Sekera propouštění dopadá i na polský CD Projekt. Reorganizace, která vyústí v zeštíhlení počtu pracovních pozic o zhruba 9 %, se dotkne asi stovky lidí. Ředitel CDPR Adam Kiciński hromadné ukončování pracovních poměrů přikládá restrukturalizaci firmy a zefektivnění vývoje.
„Součástí naší strategie je několik hlubokých transformací uvnitř studia, které považujeme za klíčové pro výrobu kvalitních her bez odkladů a přesčasů. Po zakomponovaní Agile metodologie a optimalizaci našeho vývojového procesu se nyní soustředíme na podobu týmů,“ uvádí Kaciński v prohlášení, za které by se nemusel stydět libovolný CEO megakorporací v Cyberpunku 2077.
„Není jednoduchý způsob, jak to říct, ale momentálně máme přebytek zaměstnanců. Máme na palubě talentované lidi, kteří dokončují své úkoly a na základě aktuálních a očekávaných potřeb projektů již víme, že pro ně v příštím roce jiné příležitosti nemáme. Výsledkem je rozloučení studia se zhruba 100 lidmi, což je asi 9 % celého týmu,“ vysvětluje šéf polského studia s tím, že propouštění nebude okamžité. Někteří zaměstnanci z firmy odejdou až v prvním kvartále příštího roku.
Jde letos o třetí ohlášené propouštění v polském studiu. Zhruba 40 lidí přišlo o práci v dceřiném studiu Molases Flood a o práci přišlo dalších 30 vývojářů a vývojářek Gwentu.
CD Projekt není ani zdaleka jedinou videoherní nebo technologickou firmou, která letos ruší pozice. Čistky v řadách zaměstnanců ohlásil Microsoft, Meta, Unity, Brace Yourself Games, Relic Entertainment, Firaxis, Embracer Group i Niantic.