V roce 2007 Amanita zvítězila v IGF s hrou Samorost 2 v kategorii nejlepší browserová hra (kategorie už se nevyhlašuje), v roce 2012 ovládla Botanicula kategorii IGF pro nejlepší audio a konečně v roce 2009 uspěla adventura Machinarium v kategorii pro nejlepší vizuální zpracování. Čili ve stejné kategorii, ve které v IGF 2018 uspěl nedávno vydaný Chuchel.
Tvůrci z Amanita Design tak některou z kategorií IGF ovládli už po čtvrté, a počet nominací mezi finalisty bude také poměrně vysoký (naposledy například Samorost 3). Dlouho bychom asi ve dvacetileté historii IGF Awards hledali studio, které za své hry dostává prakticky pravidelně ocenění, nebo se alespoň probojuje mezi finalisty.
Chuchel vyšel nedávno na PC, snad ještě letos se objeví na mobilních platformách (na které je hra cílená na konto ovládání primárně) a časem se snad dočkají i hráči na konzolích. Není to hra v pravém slova smyslu, protože pak bychom ji museli označit za velmi pestrý soubor miniher. V prvé řadě však jde o humorný interaktivní zážitek s úžasným audiovizuálním zpracováním a skvělými nápady. Ostatně, více se o hře dozvíte v recenzi, případně v našem nedávném gamesplayi.
Chuchel čelil ve finále kategorie „Excellence in visual arts“ těžkotonážní konkurenci v podobě oceňované adventury Night in the Woods (zvítězila v hlavní IGF 2018 kategorii Seumas McNally Grand Prize), krásné, ale protivně obtížné 2D střílečky Cuphead, zajímavé akci Echo, fantaskní adventury The Gardens Between a interaktivní PC/VR pohádky Luna od spolutvůrkyně Journey. Rozhodně tedy nejde říci, že by dílku Járy Plachého a dalších lidí z Amanity chyběla pořádná konkurence, právě naopak.
Jestli někdy pořadatelé IGF založí kategorii pro studia, která za svou tvorbu získala nejvíce cen, můžeme čekat, že v ní Amanita Design opět vyhraje.