Nezávislý rozcestník – Šeprdem snadno a rychle
zdroj: Archiv

Nezávislý rozcestník – Šeprdem snadno a rychle

15. 7. 2012 18:30 | Téma | autor: Marek Král |

Dnes se dvakrát vypravíme do vesmíru – jednou jako kapitán lodi, podruhé rovnou jako šéf celé vesmírné stanice. Dále si připomeneme, že králíci umí být pořád dost velcí kruťáci. Milovníci NES/SNES se rozpustí blahem z vyvíjené hry následující úspěch Super Mario Bros. Crossover. Jako sladkou tečku si připomeneme onu krásnou basketbalovou plošinovku BasketBelle. A ani potom doopravdy nekončíme. Nezávislý rozcestník je tady!

STAR COMMAND (Warballoon)

Tři muži ve člunu v balónu si řekli, že po úspěšné kampani na Kickstarteru s mobilní verzí hry Star Command by to přece jenom chtělo pořádnou verzi pro naše PC a Macintoshe. A taky že jo – chlapci přišli na Kickstarter s druhou prosbou a tentokrát si vysnili oproti předchozím 20 000 dolarů (416 780 korun) rovných sto tisíc. Do konce jim zbývá něco přes dvacet dní a to už jsou na pěkných 42 000. Něco mi říká, že i tenhle Kickstarter se jim vyplatí.

Aby taky ne, když je všude tolik fanoušků vesmírných simulací a strategií. Star Command nám navíc připomíná naši rozmlsanost ze série Mass Effect, aby stejnou měrou zaujala i takové okolo plující Trekkies – v téhle roztomilé retro hře se totiž chopíme velitelského můstku našeho vlastního vesmírného plavidla. K tomu si vybereme vlastní posádku, s níž se vypravíme do dalekých a neprobádaných dálav, abychom navazovali kontakt s neznámými civilizacemi, bojovali o holý život a vyvíjeli vlastní technologie. K tomu nám dopomáhej bůh, nejlepší přítel člověka, přes půl hodiny dlouhá hudební stopa a nespoutaná zábava!

Starbound (Chucklefish)

Tento projekt se tomu předchozímu dost podobá, ačkoliv je po přečtení několika informací jasné, že má mnohem větší cíle a jde ještě dál. V kůži nahodilého obyvatele nahodilé planety zdrháme před zkázou, jež dopadla na náš rodný domov. Záchranný modul nás naštěstí ve zdraví vystřelí do vesmíru a my se jen vyděšeně ohlížíme, abychom se naposledy podívali na rodnou planetu, jak lehá popelem. Jenže co teď? Záchranný modul si letí prostorem, jak se mu zlíbí, a my nemáme žádnou šanci, abychom našli jakoukoliv pomoc...

Nebyla by to ale hra, abychom neuvěřitelnou náhodou nenarazili na jednu oprejskanou vesmírnou stanici, jejíž posádka nás nakonec zachrání. A pak to jde ráz naráz: posádka nás přijme mezi sebe a následně nás vysílá na mise po těch nejneobvyklejších planetách. Postupem času se vypracujeme, získáme hodnost a možnost nabírat a vytvářet vlastní posádku k obrazu svému. Mimo navazování kontaktu s cizáky z vesmíru pak přibude i možnost upravovat si vlastní vesmírnou stanici, z cizokrajných planet odchytávat podivnou faunu a testovat ji v laboratořích, a vůbec zkoumat ještě nepoznané a vyvíjet nové technologie. Časem objevíme i dokonalou planetu ke kolonizování, s čímž přijdou další starosti a radosti, jako je například regulace počasí, terraformace a další.

Z hlediska vyobrazení a pravděpodobně i některých podobných mechanismů se dá Starbound snadno připodobnit k Terrarii, ačkoliv poetikou dobrodružného objevování mi spíš splývá se sérií Knytt. Není tedy ani moc velkým překvapením, že na hře dělá i Finn „Tiy“ Brice – vývojář Terrarie. Že však nepůjde o prostou vykrádačku, je snad z předchozích odstavců jasné. Starbound nabídne nespočet planet k prozkoumávání, a tvůrci zaručují, že se nám nestane, abychom navštívili dvě takřka identické planety. Zaručují to proto, poněvadž pevně věří ve svůj systém procedurálního generování takřka všeho. Sympatický je rovněž fakt, že Starbound budeme moct hrát po síti s tolika lidmi, kolik jich server utáhne. Hraní ve více lidech navíc prohlubuje samotný zážitek, včetně klíčového vyměňování nabytých znalostí a technologií mezi sebou. Doufejme tedy, že to již brzy sami zažijeme – hra by měla vyjít koncem léta jak pro Windows a Mac OS X, tak i pro Linux.

zdroj: Archiv

Overgrowth (Wolfire Games)

Milovníci brutálních králíků (Lugaru) jistojistě velmi bedlivě sledují vývoj hry Overgrowth – duchovního nástupce oněch vraždících zvířátek. Ale co vy ostatní? Zaznamenali jste vůbec tuhle králičí kung-fu melu?

Čtyři chlapci ze studia Wolfire Games to mají dobře zařízené – jsou finančně zajištěni, takže na Overgrowth můžou pracovat od rána do večera, jak dlouho chtějí, do té doby, než jim hra bude připadat hotová. Žádné tlaky zvenčí nepociťují, nikam nepospíchají, a tak na tom dělají poctivě; nepochybně luxus, jenž si každý dovolit fakt nemůže. Co to pro nás hráče v praxi znamená? Že nevíme, kdy hra doopravdy vyjde. Jinak toho nevíme málo: hra je plánována pro operační systémy Windows, Mac OS X a teď i nově pro Linux, z čehož by měl každý správný linuxák zapípat blahem. Rovněž víme, že Turner, hlavní hrdina Lugaru, se v Overgrowth vrací, aby nově nakopal zadele králíkům, vlkům, krysám, psům a kočkám a možná... možná i mytickému velrybákovi!

Oproti Lugaru pochopitelně očekávejme lepší grafiku a fyziku, větší zástupy nepřátel, nové bojové pohyby, větší otevřenost kódu a podporu uživatelským modům. Rovněž nebude chybět hra více hráčů. Momentální stav hry se nachází ve fázi alfa, a každý, kdo má zájem si ji osahat a každý týden „testovat“ novou verzi, si hru samotnou musí předem objednat. Cena za Overgrowth se pohybuje okolo 624 korun, ale nekupujte zajíce v pytli, když vidíte, jaká to může být sranda. Až se vynadíváte na videa, pusťte si schválně ústřední hudbu od Mikka Tarmia, a představte si, jak pak asi bude znít celý soundtrack...

zdroj: Archiv

Super Retro Squad (Exploding Rabbit)

A ještě jednou se ohlédneme za úspěšným Kickstarterem. Tentokrát od studia Exploding Rabbit s velice osobitým Jayem Pavlinou, jenž nás před dvěma lety obdaroval vynikajícím „crossoverem“ Super Mario Bros. Ten je naprosto unikátní v tom, že dal dohromady bandu těch největších machrů z Nintenda Entertainment System, aby si prošli a svérázně se „prostříleli“ světem Super Maria. Přepínání mezi hrdiny, volba vzhledu hry a nejednotná hudba udělaly své, a tak věřím, že nemalý okruh lidí tuto hru dodnes pokládá za kult. Pokud jste ji nikdy neviděli, hrajte na těchto stránkách.

No jo, jenomže nadšení a schopnost udělat hru je jedna věc, autorské právo je věcí druhou. A proto, že Jay Pavlina nemohl svůj remake volně prodávat, jelikož mu de facto nepatří, rozhodl se, že své zkušenosti s tvorbou hry zúročí a pustí se do nového projektu Super Retro Squad, na nějž na Kickstarteru poprosil o 10 000 dolarů (208 390 korun). Retro hráči na Pavlinu slyší, takže mu nasypali víc jak čtyřikrát tolik. S navýšenou částkou pochopitelně přibyly další možnosti do hry a nejspíš se bude natáčet i dokument, jak takový Super Retro Squad vzniká.

Jak bude samotná hra vypadat, se můžeme pouze dovtípit z výše jmenovaného Super Mario Bros. Crossoveru. Hra bude nepochybně dvourozměrná a odehrávající se ve světech Pavlinových fiktivních hrdinů, již však zcela vychází z původních kultovních předloh, takže tu máme Samus Aran, Maria a Luigiho, Belmonta a další frajery. Ty můžeme očekávat příštím rokem na Windows, Linux, Mac OS X, iOS, Androidu a rovněž na androidí konzoli OUYA. Ou jé!

BasketBelle (Studio Bean)

Tuto zprávu berte jako připomenutí článku, jenž jsem napsal už před rokem. Proto pokud vás BasketBelle minula, článek si zpětně přečtěte; je zbytečné, abych se opakoval, když jednou napsané nadále platí – až na ten drobný rozdíl, že BasketBelle konečně vyšla! Michael Molinari, tvůrce celé hry, ji na svých stránkách nabízí za mrzkých pět dolarů pro platformy Windows, Mac a Linux. Vzhledem k faktu, že jde o experimentální hraní, zanechám již slov, abyste se podívali na jedinečné videoherní zpracování, jakých se moc nevidí.

zdroj: Archiv

Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli

  • Pokračujeme nezávislou krasojízdou holek na GAMES.cz – tentokrát fotka útlých ženských těl propagující Ghost Recon: Future Soldier.
  • Valve spustila pro školy výukovou verzi Steamu, aby se tak dnešní omladina mohla skrze Portal 2 učit exaktní vědy. (Být to před patnácti lety u nás, tak si fakt cvrnknu do kalhot.)
  • Almost Human, vývojáři Legend of Grimrock, jednak chystají vypuštění editoru pro nadržené moddery a jednak taky kutí něco nového. Na předváděcí video možností editoru pro Legend of Grimrock se podívejte sem.
  • Kdo naživo nikdy nezažil „lásku z diskotéky“, a popravdě ani nechce, ten má nyní virtuální možnost v podobě zdařilé hry-filmu Interande.
  • Nové, větší, hezčí a „lepší“ pokračování Orcs Must Die! s přislíbenou kooperací? Počkejme si na 30. červenec a uvidíme.
  • Koho minula dobrodružství kluků z Penny Arcade stejně jako fakt, že třetí díl této šílené série vyvinuli jiní šílenci ze Zeboyd Games (Cthulhu Saves the World, Breath of Death VII: The Beginning), ten by se měl podívat na upoutávkové video a popřemýšlet, zdali bez této hry může žít?
  • Že není snadné vytvářet herní mapu, o tom ví své i Dan Vávra s klukama z Warhorse. Aneb je tu další vývojářský deníček!
  • Jestlipak víte, že česká Amanita Design (série Samorost, Machinarium, Botanicula) zachraňuje pralesy Jižní Ameriky? Jejich nedávná nabídka The Humble Botanicula Debut vybrala na záchranu pralesů zhruba pět milionů korun, což na tamní přepočet odpovídá nákupu circa 1 000 hektarů (10 km2).
  • Automobilová série Need for Speed se dočká filmu. Bude zajímavé sledovat, jak tvůrci film nakonec ztvární a jestli film nebudou tlačit směrem Rychle a zběsile – což by bylo zbytečné. Na filmovém zpracování se spolupodílí i Steven Spielberg!
  • Je to oficiální: na Kickstarteru se z celkového počtu herních projektů nakonec zafinancuje 33,78 procent her.
  • Do redakčního podcastu Fight Club s pořadovým číslem 83 (Zvířata v zahradě) zavítal mimo obvyklé podezřelé i Petr Kuba – nezávislý autor hry Genetická zahrada, jejíž pokračování se mu podařilo zafinancovat skrze české investory v pořadu Den D.
  • S námi spřízněný portál ABCgames.cz vydal čtyři obrázky na plochu ze hry Magicka: The Stars Are Left, překlad pro naše slovenské čtenáře do hry Vessel, cheaty pro vynikající RPG Avernum: Escape From The Pit a obaly na CD z her Magicka: The Other Side Of The Coin a již zmíněné Magicka: The Stars Are Left.
  • Tak nám ukázali Scrolls a my víme dvě věci: The Elder Scrolls se jednak moc nepodobá, a pak se těšíme, až vyjde.
  • Aleš Smutný si vymodlil, aby oficiálně oznámili vyvíjený druhý díl toho nejlepšího ze série Total War (Rome). A levis pak hned přispěchal s oficiálním potvrzením, že Total War: Rome II skutečně bude – v roce 2013 pro PC. Petr pak navrch přihodil pěknou hranou upoutávku, ale jak to celé vlastně dopadne, to je v oblacích. Pokud se však ohlédneme za prvním dílem, vybaví se nám, že nabídl historický mišmaš ještě navíc smíchaný s fantastickými filmy (egyptské jednotky vypadající jak z filmové série Mumie?) neopomíjející současné stereotypní vnímání historicky doložených skutečností. Obávám se, že druhý díl herního Říma nepřekročí svůj stín a bude ještě „bombastičtější“ a filmovější. Nepochybně to bude skvělá hra, ale umně skloubit faktickou historii se zábavou se jí podle mě nepovede. Proto pokud máte obdobné obavy jako já a doposud jste neslyšeli o božském modu pro první Řím Europa Barbarorum, okamžitě stahujte a hrajte a věřte, že i nový Total War: Rome II strčí hravě do kapsy. A co teprve až vyjde Europa Barbarorum II?
  • Přiznejte se, kdo jste se přihlásili do bety ShootMania Storm a podělte se o své zážitky v diskuzi.
  • Letní Indie Royale nabídl mimo zapadlých her i druhého Serious Sama a bonus v podobě hudby a klíče k betě do hry AirMech. Nakoupili jste?
  • Soudní dvůr Evropské unie se kladně vyjádřil k otázce zpětného prodeje digitálně zakoupených verzí softwaru. Vincente, máme radost?
  • Quantum Conundrum dostala od Tomáše Marného výbornou osmičku. Pro Tomáše je to „chytlavá a osobitá logická hra“.
  • Pokud milujete a vyzobáváte žánr vesmírných strategií, podívejte se po Endless Space od pařížských Amplitude. Ta pochopitelně snoubí principy Master of Orion (1993) se skutečným multiplayerem. Podívejte se na přiložené video.
  • Andrej Švagr velmi dobře hodnotí logicky-akční Tiny And Big: Grandpa's Leftovers. Má však jedinou výtku: „Škoda, že je celá tahle originální arkáda tak strašlivě krátká.“
  • ABCgames.cz se opět pochlapili dalšími materiály k nezávislým hrám: cheaty k Legend of Grimrock a Quantum Conundrum, a trainer ke hře Magicka: The Other Side Of The Coin.
  • Pokud jste minuli minulý Rozcestník, pak vás nalákám na jeden (ne)povedený X-COM a návrat Wolfensteina.
  • Éra 18. století v Karibiku se s blížícím se třetím Asasínem opět dostává do kurzu – vývojáři ze studia Snowbird dělají na enginu Mount&Blade hru s názvem Caribbean. Jo-ho-hó!
  • Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky „zapadlých“ nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecky underground, cokoliv? Pak se je nestyďte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?

    Nejnovější články