Švihání mečů a cákání krve
Nezávislí Torn Banner Studios mají moc rádi sérii Mount and Blade. A jelikož o ní s oblibou říkají, že je „nejlepší současnou videoherní simulací středověkého boje“, tak je napadlo, jestli by se náhodou nenašla nějaká lepší. Náhody pochopitelně neexistují, a ona vybájená hra tak zůstala na samotných vývojářích. Chlapci si připomněli svůj předchozí vynikající titul, mod k Half-Life 2 Age of Chivalry, a vrhli se na nepřímé pokračování. Na co se můžeme těšit?
Chivalry: Medieval Warfare bude stejně jako Age of Chivalry síťovou záležitostí pro více hráčů. Žánrově půjde opět o FPC (First Person Combat) a tentokrát s ještě větším důrazem na mohutné krvavé bitvy. Chlapci se našli v soudobých hollywoodských historických filmech, takže by chtěli přenést onu bojovnou dravost, jakou známe například z filmů Království nebeské či Statečné srdce. Tudíž si představte svět, ve kterém se obléhají hrady, vypalují zchudlé vesnice, a když si rytíři nevyhřezávají střeva, ani nevypíchávají oči v poli, milerádi se přesunou do arén, kde si s chutí nakopávají zadky dál.
zdroj: Archiv
Tahle rubačka nabídne (doufejme) výtečnou dynamickou akci, u které budeme mít doopravdy pocit, že naši rytíři se bijí a sekají, jako by byli na cracku. Dále můžeme rozhodně počítat s nemalým množstvím zbraní určených k rozpárávání břich, drcení hlav, sekání končetin, vypíchávání a prostřelování očí z dálky. Našeho bijce si kromě vyzbrojení budeme moct i ‚obléknout‘, takže si asi dokážete představit to zděšení, když se odkudsi vynoří šílenec v tmavém brnění, o němž víte, že krájí lidi na potkání. Skvělý nápad.
Hra se už teď chlubí příjemnou grafikou – o důvod víc se těšit, až si Chivalry: Medieval Warfare budeme moct konečně zahrát. Hra jde výlučně na PC, ale s datem vydání se zatím bohužel neví; musíme se proto spokojit s informací, že vývoj se momentálně nachází před koncem alfa-testování. Už aby to tu bylo!
Oduševnělá radost z Brazílie
Brazilští nezávislí křižáci za „poctivé hry a slušnou cenu v době tržního přesycení nekonečnými videoherními klony“ chystají něco, co by mohli ocenit nejenom hráči ze staré školy. Toren je totiž adventura založená na řešení hádanek ve světě plného barev a krásných vizuálů. Videoherní zážitek je vystaven coby epická báseň, kdy se hrdinové i jejich svět bez ustání mění, stárne, přizpůsobuje. Budeme mít tedy co dočinění s filozofováním, meditativním hraním, hledáním smyslu života a takřka neustálým bojem mezi časem a lidskou smrtelností.
Ačkoli se tvůrcům nelíbí současné ‚klonování her‘, nejde si i tak nepovšimnout několika styčných bodů s hrami jako Legend of Zelda, Kagero či Braid Jonathana Blowa, kterého si ostatně sami tvůrci dost považují. Já bych se ani nebál přihodit Journey Jenovy Chena, se kterou Toren sdílí pocit času, trvání a cesty odněkud někam. Je zbytečné zmiňovat (ale už to stejně dělám), že komu se líbí výše zmíněné tituly, ten by si měl Toren někam poznamenat a nezapomenout na ni, až vyjde. Brazilští vývojáři se rovněž silně inspirovali východní exotikou světů Hajaa Mijazakiho, takže pokud navíc můžete japonskou animovanou tvorbu, budete se tu cítit jako kóhaku v průzračné tůňce.
Na Torenu dělají celkem tři hlavouni – Alessandro Martinello (2D art / 3D modelování), Conrado Testa (animace) a Luiz Alvarez (programátor) a opět dokazují, že videohry se dají vyvíjet s ‚omezeným‘ počtem lidí. Držme jim proto palce a těšme se, až oznámí další informace ze světa Torenu.
Jednotka příliš rychlého rozprášení
Woodley Nye, Lexie Dostal (cítím české kořeny), Matt Bush a Terence Lee jsou frajeři, kteří si v roce 1792 založili studio Hitbox Team. Tím pádem se řadí mezi nejstarší videoherní organizmus (ani chlapci z Rock, Paper, Shotgun na ně nemají). A rádi se chlubí tím, že vydrží teploty do 151 °C. Tohle všechno je ale druhořadé, poněvadž by se měli raději chlubit tím, že předělávají svůj prototyp Dustforce do novější podoby.
Abychom nemuseli dlouze popisovat, stačí Dustforce přirovnat k nedávné Super Meat Boy. Jenže! Namísto krvavého fláku masa budeme hrát za tzv. rozprašnou sílu, která pobíhá po úrovních s koštětem (vysavačem) a likviduje přebytečný prach. Pochopitelně, že se bude skákat na plošinky a uhýbat bodákům. Nejdůležitější však ale bude způsob, jakým budeme schopni prach vymést, jelikož kdo si bude umět úklid dobře načasovat, toho čekají body navíc, a čím víc bodů, tím větší logicky skóre, o které jde v takovýchto hrách především.
Hitbox Team předělávají Dustforce už dobrý rok a teď konečně vypustili pár obrázků ze hry společně s videem. Jak to vidím já, nebude dlouho trvat a vyjde i sama hra. Nezbývá než čekat… nebo do té doby trénovat prstíky na prototypu!
zdroj: Archiv
IndieCade aneb proč je ta Kalifornie tak daleko?
Od 6. do 9. října 2011 se na západní straně okresu Los Angeles v centru Culver City odehraje další nezávislý festival každoročního IndieCade. Oproti Independent Games festivalu se tahle slezina nezávisláků koná kratší dobu (od roku 2005) a nezávislí tvůrci tu nesoutěží o tučné výhry jako na IGF. Jinak se filozofie obou festivalů setkávají: nabídnout prostor nadějným talentovaným tvůrcům, zviditelnit jejich projekty a poskytnout pomoc s jejich dokončením. IndieCade si s IGF notují v nabídce množství tvůrčích dílen, vynikajících přednášek a možností osahat si tituly, které se buď nedají nikde jinde dřív zahrát nebo vůbec sehnat.
Je jasné, že pro většinu z vás je tahle zpráva naprosto zbytečná, poněvadž se do Kalifornie jen tak nepodíváte. Berte proto tuto aktualitu coby doporučení titulů, o jakých jsme se na Games.cz už v minulosti zmiňovali/nezmiňovali nebo teprve zmiňovat budeme. Ocenění finalisté z minulého roku: A Slow Year, B.U.T.T.O.N., Continuity, Faraway, Groping in the Dark, Humans vs. Zombies, LIMBO, Miegakure, Retro/Grade, Sixteen Tons, Spirits, The Cat And The Coup, The Games of Nonchalance, VVVVVV. Z aktuálních 36 finalistů bych doporučil sledovat: At a distance, BasketBelle, Desktop Dungeons, FEZ, Proteus, Solar 2, Superbrothers: Sword & Sworcery EP, The Dream Machine a The Swapper. Kompletní výčet titulů hledejte na oficiálních stránkách IndieCade. A pochopitelně, bydlíte-li přece jen v té Kalifornii a jste-li vášnivými hráči, nenechte si takovouhle akci ujít!
Rozhovor s tvůrcem jedné tower offense
Z rozhovoru s Pawlem Miechowskim (jedním z důležitých členů polského nezávislého studia 11 bit Studios) vyplynula spousta parádních věcí. Předně se dovíme, že polští tvůrci měli se svou ‚věžovkou naruby‘ Anomaly: Warzone Earth nečekaný úspěch: „Videoherní komunita nás podporovala nejvíc, jak mohla. Máme pocit, že jsme se dali správnou cestou a naše práce nevzešla vniveč.“ Dále se Miechowski svěřil s plány do budoucna: „K Anomaly: Warzone Earth plánujeme další obsah. Zatím ale nejsme s to říct, kdy onen DLC pro PC/MACky vypustíme do světa.“
Jak mnozí z vás vědí, Anomaly nevyšla pouze na osobní počítače. Jelikož chlapci programují ve svém vlastním Liquid enginu, umožňuje jim to jednodušeji vytvářet multiplatformové hry. To ale neznamená, že jen ‚tupě‘ portují: „Jasné, že verze pro iOS je postavena na stejných základech jako ta pro PC, ale hraní jako takové je kompletně přepracované, aby vyhovovalo podmínkám dotykových zařízení. S tím naprosto logicky souvisí tvorba nových herních úrovní, klíčových prvků, herních cílů a modů.“
Momentálně se tak 11 bit Studios soustředí na hráčskou podporu – to znamená, že se snaží vyladit současné verze hry a přijít s novými ‚porty‘. Brzy by tak měl přijít první update, který vyžene chyby ve hře. Také se souběžně pracuje na HD verzi pro iPady/iPhony. Pokud jste o hře náhodou ještě neslyšeli, zkuste naši recenzi. S cenami vám poradím, že se pohybují zhruba v těchto výších: PC/Mac (178 korun), iPhone (35 korun) a iPad (89 korun). Když píšu „výších“, je snad ten humor zřejmý.
zdroj: Archiv
Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli!