Průlet světem modifikací - překopané strategie
zdroj: Archiv

Průlet světem modifikací - překopané strategie

5. 2. 2012 11:00 | Téma | autor: Tomáš Jung |

V dalším díle rubriky o modifikacích probereme ty nejluxusnější úpravy her a tentokrát se zaměříme na strategie. Pokud vám například vychladly hlavy po Total War: Shogun II a máte dost Japonska, dostanete silný impuls k tomu, proč se vrátit zpět třeba k Napoleon: Total War. A nejen to. Upozorním vás na zajímavé modifikace pro Civilization IV, Defcon, Red Alert 3 a dokonce i Fallout 3!

DarthMod Napoleon (stahujte zde)

Evropu jsem v osobě Napoleona rozdrtil a udělal z ní mletinu na tatarák. Podrobil jsem si takřka všechny národy, plundroval země, potlačoval vzpoury a vyhrával jednu bitvu za druhou. Šlo to snadno i při obtížnosti nastavené na hard pro bitvy i kampaň.

Kdo zakusil Napoleon: Total War, potvrdí, že vítězit není až tak složité, což je vlastně jedno velké mínus hry. V kampani vám AI nepřítel staví do cesty malé armády o pár střelcích a plýtvá tak svou silou, jako by nebyl schopen rozhodného úderu. V bitvách je zase nechutně předvídatelný a mnohdy tak nekoordinovaný, že ani nemáte z takhle vyhrané bitvy radost. DarthMod Napoleon tohle utrpení z velké části ukončuje.

Tak za prvé, svět kolem vás je konečně nebezpečný a vyhlásit někomu válku už není nicotný politický krok. Armády soupeře se totiž dokáží nebezpečně seskupovat do velkých útvarů, cvičit elitní jednotky a postavit se vám s beraní tvrdohlavostí do cesty. I na malém národu si můžete nepodařenou bitvou značně ukrojit z lidských rezerv své země, což se s vámi poveze dále v kampani. Lehce se vylepšila i politika. Často jsem měl pocit, že vzniklé smlouvy o spojenectví mají smysl a státy neřídí podnapilí mocnáři.

Zvětšit zdroj: Archiv

Podobně na tom byly samotné bitvy, protože i zde je počítačový protivník viditelně zdatnější. Však si dejte Waterloo za Angličany, ve vanila verzi to je zívačka, s DarthMod Napoleon můžete při nepozornosti dostat klepec. Jízda útočí hrůzně koordinovaně a masivně, vojska se celkově drží u sebe, jako by pochopila, jak důležité je koncentrovat palebnou sílu a získat v ní převahu. AI konečně uznala za výhodné využívat terén a hlavně útočit po křídlech.

Bitvy jsou s módem skutečný vojenský balzám a to i díky na první pohled viditelnému grafickému i zvukovému zlepšení. Nebudu zde vyjmenovávat všechny realistické uniformy, dobové bubny i dle historie upravené formace vojsk, ovšem je potřeba zmínit, co mě nejvíce nadchlo. První byl kouř na bojišti, už žádná celistvá vlna mlhy. Každý výstřel vytvoří svůj obláček, který se spojuje s ostatními do oblaku a pluje krajinou. S absolutním nadšením mám spojené též zvuky. Kdo byl třeba na rekonstrukci bitvy u Slavkova, pozná, že hra konečně zní jako bitva z Napoleonských dob. Nejen výše popsané, ale mnoho jiných vylepšení děla z DarthMod důvod, proč si tuhle starší TW hru znovu dát, třeba i jen proti počítači.

Poznámka: venku je již DarthMod: Shogun II, ale u toho si ještě počkejte na ranec patchů a doladění.

Zvětšit zdroj: Archiv

Překopané strategie

Strategie jsou častým cílem móderů. Zejména klasiky typu Company of Heroes, Command & Conquer či Medieval II: Total War už byly rozryty mnohokrát a hodně toho o nich bylo napsáno. Vyhneme se však hlavnímu proudu, opustíme dav a mrkneme se na zvláštní strategie a strategické módy, o kterých toho většina moc neví a možná je pod tíhou mainstreamu přehlédla.

Fallout 3 Real Time Settler (stáhnout zde): Ano, vím, chtěl jsem se věnovat strategiím a nedělám si z vás srandu. Modifikace Fallout 3 Real Time Settler není RPG, jde o skutečnou strategicko-budovatelskou hru, určenou fanouškům Velké pustiny a všem, kteří tohle bohem zapomenuté místo milují. Můžete si v ní vybudovat vlastní město, přesněji řečeno shluk chatrčí z odpadků, ploty z plechu, zdi z pytlů naplněných pískem a dalších materiálů dostupných na zničeném povrchu Země. Jen si vyberete místo, najmete společníky, kteří narubou trochu dříví, z něho postaví boudu u lomu, odstřelí kamení a po nakoupení dalších surovin si začnete pomalu stavět fungující osadu.

Kámoši se později změní v obyčejné obyvatele, začnete vydělávat peníze a najímat si hlídkující vojáky, kteří ubrání osadu před nájezdníky. Zkrátka musíte budovat ekonomicky a vojensky fungující místo vhodné pro život. Ovládání není sice zrovna intuitivní, ale ta radost z vlastní výstavby ve zbožňovaném prostředí to přebije. Modifikace existuje ve verzi i pro New Vegas, která sice není tak doladěná jako ta pro Fallout 3, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

Zvětšit zdroj: Archiv

Defcon cokoli Módy (stáhnout zde): Modifikovat Defcon je jako sahat štětcem na Monu Lisu. Hra je krásná a hlavně zábavná sama o sobě a jakýkoli neomalený zásah ji může navždy znehodnotit. Defcon smetl hráče svou jednoduchostí, chytlavostí a temnou atmosférou geniálně vykouzlenou prostou grafikou i trýznivou hudbou na pozadí. Přesto se ho povedlo několika zásahy decentně vylepšit a rozšířit.

Vyzkoušejte si nové ikony jednotek, parádní je noční mapa světa, mapa Azerothu nebo meziplanetární boje mezi Zemí a Marsem. Zkuste je a možná mi časem poděkujete, že jsem vás dostal přes mody k této, neprávem zapomenuté, libůstce, která nestárne graficky ani herně. Testněte demo, i to lze hrát online a zdarma, pouze s omezení na duel dvou hráčů.

Zvětšit zdroj: Archiv

Civilization IV: Fall From Heaven II (stáhnout zde): Civilizace je královna strategii a nesmí tady chybět. Spíše než poslední pětka, která i přesto má něco do sebe, vede v mém žebříčku popularity díl čtvrtý. Třeba i proto, že na něj existuje zásadně více masivních modifikací, mezi které patří také Fall From Heaven II.

Tento mod vyrval hru z reálného světa a vrazil ji do bájné fantasy země, zaplnil ji kouzly, duchy a monstry a vytvořil tím zcela odlišnou strategii. Svým námětem soutěží Fall From Heaven II s podobným módem Fairy Tale, ale temnější atmosféra mě přesvědčila více než pohádkové dobrodružství. Každopádně pokud již Civilizaci IV nainstalujete, oblekněte na ni oba dva fantasy převleky.

Zvětšit zdroj: Archiv

O modech telegraficky

Paradoxní modifikace: Abychom přeci jenom neopomněli strategické velikány, přihazujeme tip na Red Alert 3 Paradox. Kvalita modifkace má šanci téměř šokovat novou kampaní, navazující na příběh původní hry a hlavně zbrusu novými pěti frakcemi.

Konec klení: Inventář ve Skyrim mě doháněl k záchvatům vzteku. Je nepraktický, nepřehledný a dělaný spíše pro efekt, než aby se s ním dobře pracovalo. Vylepšený inventář byla tedy první modifikace (stahujte odsud), která mě na Skyrim přistála.

Red Orchestra se rozjíždí: V multiplayeru Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad mám odehráno ke stovce hodin a uvolnění SDK mě potěšilo. Ne že by to byla už nuda, však jsem všechny mapy dosud ani nestihl detailně poznat, ale rozhodně se na úpravy těším. Venku je už pár nových map a za chvilku vyleze i něco dalšího. Buďte ve střehu a sledujte nové kusy.

Nejlepší mody za rok 2011: Známý portál moddb.com vyhlásil nejlepší modifikace za rok 2011. Mrkněte na ně, výběr je luxusní a lze s ním takřka do puntíku souhlasit.

Zvětšit zdroj: Archiv

Nejnovější články