Botanicula
Věková dostupnost

Botanicula

Články

Chuchel od Amanity vyhrál cenu za nejlepší vizuální stránku v prestižních IGF Awards

Pražské herní studio Amanita Design dosáhlo na další ocenění. Nedávno vydaná nápaditá hříčka Chuchel se odborné porotě IGF (Independent Games Festival) líbila natolik, že ji v konkurenci několika desítek dalších titulů označila za hru s nejlepším vizuálním zpracováním. K vyhlášení vítězů IGF 2018 došlo v průběhu vývojářské konference GDC 2018, která se v těchto dnech koná v San Franciscu, a je třeba dodat, že s vítězstvím v různých kategoriích mají tvůrci z Amanita Design poměrně bohaté zkušenosti.

Amanita Design pracují po Chuchlu na dalších čtyřech hrách

Nedávno vydaný Chuchel ctí portfolio českého studia Amanita Design dokonale. Kratší adventura vás dostane svérázným vtipem a ještě svéráznější grafikou, o čemž si můžete přečíst víc v recenzi Lucky Jiříkové. Nás teď ale zajímá budoucnost studia, která zatím nezní vůbec špatně.

GDS 2016: Jaromír Plachý - Chuchel, příběh vývoje

Game Developers Session 2016 nabídla celou řadu opravdu zajímavých přednášek nejenom pro vývojáře a „lidi od fochu“. Suverénně nejzajímavější a nejvtipnější ovšem vystřihl Jára Plachý z Amanita Design o čtyřletém (a stále pokračujícím) vývoji projektu Chuchel. Pokud se chcete dozvědět v zásadě šokující (ano, teď přeháníme) informace o genezi jedné velmi kreativní hry, určitě si přednášku nenecháte ujít.

Samorosti z Prahy - pohled pod pokličku pětiletého vývoje Samorost 3 od Amanita Design

Viděl jsem pracovité čerty, poctivé mnichy, beatboxující mloky, skřehotající papoušky, učitelské duchy, zádumčivého mravenečníka, svědomitého čajovníka, vesmírného draka, kosmickou krakatici, zmatené kraby; vystřelil jsem měsíc na nebe, zajamoval s podivnými bytostmi, prošel podzemní říší plnou ohně, ztratil se mezi houbami; navštívil jsem žlutou, rudou, termití, sopouchovou a domácí planetu a další nebeská tělesa a nakonec se zeptal Jakuba Dvorského: „Jak se ty planety jmenují?“ Šéf studia Amanita se zatvářil zaskočeně a odvětil: „Nemají jména.“ To mě u hry, která vybuchuje fantazií a je ve vývoji pět let, překvapilo. Všechno je propracováno do detailu, na obrazovce se hýbou tisíce animací a každý pixel je tam, kde má být. Informace, že ve vesmíru Samorost 3 jsou bezejmenné planety? To je prostě k nevíře. Zbytek vlastně také, ale hlavně kvůli tomu, jak skvěle vypadá.

K Vánocům předplatné Levelu nebo kolekci 15 čísel

Řešit vánoční dárky na poslední chvíli se nemusí vyplatit. V obchodech jsou větší fronty, zboží je probrané a internetové obchody nestíhají. My vám ale nabízíme jeden zaručený tip, který vám může letošní Vánoce zachránit.

Fight club #127 HD: studio Amanita

Audiozáznamem Fight Clubu #127 už jste si uši možná pročistili, nyní si můžete vyleštit i zrak s pomocí vidoezáznamu. Po několika týdnech absence se moderování ujal Pavel, který v úvodní části zpovídal Jakuba Dvorského z českého studia Amanita, které má na kontě dvojici Samorostů, Botaniculu, Machinarium a celou řadu dalších úspěšných projektů. Jakub se nám pěkně rozpovídal na celou řadu témat. Mimo jiné se od něj dozvíte, jak si vybírá lidi, s nimiž pak spolupracuje, co je pro něj ve hrách důležité, ale také proč by bylo dobré se přijet podívat na herní akci GameDay v rámci festivalu AniFilm.
Hodnocení
GAMES.cz
9/10
Datum recenze:
23. dubna 2012
Recenze