Wolfenstein 3D
Věková dostupnost

Wolfenstein 3D

Články

Rekapitulace: Sledujte skoro čtyři desítky let pobíjení nacistů v sérii Wolfenstein

Jen málokterý herní titul se může honosit takovým respektem jako Wolfenstein. Tohle jméno stačí zmínit a všichni přikyvují hlavou, že to je jedna z „těch“ her, které se zapsaly do obecné herní historie a nejspíš i té jejich, osobní. Ať už pobíhali po chodbách ve Wolfenstein 3D nebo se řezali s nemrtvým Jindřichem Ptáčníkem v Return to Castle Wolfenstein, „Wolf“ je prostě pojem. Jak šel čas od spartánských 2D začátků se můžete podívat v Rekapitulaci, kterou připravil Honza Vondrášek.

Rob Pardo odchází po 17 letech z Blizzardu jako jedna z nejvýraznějších osobností firmy

Jeden veteránů herního průmyslu se rozhodl po 17 letech změnit zaměstnavatele a svoji dlouholetou štaci u Blizzard Entertainment ukončil. Rob Pardo je podle Cliffa Bleszinskiho legenda a podle časopisu TIME byl jednou ze stovky nejvlivnějších osobností roku 2006. Pardo do Blizzardu nastoupil během vývoje StarCraftu, na kterém se podepsal jako jeden z designérů. Jeho designérská kariéra čítá také WarCraft III, World of WarCraft, World of WarCraft: The Burning Crusade a třeba StarCraft II: Wings of Liberty.

Retro GamesPlay: Castle Wolfenstein & Wolfenstein 3D

Před pár dny vyšel Wolfenstein: The New Order a zdá se, že baví novináře i hráče. Při té příležitosti jsme se tedy další retro gamesplay video rozhodli věnovat vzpomínce na hry, které do určité míry stojí na začátku celé série Wolfenstein. Castle Wolfenstein a Beyond Castle Wolfenstein nejsou přímé předchůdkyně známé série first person stříleček, obě hry však tvůrce z id Softu k pozdějšímu vývoji Wolfenstein 3D a Spear of Destiny inspirovaly, což jim automaticky přisuzuje obrovské zásluhy. Castle Wolfenstein z roku 1981 i pokračování z roku 1984 jsou opravdu staré hry, které pamatuje málokdo. O to větší má ale smysl, aby je dneska Pavel představil. A kdyby vám skutečné retro nestačilo (tzn. jste ouchylové), můžete se v závěru mrknout, jak se Pavlovi dělá špatně z hraní Wolfenstein 3D...

John Carmack odchází z id Softu, bude se plně věnovat Oculus Rift

Konec? Kdepak. Začátek? Taky ne, už to přeci dávno začalo. John Carmack své síly s Oculus Rift spojil už letos v srpnu, kdy se stal CTO, čili šéfem přes technologie ve firmě zaměřené na vývoj a produkci VR brýlí. Tehdy však Carmack nadále působil jako formální šéf technologického týmu v id Software, přestože v jednom ze svých tweetů tehdy jasně zdůraznil své pracovní priority: Oculus > id Software > Armadillo. Dnes už to však neplatí a z rovnice si můžete vyškrtnout id Software (Armadillo ale vlastně také).

Film Wolfenstein napíše a natočí scénárista Silent Hillu

A už tu máme zase herní film. Tentokrát byste asi nečekali, že má k zfilmování už docela blízko Castle Wolfenstein. Kdy (a jestli vůbec) se začne natáčet, se zatím ještě pořádně neví, ale film už má svého scénáristu, což je krok dobrým směrem. A scénárista to není vůbec špatný, je jím Roger Avary. Podílel se na scénáři pro Pulp Fiction, Beowulf, Killing Zoe a ke spoustě dalších filmů. Napsal také scénář k jednomu z těch povedenějších filmů podle her, Silent Hillu. To by nemuselo dopadnout špatně, ne? Avary bude film navíc ještě režírovat.

Bleskovky

  • 27. 10. 2017 - Bethesda spolupracovala při vývoji Wolfenstein II s id Software (Wolfenstein 3D).