Loňský rok byl pro většinu z nás nemalou zkouškou. Své o tom vědí i mnohá herní studia, která kvůli přesedlání na práci z domu musela sahat po odkladech svých nadcházejících projektů. Ale i v těchto těžkých časech se jim může dařit, protože pandemie naopak nahrává hraní her.
České studio Bohemia Interactive se rozhodlo ohlédnout za loňským rokem a zhodnotit své největší a stále žijící hry, vlastní úspěchy, a poskytlo i malý výhled do budoucnosti.
Mezi překvapivé loňské kroky patří zejména vydání čtyř starých her na GOGu – ARMA: Cold War Assault, ARMA: Gold Edition, UFO: Aftermath a Original War. Poslední jmenovaná se navíc po mnoha letech dočkala updatu opravujícího chyby a vylepšujícího uživatelské rozhraní.
Loni jste si zároveň mohli pořídit pěkný bundle s hrami tohoto českého studia, a pomoct tak nejen vývojářům, ale i charitě. Bohemka prodala 52 tisíc těchto balíčků, takže o její hry je zjevně stále zájem. Co se ještě charity týče, skrze speciální DLC pro hru Vigor bylo vybráno čtvrt milionu korun, které putovaly do Fakultní nemocnice v Brně.
Vigor se za loňský rok může pochlubit 11 updaty, pěti sezónami, vydáním na Switchi, PlayStationu 4 a PlayStationu 5. Rozšíření platforem zřejmě napomohlo hráčské základně, která podle Bohemia Interactive čítá na 4,6 milionu aktivních hráčů.
Víc už má jenom DayZ, téměř 6,5 milionu aktivních přeživších. Loni si DayZ pořídilo dalších 1,3 milionu hráčů a bylo prodáno přes 750 tisíc kopií rozšíření Livonia. Překvapí i zájem o sedm let starou Arma 3, která si našla domov u 1,12 milionu nových hráčů a pyšní se 2,35 miliony aktivních hráčů. Ylands v kontextu těchto her není tak úspěšná, ale 645 tisíc aktivních hráčů vážně není zahanbující cifra.
U každé z těchto her Bohemka počítá s dalším rozšiřováním obsahu, ať už formou nových updatů, sezón, rozšíření, či uživatelského obsahu. Studio ve svém přehledu rovněž připomíná, že stále pracuje na Mini DayZ 2 pro mobilní telefony. V první polovině letošního roku počítejte s otevřenou betou na iOS i Androidu se singleplayerem, k plnému vydání s multiplayerem dojde v létě.
Stále se pracuje na next-genovém enginu Enfusion, který má pohánět veškerou budoucí tvorbu studia. Loni došlo k vylepšení renderování, simulace fyziky, výkonu a zapojení mnoha optimalizačních funkcí. Engine bude od začátku počítat s podporou uživatelských modifikací a cross-playem. Na enginu se bude tvrdě pracovat i v letošním roce, takže bůhví, kdy bude hotový a kdy se na něm objeví první nové hry studia Bohemia Interactive. Dočkáme se někdy v dohledné budoucnosti čtvrté Army?