Veterán Baldur's Gate James Ohlen odchází po 22 letech z BioWare i herního průmyslu
zdroj: tisková zpráva

Veterán Baldur's Gate James Ohlen odchází po 22 letech z BioWare i herního průmyslu

14. 7. 2018 15:45 | Téma | autor: Adam Homola |

BioWare přichází o dalšího veterána. Po dvaadvaceti letech z firmy odchází James Ohlen, který tak končí nejen s BioWare, ale i s celým herním průmyslem. Ohlen v poslední době pracoval třeba na Anthem či Mass Effect: Andromeda, ale začínal už na dvou legendárních RPG hrách jakožto hlavní designér Baldur’s Gate a Baldur’s Gate II.

Mezitím pracoval například na Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, nebo třeba Dragon Age: Origins. Na rozdíl od spousty podobných odchodů dlouholetých veteránů Ohlen už rovnou oznámil, kam míří – do svého nového maličkého vydavatelství Arcanum Worlds, kde pracuje na své první knize, jak oznámil na Twitteru.

Ta nese název Odyssey of the Dragonlords a jde o sourcebook pro pátou edici Dungeons & Dragons. Na knize se podílí také další kreativní šéf BioWare, Jesse Sky. Ten pracoval především na Star Wars: The Old Republic a jejích rozšířeních Galactic Strongholds, Shadow of Revan a Knights of the Fallen Empire.

James Ohlen není jediným výrazným veteránem, který z BioWare v posledních letech odešel. Už je to nějaký ten pátek, ale ve studiu nejsou ani jeho spoluzakladatelé Zeschuk a Muzyka. Relativně nedávno pak odešli i šéf studia Aaryn Flynn, kreativní šéf Mike Laidlaw, scénáristé David Gaider a Drew Karpyshyn a další. Odešel vlastně také Casey Hudson, který se ale nakonec vrátil a v současné dobře pracuje na Anthem.

Je pravda, že BioWare v posledních letech prochází nemalými změnami a třeba Mass Effect: Andromeda se jim nepovedl tak, jak by asi měl. Nad chystaným Anthem zatím visí velký otazník. Odchod Ohlena, nebo vlastně jakéhokoliv jiného tak dlouho sloužícího vývojáře, bych ale změnám ve studiu, či případným přešlapům, nutně nepřičítal.

Většími či menšími změnami si musí chtě nechtě pravidelně procházet každé velké a úspěšné studio. Zakrnět v minulosti se nevyplácí a přešlapování na místě si podobně velké firmy dovolit nemohou. Musí neustále držet krok s dobou, odpovídat na měnící se trendy průmyslu, nebo je i samy vytvářet.

Dvaadvacet let je navíc na jednu firmu opravdu hodně, a to i v případě, kdy pracujete každých pár let na novém, zajímavém a kreativním projektu. Ohlenovi tak z naší strany patří velký dík za všechny skvělé hry a nezbývá než doufat, že ho bude práce na knihách v Arcanum Worlds naplňovat.

Nejnovější články