Red Dead Redemption 2 už na Steamu nevyjde – proč by si měla 2K zřídit vlastního klienta
zdroj: Archiv

Red Dead Redemption 2 už na Steamu nevyjde – proč by si měla 2K zřídit vlastního klienta

8. 8. 2017 9:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Ubisoft má Uplay, Bethesda svůj Bethesda.net, Blizzard zase Battle.net, CD Projekt GOG Galaxy, EA Origin a tak dále. A pak je tu samozřejmě ten hlavní hráč - Steam, který éru samostatných herních klientů rozjel. Přidají se této party firem, které hry distribuují prostřednictvím svého vlastního klienta, další společnosti? Bylo by to logické. A první na řadě může být klidně Take-Two, respektive 2K Games, protože by to dávalo perfektní smysl.

Nádech nutného zla už dnes víceméně pominul a na klienty jednotlivých vydavatelů nahlížíme jako na realitu. Takhle se věci mají, dopad na výkon herních počítačů je pod naše rozlišovací schopnosti, a tak to některé z nás štve možná jen proto, že jsme pohodlní. Také bych chtěl mít všechno na jednom místě, ale zase se nebudu stavět na hlavu, až si budu 2K klienta instalovat. Vlastně se divím, že ho firma ještě nemá. Má k tomu totiž několik dobrých důvodů.

Faktor Rockstar

2K má ve svém portfoliu spoustu zajímavých značek, ale také jednu, za kterou by firmě všichni ostatní nejradši urvali ruce, nohy a další části těla. Grand Theft Auto na samostatném klientovi 2K rovná se desítky milionů dolarů „navíc“. Kde se vezmou? Inu, 2K nebude muset nechat Valve část tržeb, konkrétně 30 % z každého prodeje. A 30 % z 60 eur ceny hry krát několik milionů prodaných kopií rovná se číslo, nad kterým asi nebudou v 2K ohrnovat nos.

Proto není divu, že EA těch 30 % z prodeje Battlefieldu a dalších her chtěla pro sebe. Grand Theft Auto VI je asi ještě hodně daleko, ale Red Dead Redemption 2 vyjde už na jaře příštího roku. O velikána kalibru GTA nejde, ale několikamilionové tržby se od hry očekávají. Dokonce i od PC verze, kterou sice firma doposud nepotvrdila, ale víceméně se s ní počítá. A v takovém případě se zkrátka nelze ubránit úvaze na téma: Proč by 2K neměla chtít hru distribuovat přes vlastní platformu a neušetřit tak 30 % tržeb pro sebe?

XCOM 2: War of the Chosen zdroj: Archiv

Faktor ostatní

Jakkoliv je Rockstar hlavním klenotem 2K, nejde ani zdaleka o jediné studio s velkou a populární sérií. Solidní potenciál na velký úspěch má nevyhnutelné pokračování Borderlands, strategická stálice Civilizace taky umí generovat hezká prodejní čísla, stejně jako XCOM. Nezapomeňme ani na tu prokletou třetí Mafii s několika stovkami tisíc prodaných kusů jen na PC. A velice bych se divil, kdyby Infinite znamenal pro BioShock sérii definitivní konec. Nějaký restartík by mohl být v dobrých rukách nejen zajímavý, ale také úspěšný.

Tím samozřejmě výčet značek 2K nekončí, nemluvě o budoucích nových hrách a sériích. 2K by tak na svého vlastního klienta mohla jednoduše nasadit širší portfolio her, než jaké momentálně nabízí třeba Bethesda. Ta je mimochodem důkazem, že existence vlastního klienta nemusí nutně znamenat ignorování distribuční platformy od Valve – The Elder Scrolls: Legends najdete jak na Bethesda.net, tak na Steamu.

The Elder Scrolls: Legends - Heroes of Skyrim zdroj: Archiv

Monopoly

Postupné nahlodávání monopolu Steamu je samozřejmě jedině dobře. Mít hry na jednom místě je sice fajn a lenoch ve mně by to preferoval, ale kdyby tu byl jen Steam, neměli bychom třeba GOG Galaxy se svou mantrou volitelnosti, dobrovolnosti a možností vracení patchů zpátky.

Otázka není jestli, ale kdy 2K přijde se svým klientem. Podsunout hráči vlastního klienta s očekávanou hrou, kterou chtějí všichni hrát, je přeci jen o něco stravitelnější. Třeba právě případná PC verze Red Dead Redemption 2 bude ideálním trojským koněm podobně, jako jím byla před patnácti lety Half-Life 2.

Nejnovější články