Opět se nám tady opakuje situace, kdy je hra příliš drahá na vývoj, špatně se prodává, tak následují okamžité vyhazovy. Studio Striking Distance, které stojí za sci-fi hororem The Callisto Protocol, propouští přes 30 zaměstnanců čili asi pětinu týmu. Vyhazovy nastaly zhruba měsíc po vydání posledního DLC The Lost Transmission.
Striking Distance Studios(The Callisto Protocol) had layoffs yesterday pic.twitter.com/KdC7wJXPFE
— Timur222 (@bogorad222) August 2, 2023
Jihokorejská holdingová společnost Krafton, která studio vlastní, obhajuje kroky vágním tvrzením o změně strategie a budoucnosti firmy. „Striking Distance Studios a Krafton zavádějí strategické změny, které přeskupují priority studia, aby mělo lepší pozici při práci na svých současných a budoucích projektech. Bohužel tyto změny mají dopad na 32 zaměstnanců. Dáváme si záležet, aby každý člen týmu měl dostatečnou podporu v nezaměstnanosti a adekvátní odstupné,“ uvádí holdingová společnost ve vyjádření pro IGN.
Dovolím si podotknout, že očekávat 5milionové prodeje od sci-fi hororu neznámé značky je velmi naivní. Pořád jde přeci jen o niche subžánr. Zlomilo to vaz i původní sérii Dead Space, protože se zkrátka neprodávala tak dobře, jak si exekutivci v EA vysnili (byť v rámci žánru šlo o úspěšnou značku). Nasypat do hry v přepočtu 3,5 miliardy korun a očekávat, že vyrýžujete majlant, je hodně scestná fantasmagorie.
Striking Distance tak patří do rostoucího seznamu technologických společností, které svým zaměstnancům letos ukázaly dveře. Masivně propouštěl například CD Projekt, Microsoft, Meta, Unity, Brace Yourself Games, Relic Entertainment, Firaxis, Embracer Group a Niantic.