvětový PC trh v uplynulém roce dosáhl rekordních tržeb ve výši 16.2 miliard dolarů. Oproti roku 2009 to prý představuje nárůst o 20%, přičemž do roku 2014 by měl PC trh dle zprávy PCGA dosáhnout tržeb ve výši 23 miliard dolarů.
Hernímu pořadu Re-Play se na Prima Cool daří
Herní pořad Re-Play se na Prima Cool úspěšně zabydlel. Čtvrtý díl, který běžel v sobotu...
Zbraň proti hrám z druhé ruky nebude u Crysis 2
Nákup her z druhé ruky hodně trápí vydavatele, protože z nich nic nemají a každý zákazník, který si koupí bazarovku, je v jejich očích potenciální kupec nebazarové kopie za plnou palbu. To samozřejmě není zcela pravdivé, někteří by si hru prostě za původní cenu nekoupili. Nicméně prodejní síť GAME už ohlásila, že bazarové kousky tvoří čtvrtinu jejich prodejů a to není málo. EA vyčíslila ztráty z prodeje bazarových kopií Dead Space na dva a půl milionu dolarů. Lékem na to má být online klíč. Pro každou krabici je jeden, který zpřístupní online obsah. Můžete hru prodat/koupit v bazaru, ale jednou použitý klíč už budoucímu kupci k ničemu není. Podobný systém chystá i Homefront a je třeba říci, že jde o krok poměrně kontroverzní.
Vývojářský deník připomíná slibnou onlineovku Rift
V obchodním regionu Severní Amerika dnes došlo ke spuštění MMORPG Rift: Planes of Telara a...
SEGA Rally Online Arcade vyjde v dubnu
Společně s novými obrázky, které si můžete prohlédnout níže, došlo i k oznámení data...
Epidemioložka stále bádá nad morem z World of Warcraft
Je tomu už skoro šest let, kdy se universem World of Warcraft převalila epická událost, kterou tvůrci rozhodně v plánu neměli, a která ukázala krásu lidské nepředvídatelnosti i další možnosti využití her. Tehdy byla do hry uvedená nová raid instance Zul'Gurub a v ní boss Hakkar, který kolem sebe šířil nákazu, jež debuffovala a hlavně způsobovala zranění. Neměla se nikdy dostat z dungeonu, protože hráči buď zemřeli během boje (a tak se vyléčili) anebo zabili Hakkara a tím kouzlo na sobě zrušili. Jenže se našli i tací, kteří prostě před Hakkarem zdrhli a na sobě nesli onen veselý mor. Ten se šířil kontaktem a za chvíli byl Azeroth pod útokem. Postavy na nízkém levelu nákaza zabíjela hned a těm na úrovních vyšších silně znepříjemňovala hraní.Celá kauza se stala zajímavou i pro výzkumná oddělení, protože hráči reagovali na epidemii tak, jak by asi reagovali lidé v reálném životě. Kupříkladu se nejprve běželi podívat „co se děje“ a po prohlédnutí se začali strachovat. Mezi vědci, kteří se na případ vrhli, je i Nina Feffermanová. Ta od té doby zkoumá možnosti aplikace modelů epidemie ve virtuálním prostředí a se svými poznatky se podělila i na Game Developers Conference: „World of Warcraft byl unikátní svým složením. Nebyla to typická skladba hráčů: byli zde vojáci, politici, školáci, matky... lidé ze všech oblastí společnosti. To ze hry udělalo perfektní nástroj pro studování chování při epidemickém poplachu“. Že nemůže hra nasimulovat reálné chování? Kdepak.
Možná úskalí filmové adaptace Devil May Cry
Byl to skoro div, že se kolem Danta, tedy hrdiny vynikající akční série Devil May Cry, nestrhla filmově adaptační bouřka dříve.
Stahujte demo Crysis 2 pro PC a X360
Všichni fanoušci sci-fi střílečky od Cryteku se konečně dočkali a mohou vyzkoušet multiplayerové běsnění a hraní si s nano oblekem. První multiplayerové demo vyšlo na X360, nyní se k němu, v údajně už na základě feedbacku hráčů upravené verzi, přidává i PC (na PS3 verzi se prý ještě pracuje). V demu jsou k dispozici dvě ze šesti multiplayerových map – Skyline, která nabídne boje na vrcholcích mrakodrapů i v jejich interiérech a slavné molo Pier 17, které se vyznačuje jak širokými prostory, na nichž nebude tolik místa ke krytí, tak shlukem budov s interiéry, kde se boj stává zas o něco osobnějším.
Vývojářský deník F.E.A.R. 3 hovoří o prostředí
Vydání třetího dílu hororové střílečky se nezadržitelně blížilo… až bylo posunuto z konce března na květen. Vývojáři nás zatím dalším videem seznamují s novými prvky a motivy, které do hry chtějí zasadit. Jak je vidno, trojka bude plná, dnes už povinné, „blockbusterové“ akce, takže zapomeňte na pouhé plížení chodbami, musíte sestřelovat i vrtulníky, stíhačky přelétávají nad dominantou města apod.
Mobilní systémy a hry pod lupou - Android
Dnešní chytré telefony si výkonem v ničem nezadají s většinou starších počítačů, netbooků a přenosných herních konzolí, a protože se prodávají jako divé a po kapsách je mají stovky milionů lidí, dělají se na ně už nějaký ten pátek hry. To pro vás asi určitě nebude zrovna šokující novinka. Novinkou ovšem je, že je řada těchto her velice dobrá. Rozhodli jsme se vám tedy v sérii článků přiblížit jednotlivé mobilní operační systémy a ty nejlepší hry, které si na nich můžete zahrát. A protože je velmi pravděpodobé, že v budoucnosti telefony zcela ovládnou kapesní hraní a dost možná časem vytlačí i velké herní konzole, budeme se mobilní zábavě v budoucnu věnovat čím dál tím častěji. Jako první na řadu přichází momentálně asi nejrozšířenější operační systém, který zažil v posledních letech doslova raketový vzestup – Android.
Strategie Sengoku vás chce zasvětit do tajů japonské historie
Nejenom Creative Assembly mají rádi japonskou historii (viz Shogun 2: Total War). Svůj pohled na středověké události v zemi vycházejícího slunce, která se zmítala v bojích o moc mezi lokálními mocipány (daimjó), chtějí v podobě strategie vyjádřit i pánové z Paradox Interactive, jak svědčí právě oznámený titul Sengoku. Sengoku je výraz pro zemi, která se zmítá v občanské válce, což přesně vystihuje situaci v roce 1467, kdy hra začíná. Šógunát Ašikaga v té době začíná kolabovat, éra Muromači vstupuje do svého posledního stádia, které má trvat sto let plných chaosu a válek, jež ukončí až v roce 1573 známý vojevůdce Nobunaga Oda.
Nový survival horor a detektivka od tvůrců In Memoriam
Vývojářská konference GDC začíná už ve středu, respektive zítra a první nezávislé týmy začínají ohlašovat své projekty. Jedním z nich jsou i Francouzi z Lexis Numérique (In Memoriam, Experience 112), kteří představili hned dva tituly pro PSN – stylovou detektivní adventurku Red Johnson's Chronicles a děsivý survival horor Amy.
Představení Serious Sam 3 s kooperací pro 16 lidí!
Update: Tak ne, ani tisková zpráva prozrazující podrobnosti o Serious Sam 3, nechce odhalit, co se ukrývá za zkratkou BFE. Začínáme se bát, že to žádná zkrátka není, že to je prostě jen vtip. Ale což, jsou důležitější věci na světě, třeba že třetí díl se odehrává ještě před tím prvním (First Encounter), konkrétně v Egyptě 22. století během finální fáze invaze všemi milovaného Mentala a jeho příšerek.
Designér Dragon Age II: jak změnit RPG, aby je lidi hráli
Hlavní designér Dragon Age II Mike Laidlaw odpovídal v rozhovoru pro Gamasutru na různé otázky, ta nejzajímavější přišla až na konec a zacílila na snahu současných vývojářů hry co nejvíce zeštíhlovat v domnění, že tím osloví širší skupinu hráčů a prodají více kusů. Byla to narážka na Petera Molyneuxe, který s něčím podobným vystoupil před rokem na GDC. Cílem tvůrců DAII bylo rovněž oslovení co nejširšího spektra hráčů, jak ovšem Laidlaw vysvětluje: „podle mého je to spíš cíl, protože když to berete jako příkaz, tak se toho dosahuje mnohem obtížněji. Příkaz znamená, že člověk musí a jednotlivá rozhodnutí se budou dělat podle fokus testů a podobně.“
Zaklínač 2 se opět předvádí: Geralt se pere a vysedává v hospodě
Další dlouhá videoukázka z druhého Zaklínače recykluje pár již známých scén, ale...
Jak odstartovalo Nintendo 3DS: odolalo pirátům a analytikům?
Od soboty minulého týdne je handheld Nintendo 3DS v prodeji doma v Japonsku a z prvních čísel mají asi Iwatovci v centrále Nintenda radost. Zejména díky předobjednávkám se podařilo za první dva dny prodat 371 326 kusů ze 400 tisícové první dodávky. Druhá dorazila v neděli a dle očekávání Nintenda by mělo z japonských obchodů zmizet do konce měsíce března 1.5 milionů kusů 3DS. Ve stejném období chce japonská firma do světa rozeslat (a ideálně také udat) 4 miliony kusů.
Lokální kvalifikace na MS ve FIFA 11 už na konci března
Každoročně pořádané mistrovství světa ve virtuální kopané - FIFA Interactive World Cup -...