Max Payne
Věková dostupnost

Max Payne

Články

Rockstar vzal Humble Bundle útokem a sám navíc žádné peníze nechce

Rockstar, který momentálně kutí očekávané pokračování Red Dead Redemption II, vzal útokem Humble Bundle. Nabízí tam spoustu her ze série Grand Theft Auto, Max Payne a nechybí ani brutální Manhunt. Standardní cena všech titulů se podle Humble Bundle pohybuje někde lehce pod 200 dolary, ale vy si můžete doplnit herní knihovnu za směšné peníze.

HádejHru: před hraním Quantum Break otestujte své znalosti série Max Payne

Matrix zpopularizoval efekt zpomalení času ve filmech, Max Payne zase ve hrách. Finští Remedy Entertainment přišli v roce 2001 s dnes už ikonickým bullet timem, který následně použili prakticky ve všech svých hrách včetně Max Payne, Max Payne 2, částečně i v Alan Wake ale i v aktuálním Quantum Break. Bullet-time ale není jediný důvod, proč je Max Payne takřka kultovní série. Jestli o ní všechno podstatné znáte, si můžete vyzkoušet v našem kvízu.

Video ze zákulisí tvorby Max Payne ukazuje krušné začátky bez motion capture

Od vydání Max Payne uplynulo patnáct let, a když se podíváte na záběry z tvorby hry, tak si uvědomíte, jak velký vývoj herní technologie za tu dobu prodělaly. Krátké video, které se věnuje tvorbě animací, pustilo studio Remedy na konferenci Cité des Sciences et de l’Industrie, kde v rámci Masterclass diskuse seděl a vyprávěl Sam Lake.

Retro GamesPlay: hrajeme akční klasiku Max Payne

Zatímco ve světě filmů si skoro všichni spojují termín bullet time s prvním Matrixem nebo akčními krváky Johna Woo, ve světě her napadne každého okamžitě jeden jediný název – Max Payne. Akční thriller o pomstě poldy za vraždu rodiny katapultoval finské studio Remedy mezi světovou špičku, kde se drží zuby nehty dodnes. Navzdory jistým úspěchům s Alan Wake hrami se jim ale nikdy nepodařilo na kvality svých prvních dvou Max Pane her, ale zejména té první, nikdy navázat. Pojďme si tedy názorně předvést v retro gamesplayi, proč je vlastně Max Payne taková kultovka i po 14 letech vydání.

Sam Lake vysvětlí, proč Remedy dělá Quantum Break místo Alan Wake

Málokterý herní vývojář je krom svých děl známý i pro svůj jedinečný ksicht. Kreativní ředidel Sami Järvi, známější pod jménem Sam Lake, ze studia Remedy, ale mezi právě takové šťastlivce patří. Nejen, že byl zodpovědný za zápletky Max Payne a Alan Wake, ale prvnímu jmenovanému navíc propůjčil i svůj nezaměnitelný obličej. A teď nám Sam Lake vysvětlí, proč se rozhodli v Remedy vyvíjet mix seriálu, hry a cestování časem Quantum Break, a jaký je v tom všem status případného Alana Wakea 2.

Remedy nabízí volná místa a představují svou základnu

Následující video, které uveřejnilo Remedy, by se vám mohlo zamlouvat ať už jste profík, hledáte uplatnění a chce se vám cestovat do Finska, nebo se prostě jen zajímáte o to, jak vypadají prostory, kde vznikají vaše oblíbené hry (Max Payne, Alan Wake). Remedy nyní hledá nemalé množství lidí na nově vytvořené pozice, jejichž seznam si můžete přečíst na oficiálních stránkách.

Bleskovky

  • 4. 3. 2016 - Neoficiálně: Na PS4 míří první díl Max Payne. Nasvědčuje tomu odhalený seznam 12 trofejí, které ve hře můžete získat.

  • 8. 12. 2015 - ESRB ohodnotila PS4 verzi hry Max Payne.

Hodnocení
GAMES.cz
10/10
Hodnocení Metacritic:
89/100
Datum recenze:
30. července 2001
Recenze