Gaider letos BioWare opustil, a že zamířil právě do Beamdog, bylo překvapení i pro šéfa studia Trenta Ostera, který BioWare před mnoha lety spoluzakládal a dlouho tam i pracoval. „Původně jsme přes inzerát hledali scenáristu. Když nás kontaktoval Dave, uvědomili jsme si, jak moc by našemu týmu a našim hrám prospěl. Pozici jsme proto změnili na tvůrčího ředitele a vzali ho. Chceme být nejlepšími tvůrci RPG na planetě a s Davem v našem týmu jsme udělali velký skok k naplnění našeho cíle.“
Oster rozhodně nepřehání, vždyť Gaider pracoval nejen na Baldur's Gate II, ale i Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic či Dragon Age: Origins. Zkušeností má víc než dost a přesně v té oblasti, kterou Beamdog potřebuje. Na nové místo se zjevně těší i Gaider. „S láskou vzpomínám na časy, kdy jsem pracoval na Baldur's Gate II a Throne of Bhaal. Jak bych mohl odmítnout možnost stát se tvůrčím ředitelem ve firmě, která žije a dýchá hrami? Ne, že by to bylo snadné rozhodnutí, opustit BioWare, ale Beamdog má skvělé plány do budoucna a jsem nadšený, že jsem jejich součástí.“
zdroj: Archiv
Rozhodně jde o velkou změnu pro většinu zúčastněných, snad s výjimkou BioWare. Tvůrci Mass Effect a Dragon Age her snad ale mají dostatečně široký "kádr", aby Gaidera někdo zastoupil či nahradil. Gaider se každopádně rozhodl vyměnit velké studio za mnohem menší, protože asi potřeboval změnu. A díky tomu se z Beamdog stává studio, které bude pod mnohem větším dohledem nejenom fanoušků Baldur's Gate a izometrických RPG. Dá se totiž předpokládat, že Gaider nepřišel do Beamdog dělat jen remastery starších her. Určitě bude chtít z pohledu kreativního šéfa dohlížet na něco nového...