Destiny slaví Vánoce novým obsahem
zdroj: tisková zpráva

Destiny slaví Vánoce novým obsahem

23. 12. 2016 11:34 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

V závěru recenze na Rise of Iron jsem si posteskl, že po roce obsahového půstu nebudu mít pro letošek žádné naděje v očekávání, že na první Destiny už se v Bungie zapomnělo. Opak je ale pravdou. Vývojáři překvapivě dostáli svým slibům. Vedle obsahových dodatků k poslednímu rozšíření či raidu přišli s oslavou Halloweenu, vydařeným vánočním Dawningem a vrací SRL i nějaké ty nové a staré zbraně a další drobnosti. Navzdory očekávání tak pořád má smysl se do hry vracet jak pro absolutní veterány, tak i pro hráče, kteří Rise of Iron odložili hned po kratičké kampani. Destiny tedy žije - stále se toho v tomto světě dá hodně zažít.

Zaplať! 

Ještě před vydáním Rise of Iron se tvůrci z Bungie dušovali, že Destiny nakonec dožije důstojně, a namísto obsahových křečí, živených maximálně tak drobečky z Rise of Iron, přijde plnohodnotný nový obsah. O té plnohodnotnosti by se sice dalo polemizovat, ale nehledě na velikost či kvalitu, Destiny skutečně dožívá důstojně. Pokud vám tedy nevadí mikrotransakce, které se v posledním půl roce staly pro hráče, co to s Destiny opravdu myslí vážně, takřka povinností. Jinak ale patří tvůrcům všechna čest, protože jak Festival of the Lost, tak i nyní probíhající Dawning splnily svůj účel. Minimálně na dva týdny rozbily stereotyp poslední doby něčím novým, a dokonce i relativně neokoukaným a žádaným.

Samozřejmě zůstává otázkou, jak se to vydařilo, a řada fandů by se mnou určitě nesouhlasila, že Festival of the Lost byl povedenou oslavou Halloweenu. Rozhodně ale nemělo jít o velké DLC, což je třeba mít na paměti. Přibylo pár questů, a kdo chtěl, užil si nějakou tu srandu s celou plejádou papírových masek, přičemž se do hry podívali i ti, co už hráli jen skutečně výjimečně. Pravdou ale je, že to bylo hlavně o mikrotransakcích a shánění se po dvojici nových a bezvadných ghostů. Jestli to někomu vadí, to už je jeho věc. Vzhledem k tomu, že veškerý zmíněný obsah až na kosmetické záležitosti byl skutečně zdarma, mikrotransakce měly v tomto případě své opodstatnění. Navíc nelze popřít fakt, že hráči, kteří ještě nedokončili veškerý obsah Rise of Iron, zase měli s kým hrát.

Právě probíhající Dawning spojený se SRL si navíc z Halloweenu vzal ponaučení a přináší výrazně větší porci nového obsahu. Dokonce upozaďuje předměty, které lze získat pouze za peníze. Bungie navíc hráčům pod virtuální stromeček nadělili i někdy přelomové změny v herních systémech. Tím hlavním je samozřejmě bodování pro strike playlisty a závodění, ale fandové určitě přivítají i to, že zelené engramy se konečně automaticky mění na součástky či například oživení některých starších striků o nové variace. Všechen obsah Dawningu, včetně návratu legendární sniperky Icebreaker, si mohou navíc užít všichni majitelé Rise of Iron ještě další dva týdny – včetně stěžejního SRL. 

zdroj: Archiv

Obsahová vzpruha 

Letos se závodění vrací s dvojicí nových map, které se přidávají ke dvěma tratím z minula s tím, že nová dvojice je výrazně povedenější a nabízí daleko větší variabilitu. Vedle toho se také stalo závodění daleko přirozenější součástí hry – konečně už to není tolik o grindu a neustálém opakování v naději na první místo. Vítězem se stává nakonec každý a ani získání alespoň 5. levelu reputace netrvá věčnost. Oproti loňsku si navíc nemusíte kupovat knížku s výzvami, protože je nyní zadarmo, a navíc spojená se striky. Jinak je to ale staré dobré SRL se vším, co k tomu patří. Těšit se tak můžete na mizernou fyziku kolizí a skutečně napínavé závody až do posledních milisekund. Princip SRL přestál zkoušku času, a i letos dokazuje, že systém zrychlovacích bran a více méně stejně rychlých vozítek garantuje vyrovnané souboje o první příčky a důraz na řidičský um. Celkově jde o povedenou evoluci loni představeného konceptu, který má rozhodně velký potenciál do budoucna. Je tedy škoda, že po 3. lednu už bude SRL dostupné pouze ve formě private matches.

Naopak, nové bodování strike playlistů už ve hře zůstane, a jde o skutečně dlouho vyhlíženou novinku. V obecné rovině má obsah Destiny problém v tom, že jak levelujete, jeho atraktivita a obtížnost strmě klesá. K většině věcí už se pak prostě nevracíte jen proto, že ani ta odměna za to většinou nestojí. Bodování ovšem přináší novou výzvu a oproti Prison of Elders navíc autoři vychytali pár much v balancu. Opět tak jde o vítanou změnu, která ke hře láká především hardcore fandy, kteří už viděli a zažili v universu Destiny úplně všechno a nyní se chtějí poměřovat s kamarády. V tomto ohledu bych ale vytkl absenci komplexnějších statistik a globálního bodování, kdy se nelze úplně srovnávat (minimálně oficiálně) s hráči z celého světa a přetahovat se například o absolutní prvenství.

Celkově však lze novinky hodnotit téměř ryze pozitivně nejen proto, že jsme na podobné obsahová zpestření nebyli v minulosti až tak zvyklí, ale i proto že v obou případech dává nový obsah smysl vzhledem k typu hráčů, kteří hru momentálně hrají. Nemá asi cenu zastírat, že v tomto momentě už je Destiny spíše záležitostí hráčů, kteří už si prošli příběh. Pokud jste prošvihli šanci nasednout do hry s Rise of Iron, dneska už je na to trošku pozdě. Jestliže Rise of Iron hraje něco okolo 10 % majitelů Destiny (minimálně na PS4) dává zacílení na veterány smysl i vzhledem k finančnímu modelu, postaveném na mikrotransakcím, které ovšem v případě vánočního eventu hráče nijak neomezují. Hlavní obsah je totiž zadarmo, a jednak oživuje jednu ze zapomenutých součástí hry, ale hlavně nabízí alespoň na pár dnů pestřejší zážitek z PvP. 

Destiny zdroj: tisková zpráva

Happy end? 

Destiny je už z podstaty své existence a okolností vzniku problematickou hrou, kterou možné kritizovat za sto a jednu věc. Letos to mohou být například kontroverzní mikrotransakce nebo z mého pohledu trestuhodně nevyužitý potenciál. I Dawning například do značné míry zazdívá vánoční podtón. V klanu jsme se například shodli, že zadní část Tower se mohla klidně znovu otevřít a tvůrci mohli hráčům nadělit pořádný vánoční strom. Máme ale smůlu. Namísto vyprázdněných oslav ale vývojáři nabídli smysluplný obsah, což se počítá i vzhledem k tomu, že hráči, na které je cílen, by za něj většinou klidně i zaplatili. Takto dostávají poměrně dost obsahu zdarma.

Do posledního roku života vstupuje Destiny ve velkém stylu. Pokud už vás omrzelo Rise of Iron, na pár dnů máte zase důvod se ke hře vrátit. Vzhledem k blížící se Destiny 2 jde o jednu z posledních šancí, jak si vůbec užít něco nového. Ačkoli tyto malé změny, pracující s již hotovým obsahem, si jistě dovedu představit i jako poslední obsahovou vzpruhu někdy na jaře. Například původní raidy by si totiž zvýšení obtížností a aktualizování odměn určitě zasloužily. Ať už k tomu ale nakonec dojde, nebo ne, konec roku 2016 si budeme pamatovat jako jedno z lepších období, které Destiny ve svém životě prožila.

Nejnovější články