Levine sice natvrdo neříká, že Irrational ruší, ale význam jeho slov je jasný. Většina lidí z Irrational prostě odejde a studio v současné podobě přestane existovat. Zájem udržet ho naživu nikde není. Levine půjde dál směrem k tomu, co si vytyčil jako nový cíl – tvorbu her s vysokou znovuhratelností a silným zaměřením na vyprávění. Většina propuštěných má prostě smůlu, byť Levine předpokládá, že někteří najdou uplatnění uvnitř Take Two.
Z dopisu Levina je zcela zjevné, že chtěl opustit sféru „Shocků“ a realizovat se na vlastní pěst s malým týmem a plošší organizační strukturou. A hlavně chce dělat nové hry. Take Two jej ale podle všeho přesvědčila, že mu dá prostor v rámci vlastních struktur - ať si dělá, co má na srdci a mysli. „Když jsem o svém záměru hovořil s Take Two, přesvědčili mě, že není lepší místo, kde začít novou kapitolu, než u nich. Ostatně, oni jsou ti, kdo věřili myšlence BioShocku a podpořili ji.“
Pro Take Two jistě nejde o úplně snadnou situaci. BioShock je silná značka, BioShock: Infinite to potvrdil a Take Two přichází o její tvůrce. Zjevně však má firma jistotu, že právě osoba Kena Levina studio poháněla a stojí za to jej podržet i během jeho tvůrčí transformace - a že nemá smysl udržovat značku Irrational Games bez Levina živou. Pro nás to víceméně znamená, že pokud se chystá další BioShock, bude jiný, protože Levine se do svých her silně otiskoval a i když mi občas přišel jeho rukopis už trochu vypsaný, dělal z daných „Shocků“ to, čím byly.
Zdá se tedy, že po sedmnácti letech se uzavírá cesta Irrational Games. Význam studia asi nejlépe shrnují úvodní slova Levinovy rozlučky: „Vybudovali jsme Rapture a Columbii, Von Braun a Rickenbacker, Freedom Fortress a jedny z nejdrsnějších sklepů, kam týmy SWAT kdy vkročily. Stvořili jsme Bookera a Elizabeth, Big Daddyho a Little Sister, MidWives a ManBot.“
Tak hodně štěstí s novým projektem a hodně štěstí i propuštěným pohrobkům Irrational Games.