Uncharted 4: A Thief's End
Nejde sice o novinku, kterou by Sony představila až během E3 2015, ale právě až možnost vidět hru na vlastní oči nám takříkajíc otevřela oči ...a poslala bradu dolů k zemi. Naughty Dog se opět daří přivést na TV obrazovky dobrodružný příběh s postavami, které ožívají lépe než ve většině seriálové i filmové produkce. Tvůrci však nezapomínají ani na hru jako takovou a výsledkem je dojem, že Nathan Drake je nový Indiana Jones se vším všudy - krom jiného s neuvěřitelně živým zpracováním a zábavnou dobrodružnou hratelností.
Dále o hře: Dojmy z E3 – záběry z hraní
Deus Ex: Mankind Divided
Začalo to nenápadně - jednou z lokací je Praha, což samozřejmě přivábilo pozornost všech tuzemáků. A právě demo z Prahy ukazovali tvůrci i během E3. Za několik levně nadabovaných českých hlášek tvůrce rozhodně nepochválíme, za velmi letmou inspiraci prostředím pražského hlavního nádraží také ne, ale když se zbavíme nacionálního smýšlení, máme před sebou nesmírně slibnou hru. Možností řešení situací je díky novým augmentacím více, stejně jako možností, jak procházet úrovně nebo řešit klíčové rozhovory a bojové situace s oponenty. Zkrátka, Mankind Divided nás enormně zajímá bez ohledu na to, jestli ve hře figuruje Praha, Brno, Bratislava nebo Luka pod Medníkem.
Dále o hře: Dojmy z E3 – trailer
Fallout 4
Konspirační teorie o downgradu grafiky už se pečou v troubě, stejně jako námitky, že Fallout 4 není pravý Fallout. Všechno je tedy v pořádku, můžeme se soustředit na hru samotnou, která do postapo survival mixu přidává celou řadu prvků včetně stavění základen. Ale zajímavý je Fallout 4 hlavně kvůli svému základu. Otevřený svět představuje příležitost prožít postapokalypsu po svém ve všech ohledech od příběhu až po souboje, což opravdu není běžné nebo zanedbatelné. A pokud vás štve, že Fallout 4 není izometrická záležitost, pak tu pořád máte první dva díly.
Dále o hře: 4K artwork – trailer
Halo 5: Guardians
S pátým křížkem na hrbu už by se mohlo zdát, že série míří do důchodu, ale vývojáři ze studia 343 Industries hlasitě protestují. A ti, co měli možnost hru vyzkoušet během E3 jakbysmet. Nejde pouze o dopilované mechanismy střílečky z pohledu první osoby, ale též o příběhové záležitosti, atmosféru a samozřejmě též zpracování multiplayeru. Dohromady tvoří všechny vyjmenované, ale i další, části celek, který těžko hledá konkurenci nejenom na Xboxu, ale napříč videoherním spektrem.
Horizon: Zero Dawn
Představení hry nebylo překvapením, ale konkrétní nastavení projektu určitě ano. Přestože pojetí sandboxu z pera tvůrců série Killzone se zdá být poněkud omezené, vyvažuje to zjevné zaměření na příběh a zpracování herního světa. Bude zajímavé sledovat, v co se v následujících měsících Horizon vyvine, ale už nyní jde o projekt, který stojí za to bedlivě pozorovat, protože svým potenciálem poráží většinu jiných značek.
Dále o hře: Dojmy z E3 – trailer - 4K artwork
Divinity: Original Sin - Enhanced Edition
Kdepak remaster, tohle je plnokrevná předělávka skvělého RPG do podoby, kterou je obtížné charakterizovat. Původní hra totiž patří mezi nejlepší RPG roku 2014, čili je těžké vysvětlit, proč je vylepšená edice speciální. Kdyby vám nestačila podpora kooperace na jedné obrazovce, pak mohou tvůrci nabídnout překopání systému schopností, nové postavy a další zásadní novinky včetně nové grafiky a dalších prvků, které výrazně ovlivňují hratelnost.
Mad Max
Svět videoherního šíleného Maxe možná není typický sandbox, ale bitky v autech jsou natolik živelné, že se jen obtížně odolává. Přidejte si k tomu brutální souboje face to face, rozsáhlé možnosti vylepšování a specifickou atmosféru a vyjde vám z toho černý kůň letošního podzimu. Film nezklamal a nezdá se, že by něčeho podobného neměla dosáhnout i hra.
Dále o hře: Dojmy z E3 – trailer
Mirror's Edge Catalyst
Přestože komerčně původní hra patří spíše mezi propadáky, stala se díky neobvyklému námětu, hratelnosti a hlavně zpracování miláčkem publika, které chtělo nášup. Místo toho ale dostane porci něčeho nového v podobě otevřených úrovní, absence střelných zbraní a méně puzzlovitých pasáží. Všechny své schopnosti tvůrci zjevně soustředí na zpracování pohybu Faith městem, což je dobře, protože právě parkourové sekvence patřily v původní hře k tomu nejlepšímu.
Dále o hře: Dojmy z E3 – trailer
Star Wars: Battlefront
Můžete si říct, že jde o modifikaci Battlefieldu, ale kdybyste na malou chvíli, stejně jako my, zažili atmosféru bitev, hovořili byste jinak. Oproti Battlefieldu zjednodušený koncept totiž díky atmosféře Hvězdných válek funguje skvěle, což je zásluha nejenom level designu, ale i výchozí předlohy a jejího zpracování. Řeč je hlavně o nazvučení, které se na budování atmosféry podílí ze všeho nejvíce.
Dále o hře: obrázky – záběry z hraní
Dark Souls III
Na první pohled jen rozšíření dvojky je ve skutečnosti svébytné dílo, které prostřednictvím nenápadných změn a novinek přináší odlišný zážitek. Otázka na míru obtížnosti jsou zcela passé, protože plán Hidetaky Mijazakiho je odlišný od záměru předchůdců. A vývoj hry primárně pro PC, PS4 či Xbox One s tím nemá co do činění. Dark Souls III bude hra pro veterány série, ale i pro nováčky bez bázně a hany, protože zejména absence respektu je podstatná, abyste si Dark Souls užili.
Dále o hře: obrázky – trailer - 4K artwork