
- Série:
- Gothic
- Vývojář:
- Piranha Bytes
- Vydavatel:
- JoWood
- Distributor:
- Seven M
- Datum vydání:
- PlayStation 4:
- 2026 - Blíže neurčeno
- PC:
- 13. října 2006
- Xbox One:
- 2026 - Blíže neurčeno
- PS4 Pro:
- 2026 - Blíže neurčeno
- Xbox One X:
- 2026 - Blíže neurčeno
- PlayStation 5:
- 2026 - Blíže neurčeno
- Xbox Series:
- 2026 - Blíže neurčeno
- Žánr:
- RPG
- Homepage:
- http://www.gothic3.com
- Platformy:
- PlayStation 4, PC, Xbox One, PS4 Pro, Xbox One X, PlayStation 5, Xbox Series
Další díl série fantasy RPG.
Články
Trilogie Gothic Classic míří na konzole. Trojka PC opustí vůbec poprvé
Ovládání na míru gamepadům
Aktualizováno: Studio Piranha Bytes má problémy, zavírat ale zatím nehodlá
Noční můra herního průmyslu pokračuje
Piranha Bytes: Studio, které nepřekročilo vlastní stín
Snad do konce života mi zůstane v paměti bezpečně usazená moje první zkušenost s německým RPG Gothic. Hra byla tehdy přiložená na dvou CD u Levelu, vypadala na svou dobu dostatečně zajímavě, rozjel jsem ji na archivním domácím notebooku a bylo to RPG, což bylo pro mě v onom věku kolem dvanácti let naprosto zásadní. Co mě ovšem čekalo ve hře, bylo šokující, počínaje ovládáním a konče prvním krysokrtem, neschopností otevřít truhlu a prvním nešťastným pádem znamenajícím jistou smrt. Nevydržel jsem u Gothicu snad ani půl hodiny, jen abych se k němu vrátil po několika měsících a hře propadl na několik dalších let.
THQ Nordic se rozrůstá o německá RPG od studia Piranha Bytes, chystá se asi Elex 2
Už to začíná být ohrané, ale společnost THQ Nordic opět vyrazila na nákupy a vrátila se s dalším středně velkým studiem. Nejnovějším úlovkem je německé Piranha Bytes založené v roce 1997, které o pět let později změnilo vlastníka, kterého má dodnes. THQ Nordic spolu se studiem získává i práva na tři hlavní značky: Gothic, Risen a Elex.
HádejHru: otestujte své znalosti RPG série Gothic
Jak je možné, že na první pohled nenápadné RPG od neznámého týmu a z malého německého městečka dokázalo v našich končinách způsobit takový poprask? A schválně píšeme „v našich končinách“, protože za velkou louží se Gothic hry nikdy tolik neprosadily. Proč? Možná právě proto, že byly natolik středoevropské. Známá příroda, cynický hlavní hrdina, architektura jako z českých pohlednic… Co domácí hráči zbožňovali, západní hráči neoceňovali. Také rádi vzpomínáte? A opravdu si to ještě všechno pamatujete? Schválně si zkuste následující kvíz.