Studio Striking Distance, tvůrce The Callisto Protocol, zasáhla další vlna propouštění. Skutečnost, že další vývojáři přišli o práci, potvrdila jeho mateřská společnost Krafton, bývalí zaměstnanci ovšem tvrdí, že o ni přišla naprostá většina těch zbývajících.
Zkazky o propouštění ve Striking Distance se nejdříve objevily minulý týden v příspěvcích poptávajících nové pracovní nabídky na profesní sociální síti LinkedIn. Bývalý šéf konceptářů Jesse Lee napsal, že „byla propuštěna většina vývojářů“. Cloudový inženýr Seth Spitkoski dodal, že se propouštění dotklo mnoha lidí ve studiu. Drsné ráno s mnoha vyhazovy, jeho nevyjímaje, zmiňuje i šéf animátorů Zach Volker.
Krafton se později podělil o následující prohlášení: „Striking Distance Studios zmenšili velikost svého týmu, aby zůstali agilní, což vytváří udržitelné prostředí pro studio v jeho současné fázi vývoje.“
„Studio nadále funguje,“ dodává vydavatelství, „a tyto změny neovlivní žádnou plánovanou podporu. Žádné další změny v tuto chvíli neplánujeme.“ Nicméně už neprozrazuje, kolika zaměstnanců se propouštění týká a kolik se jich o nadálý chod studia ještě vůbec stará.
Striking Distance založil tvůrce Dead Space Glen Schofield v roce 2019, o tři roky později dovedl kalifornské studio ke sci-fi hororovému debutu The Callisto Protocol. Kriticky relativně uspěla, prodeje však pro Krafton uspokojivé nebyly a Schofield se s ním v roce 2023 rozloučil. Krátce nato přišlo o svá pracovní místa 32 zaměstnanců ve snaze „nastavit priority studia“.
Loni na podzim stihl tým vydat ještě roguelite spin-off ze světa své prvotiny s názvem [Redacted], ani ten ale velkou díru do světa neudělal. Žádnou další hru zatím neoznámil, a pokud ve studiu opravdu téměř nikdo nezbyl, asi se nedá ani očekávat, že bychom se pod hlavičkou Striking Distance ještě někdy něčeho dočkali.
Krize v herním průmyslu pomalu začíná svůj třetí rok, nijak ovšem neoslabuje – jen v únoru jsme se dozvěděli o konci Monolith Productions a dvou dalších studií pod Warner Bros. Games, o rozsáhlých propouštěních a pozastavování projektů kvůli odlivu čínských investic z NetEase, ale i v menších týmech, jako jsou třeba tvůrci Surgeon Simulatoru z Bossa Games.