zavřít

To nejlepší z Games.cz - úspěch Horizonu, trable filmového Warcraftu a rozhovor s Danem Vávrou

PlayStation 4 Windows Xbox One Linux Xbox One X

- Téma autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Zdá se, že od poloviny února neřešíme v redakci nic jiného, než Kingdom Come: Deliverance. Jenže bylo by trochu nefér zapomínat i na jiná RPG. Třeba na rok starý Horizon Zero Dawn, který sbírá nominace a ceny ze všech stran. Neméně důležitá je ale také komerční stránka a když se takovéhle hry prodá za rok na jedinou platformu 7,6 milionu kusů, herní průmysl zpozorní. Ostatně šušká se, že právě kvality a masivní úspěch Horizonu inspirovaly Microsoft k opětovnému nakopnutí Fable. Pokud na tom bude alespoň špetka pravdy, budeme moct děkovat Horizonu i za tohle…

Recenze a články

  • 7 titulů inspirovaných Lovecraftem ukazuje, jak hry dodnes zápasí s kosmicismem 7 titulů inspirovaných Lovecraftem ukazuje, jak hry dodnes zápasí s kosmicismem

    Je jen málo autorů, kteří ovlivnili popkulturu 20. století tak moc jako H. P. Lovecraft. Ačkoliv by z toho zřejmě neměl velkou radost, potvory a myšlenky inspirované Cthulhu a Lovecraftovým kosmicismem na nás dnes čouhají z nepřeberného množství filmů, komiksů, knih i her. Jenže právě interaktivní žánr má ze své povahy s adaptací Lovecrafta největší trable. Ilustruje to i skutečnost, že nejlepší lovecraftovské hry jsme se po dvou desetiletích snah dočkali teprve nedávno. Pojďme se podívat na sedmičku titulů, které se nutně neodehrávají přímo v lovecraftovském univerzu, ale nejlépe vyjadřují jeho hlavní myšlenky a motivy. celý článek

  • Superhot Card Game – recenze stolní adaptace Superhot Card Game – recenze stolní adaptace

    Rodinka her s názvem Superhot se slušně rozrůstá. Po původní nezávislé videohře, jejíž základ vznikl během pouhého víkendu na game jamu, se fanoušci zpomaleného času dočkali VR verze a v early accessu se právě teď vyvíjí ještě roguelike Mind Control Delete. Věděli jste však, že někdy mezi tím vznikla i karetní hra? Ne nějaká digitální variace na Hearthstone, ale poctivá stolní hra z papíru. A není vůbec špatná. celý článek

  • Co se vyplatí? APU Raven Ridge, anebo levný procesor a grafika? Co se vyplatí? APU Raven Ridge, anebo levný procesor a grafika?

    Společnost AMD vydala v únoru novou řadu svých APU s názvem Raven Ridge. Čipy obsahují procesorová jádra Ryzen doplněná o integrovanou grafiku architektury Vega. AMD nasadila hned ze startu poměrně agresivní ceny, což při slušném výkonu APU činí z novinky zajímavý produkt. Pojďme se tedy podívat, jak si řešení vede ve hrách a zda má smysl oproti kombinaci levného CPU + grafiky. celý článek

  • Civilization VI: Rise and Fall – recenze Civilization VI: Rise and Fall – recenze

    Vždycky je fajn číst si o hrách, které jsou buď naprosto výborné, nebo příšerně špatné. Bezbřehé nadšení umí být nakažlivé, nad nemilosrdnou kritickou popravou se zase člověk rád zlomyslně zasměje. Rise and Fall, první velký datadisk k Civilization VI, bohužel nespadá ani do jedné kategorie. Kdybyste mi přikázali, ať své pocity shrnu do jedné věty, odpověděl bych: „Je to fajn…?“ Ano, s třemi tečkami a otazníkem. celý článek

  • Abandon Ship - dojmy z hraní námořního FTL Abandon Ship - dojmy z hraní námořního FTL

    Poslední dobou trávím podezřele moc času na moři. Nejdřív jsem s malým zapřením morálních zásad lovil velryby v Nantucketu, pak jsem se plavil po souostroví Deadfire v rámci prvního kontaktu s Pillars of Eternity II. Abandon Ship je nečekaným vyvrcholením mé námořní trilogie a řekneme si hned na začátku - byla to bouřlivá plavba. Zvlášť, když vám jde po krku Kraken. celý článek

  • Subnautica - recenze Subnautica - recenze

    Obří vesmírné plavidlo končí po zásahu energetickou zbraní neznámého původu ve vlnách oceánské planety. Vy, jako jeden z mála členů posádky, se zachraňujete v únikové kapsli. Ta se s lehkým poškozením usazuje na oceánské hladině, na dohled doutnajícího vraku Aurory, vaší bývalé mateřské lodi. Připravte se na svůj příběh o přežití či smrti ve skvělé Subnautice. celý článek

  • Největším kickstarterovým problémem Warhorse nejsou chybějící odměny, ale špatná komunikace Největším kickstarterovým problémem Warhorse nejsou chybějící odměny, ale špatná komunikace

    Kingdom Come: Deliverance je nezpochybnitelný úspěch. Nejenže nás v redakci vážně baví dítko studia Warhorse hrát, ono se navíc i velice dobře prodává. Přesto se kolem hry bohužel točí i negativní PR, které úzce souvisí s odměnami z kickstarterové kampaně. Stručně řečeno, průšvih se týká toho, že některé odměny jsou jiné, než měly být, a další dokonce vůbec nedorazily. A všechno to provází nedostatečná a poněkud arogantní komunikace samotných vývojářů. celý článek

  • Rozhovor: Daniel Vávra (nejenom) o vývoji Kingdom Come Rozhovor: Daniel Vávra (nejenom) o vývoji Kingdom Come

    Pravidelní čtenáři Levelu znají Dana Vávru pravděpodobně více než jakéhokoliv jiného českého nebo zahraničního novináře. Ve své Jámě pekel se každý měsíc věnuje svému pohledu na herní branži. O své vlastní práci, tedy o vývoji ambiciózního historického RPG Kingdom Come: Deliverance ale píše jen okrajově. Proto jsme se jej pár týdnů před vydáním zřejmě nejočekávanější české hry posledních let došli zeptat sami. celý článek

  • Metal Gear Survive - recenze Metal Gear Survive - recenze

    Je tady další přírůstek do rodiny Metal Gear. Plíživé dobrodružství z prostředí geneticky modifikovaných supervojáků odrůdy Snake zasazené do Studené války ale tentokrát nečekejte. Ano, sice se na okamžik podíváte na mateřskou základnu a během litého boje dokonce zahlédnete Big Bosse, jenže ten záhy bere roha a nechává vás i celou základnu na pospas peklu. A pozor, to není jen řečnická figura, to je myšleno doslovně. Ona se totiž během vřavy otevře z ničeho nic obří červí díra a ta vcucne část základny kamsi hodně, hodně daleko… Tohle je prostě jiný Metal Gear - Survive.  celý článek

Nezapomeňte také na náš newsletter, ve kterém můžete dostávat pravidelnou dávku toho nejlepšího z Games.cz rovnou do své emailové schránky:

games-odebiratnovinky_button

Novinky

  • Zítra vychází strategie Into the Breach od tvůrců FTL: Faster Than Light Zítra vychází strategie Into the Breach od tvůrců FTL: Faster Than Light

    Kdo by neznal roguelike sci-fi FTL. Hra, která svého času zasáhla miliony hráčů (jen na Steamu se prodalo zhruba 2,5 milionu kusů), je na trhu už téměř šest let. Tak dlouho trvalo jejím tvůrcům ze studia Subset Games přijít s dalším projektem, kterým je zítra vycházející Into the Breach. Hry spolu kromě retro grafiky nemají prakticky nic společného. Tedy aspoň podle prozatímních informací. Nezbývá než doufat, že Into the Breach bude následovat svého předchůdce i po stránce skvělé hratelnosti. celý článek

  • Největším kickstarterovým problémem Warhorse nejsou chybějící odměny, ale špatná komunikace Největším kickstarterovým problémem Warhorse nejsou chybějící odměny, ale špatná komunikace

    Kingdom Come: Deliverance je nezpochybnitelný úspěch. Nejenže nás v redakci vážně baví dítko studia Warhorse hrát, ono se navíc i velice dobře prodává. Přesto se kolem hry bohužel točí i negativní PR, které úzce souvisí s odměnami z kickstarterové kampaně. Stručně řečeno, průšvih se týká toho, že některé odměny jsou jiné, než měly být, a další dokonce vůbec nedorazily. A všechno to provází nedostatečná a poněkud arogantní komunikace samotných vývojářů. celý článek

  • Two Point Hospital odhaluje svá lékařská tajemství na záběrech z hraní Two Point Hospital odhaluje svá lékařská tajemství na záběrech z hraní

    Letos se legendární Theme Hospital konečně dočká svého důstojného nástupce jménem Two Point Hospital. Dva zakladatelé Two Point Studios sehráli klíčovou roli při vývoji duchovního předchůdce a jeden z nich, Mark Webley, vás spolu s dalším vývojářem Benem Huskinsem provede osmi minutami z hraní. celý článek

  • Cyberpunk 2077 je ambicióznější než Zaklínač 3, má nastartovat vlastní sérii Cyberpunk 2077 je ambicióznější než Zaklínač 3, má nastartovat vlastní sérii

    CD Projekt RED dělá kolem chystaného Cyberpunku 2077 takové tajnosti, že fanoušci musí vzít zavděk každou kapičkou informací, která vývojářům proteče mezi rukama. Nejnovější loužička se trochu překvapivě neobjevila na žádné herní konferenci, ale na investičním semináři pro švédské bankéře. Šéf polského studia Adam Kiciński tam prohlásil, že „Cyberpunk je nový Zaklínač 3, ale ještě ambicióznější. Naším cílem je od počátku ustanovit novou sérii blockbusterů.“ celý článek

  • Režisér Warcraftu: „Natáčení bylo jako procházka politickým minovým polem,“ ale naděje na dvojku žije Režisér Warcraftu: „Natáčení bylo jako procházka politickým minovým polem,“ ale naděje na dvojku žije

    Warcraft přišel do kin před dvěma lety a byl zvláštní. Divákům se docela líbil, u kritiků totálně propadl. Na mezinárodním trhu vydělal docela dost peněz, v amerických kinech narazil na nezájem. Režisér Duncan Jones teď chodí z jednoho rozhovoru do druhého kvůli své novince Mute a novináři se ho ptají mimo jiné i na Warcraft. Jeho natáčení nazval Jones doslova „politickým minovým polem.“ celý článek

  • V adventuře Heaven’s Vault od tvůrců 80 Days dešifrujete neznámý mimozemský jazyk V adventuře Heaven’s Vault od tvůrců 80 Days dešifrujete neznámý mimozemský jazyk

    Přeci byste od autorů povedené 80 Days a skvělé série Sorcery! neočekávali něco obyčejného. Všechny hry studia inkle jsou graficky výrazné a herně takové své, originální. To platí i pro jejich nejnovější projekt Heaven’s Vault. Ten vás vezme do vzdálené mlhoviny, ve které prozkoumáváte ztracené měsíce a luštíte hieroglyfy dosud neobjeveného mimozemského jazyka. celý článek

  • Horizon Zero Dawn slaví obrovský úspěch: hra za rok prodala 7,6 milionu kusů Horizon Zero Dawn slaví obrovský úspěch: hra za rok prodala 7,6 milionu kusů

    Jedna z nejlepších her loňského roku, Horizon Zero Dawn, byla jasným hitem hned po svém vydání. Sony se po dvou týdnech chlubila 2,6 miliony prodaných kusů a teď, rok po vydání, tu máme další zprávu: epické RPG od Guerrilla Games prodalo za první rok své existence úctyhodných 7,6 milionu kusů. celý článek

  • Řady hrdinů Overwatche rozšiřuje tankující support Brigitte Řady hrdinů Overwatche rozšiřuje tankující support Brigitte

    Blizzard oznámil novou hrdinku do Overwatche, ale všichni jsme ji přitom viděli už minulý rok v animovaném filmečku Honor and Glory. Ten se sice věnoval primárně Reinhardtovi, ale na chvíli se v něm mihla i sympatická slečna Brigitte, celým jménem Brigitte Lindholm. Z toho už možná znalci příběhového pozadí vytuší, že jde o nejmladší dceru Torbjörna a jejím kmotrem není nikdo jiný než Reinhardt. celý článek

  • Detroit: Become Human rozpoutá vzpouru androidů na konci května Detroit: Become Human rozpoutá vzpouru androidů na konci května

    Revoluce se blíží raketovou rychlostí. Detroit: Become Human, nejnovější projekt Davida Cage, který se svým studiem Quantic Dream stvořil tituly jako Heavy Rain, Beyond: Two Souls nebo Fahrenheit, vyjde 25. května. Pokusíte se v něm doslova změnit svět, respektive futuristickou společnost, v níž karty nejsou rozdány tak docela férově, a tak jako v Heavy Rainu se na vážný příběh podíváte optikou několika různých postav. A všechny tři jsou čirou náhodou androidi. celý článek

  • Nový díl Battlefieldu se podle anonymních zdrojů vrátí do druhé světové války Nový díl Battlefieldu se podle anonymních zdrojů vrátí do druhé světové války

    Příští díl série Battlefield zamíří do druhé světové války. S touto exkluzivní informací přišel server VentureBeat citující zdroje, které si přály zůstat v anonymitě, a podložil je screenshotem rané verze hry. Titul nese jméno Battlefield V, i když původní pracovní název zněl Battlefield 2. Půjde však o samostatnou, velkou novou hru, nikoli remaster původního Battlefieldu 2 z roku 2005. EA prý brzy chystá oficiální oznámení, k vydání by mělo dojít ještě letos. celý článek

  • Dark Souls III, Bloodborne, poslední Zelda a Final Fantasy VIII se dočkají knižních průvodců Dark Souls III, Bloodborne, poslední Zelda a Final Fantasy VIII se dočkají knižních průvodců

    Možná jste je hráli, možná jste je i dohráli, pravděpodobně je milujete, ale jste si opravdu jistí, že o oblíbených hrách z nadpisu víte každičký drobný detail? Několik francouzských autorů si to o sobě myslí a své vědomosti přenáší na listy knih, které si právě teď můžete pořídit díky kickstarterové kampani. celý článek

  • Stovky modů pro Kingdom Come řeší ukládání, páčení zámků, grafiku, vousy i nahotu Stovky modů pro Kingdom Come řeší ukládání, páčení zámků, grafiku, vousy i nahotu

    Bezmála tři sta. Tolik modů pro Kingdom Come: Deliverance najdete na stránce Nexus Mods, kde si můžete hru upravit k obrazu svému. Nové české RPG je na trhu teprve několik týdnů a už si ho lze rozšířit či upravit skrze 273 uživatelských modů. Řada z nich se týká jen větších či menších změn grafiky či různých kosmetických drobností, ale nemálo z nich také zasahuje přímo do designu hry. celý článek

Videa

  • Jízdní řád na další týden – indiánská mystika a závody na škváře Jízdní řád na další týden – indiánská mystika a závody na škváře

    Tento týden se připravte spíše na řadu menších, leč neméně zajímavých titulů, které zasahují do spousty žánrů a témat. Vrací se tak kupříkladu hybrid střílečky a realtimové strategie, podíváte se i do bohatého mytologického světa mexických indiánů a nebo si zazávodíte v offroadových vozech. Jízdní řád pro vás namluvil a sestříhal Honza Vondrášek. celý článek

  • LongPlay – Hitman #3: zpátky do Maroka LongPlay – Hitman #3: zpátky do Maroka

    Vaškovi se v minulém díle našeho hitmanovského LongPlaye věci trošku vymkly z rukou a všechno skončilo obří hromadou rozstřílených marockých strážných. Adam se dnes do Marrákeše vrátí, aby celému světu ukázal, jak se to má dělat - tedy pomalu, potichu, metodicky a s co nejmenším počtem obětí. Uvidíme, jak se do jeho plánů promítne náhodná zbraň a převlek, které mu přidělí los. A když to všechno rychle zvládne, třeba se chlapci podívají i do Bangkoku. celý článek

  • LongPlay – Kingdom Come: Deliverance #3: Jindra zlodějem i rytířem LongPlay – Kingdom Come: Deliverance #3: Jindra zlodějem i rytířem

    V prvních dvou dílech našeho LongPlaye z Kingdom Come: Deliverance se nám podařilo odehrát zdlouhavý, ale vtahující úvod. Během něj Jindra utekl ze Skalice do Talmberka, z Talmberka do Skalice a následně skončil přizabitý v mlýně poblíž Ratají, kde se o něj postarala starostlivá Tereza. Nyní má Jindra před sebou dvě cesty – cestu zloděje a cestu rytíře. celý článek

  • Fight Club #364 - Pandy, Lara a Vilgefortz Fight Club #364 - Pandy, Lara a Vilgefortz

    V pravidelném středečním podcastu Fight Club tentokrát zasedla sestava Lukáš Grygar, Patrik Hajda, Aleš Smutný a Adam Homola. Jelikož máme menší pauzu mezi vydáními velkých titulů, rozhodli jsme se zvolit témata z okrajovějších a nebo netradičnějších sfér herního byznysu. Popovídali si o chystaných „herních“ filmech, i o tom, jak složité bylo natáčení World of WarCraft. celý článek

  • Rekapitulace: Věky strávené se sérií Civilizace Rekapitulace: Věky strávené se sérií Civilizace

    Začátkem měsíce vyšel datadisk Rise and Fall pro šestou Civilizaci a jeho recenzi jste si mohli přečíst v tomto článku. Jde ovšem jen o jednu k cihel, z nichž se skládá obrovitá stavba, jíž je série Civilization. Ta je tu s námi už sedmadvacet let a za tu dobu se samozřejmě pořádně proměnila. Jak, to se už můžete podívat ve videu, které pro vás sestříhal a namluvil Honza Vondrášek.   celý článek

  • GamesPlay - hrajeme remaster Age of Empires: Definitive Edition GamesPlay - hrajeme remaster Age of Empires: Definitive Edition

    V každém případě to je návrat legendy. Ale bude to návrat se štítem, nebo na štítu? Na zoubek Age of Empires: Definitive Edition se podívá Vašek, který se s vámi už podělil o nepříliš nadšené dojmy z hraní a teď pracuje na recenzi, a Adam, kterého bavily všechny díly série. Jak kluci dopadnou proti umělé inteligenci, v multiplayeru nebo v nezvykle těžkých kampaních? celý článek

  • Retro GamesPlay – The 7th Guest Retro GamesPlay – The 7th Guest

    The 7th Guest spatřil světlo digitálního světa v roce 1993, kdy jej na monitory milovníků videoher přinesla tehdy všudypřítomná ikonka Virgin. Tedy, přesněji řečeno, Virgin vydal tuhle kombinaci interaktivního filmu a adventury studiu Trilobyte pro které šlo o první hru. The 7th Guest patří k ikonickým experimentům herních devadesátých let a proč tomu tak je vám předvedou Pavel Dobrovský a Honza Olejník. celý článek

Tagy: sci-fi survival souhrn

Zdroje: Vlastní

Kupte na Alza.cz

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.